Virussen

Status
Niet open voor verdere reacties.

GambiaUser

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2009
Stel je zit te surfen via je Virtuele Computer.
En je bekijkt een site die Malware host, is mijn computer dan beschermt?
Wie krijg de Malware?
De virtuele computer alleen maar of komt het ook daadwerkelijk op mijn eigen computer?

Bij voorbaat dank!

Want ik speel wel is met auto-hitters.
En er zijn nogal veel site's die malware hosten.
Gezien deze pc niet mag crashen, want er staan belangrijke bestanden op, is het belangrijk om het te weten. :o

Zeker weten veilig.
Maar, let wel op dit, ben ik pas geleden achtergekomen:
Je gaat via internet een virus / trojan etc downloaden, maar sommige verspreiden zich via een netwerk. Dit betekend dat je via je virtuele PC, een virus zich verspreid over jouw netwerkt, waardoor meerdere PC's op een netwerk een virus kunnen krijgen. Weet zeker dat je een goede firewall hebt ( ZoneAlarm, Comodo, in Avira etc. ) dan zit je meestal goed.
Het kan ook zijn dat er een keertje een doorbreekt, en dan is het hek van de dam.
Als je een programma gaat testen die je niet vertrouwd: eerst de virtuele machine van het internet halen.

Laatst bewerkt:
Maar ik wil het gebruiken voor internet malware virussen etc. Lijkt me goed plan om het te gebruiken!

Ok, dan hoop ik voor je dat je een goede Firewall hebt. Die zou het moeten blokkeren, als hij het netwerk wil inkomen, maar ik garandeer niks. Als het nieuwe malware is die je firewall nog niet in de definities heeft staan, ben je gegarandeerd de ***. Ik raad je VMWare aan, die werkt erg snel. Als je daar niks voor wil betalen, kun je op websites zoals *KNIP* wel dingen vinden, maar dat moet je zelf weten.
Wil je een gratis OpenSource, ga dan voor VirtualBox.
Virtual PC is een hele slechte, want die is HEEL simpel, en HEEL langzaam. VBox heeft al een soort van 3D omgeving, en VMWare kan zelfs al Aero van Vista en Windows 7 aan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik krijg een fout als ik het download.
Ik heb het helemaal gedownload.
Zegt hij ik heb het al geïnstalleerd.
Nou dan uninstall ik het en dan geeft hij een fout aan en kan hem dan niet uninstall / install. Wat nu?

Ik krijg een fout als ik het download.
Ik heb het helemaal gedownload.
Zegt hij ik heb het al geïnstalleerd.
Nou dan uninstall ik het en dan geeft hij een fout aan en kan hem dan niet uninstall / install. Wat nu?

Uhm, WAT heb je geinstalleerd :P

Ik had hem geinstalleerd maar toen is hij niet volledig verwijderd en hij geeft nu aan dat hij geinstalleerd is maar hij kan hem niet verwijderen want de uninstall file is beschadigd.

Wat te doen?

same question as above..
WAT heb je geinstalleerd?
wat is "hem" in de zin van "ik had hem geinstalleerd"?

Owh, ik heb VMware Workstation geinstalleerd. Alleen ik kan die niet meer verwijderen en de map kan ik ook niet weervinden..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan