Virussss !!! Helluppp !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

goodspeed

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2003
Peepz...wie kan me helpen, ik ben egt radeloos. Ik ben een weekje geleden erachter gekomen dat ik het YAHA Virus op mn computer had. (een worm die in je outlook gaat zitten en naar iedereen mailtjes gaat versturen met reclame enz.). Paar dagen geleden heb ik deze virus eraf gegooid, gequarintined ofzoiest . Tijdens het scannen met de visrusscanner stopte mijn scanner en ik moest mijn pc opn ieuw opstarten. Na het opstarten bleek er absoluut niks te werken, ik krijg alleen maar fout meldingen !!! /met als kopje : Oops (dat alleen zegt al dat het wel een virus móet zijn :(:( ) Het enige wat de pc wel doet is programmas niet-direcct opstarten. Dus als ik op een liedje klik, opent hij de mp3 player, maar als ik het programma zelf wil openen (of welk ander progreamma dan ook) dan doet ie het nooooit...ook krijg ik geen virusscanner geopend, of geinstallerd. Tussen mappen bladeren kan ik wel..Nou kan ik mn pc wel gaan formatteren, maar het probleem is dat wer egt héle belangrijke documenten opstaan die ik absoluut niet kan missen...

PLZ...Aidez Moi ..Hellup..

Sla mijn bijlage op als exefix.com en dubbelklik erop. Met een beetje mazzell doen je programma's het dan weer en kun je het programmaatje dat chrisgeerdink gaf ook gebruiken.

Suc6,

Pieter

Bijlagen

Jongens..egt zo damn bedankt, alles is in orde nu, ook heb ik voor de ckrheid ff norton antivirus 2003 geinstalled. Egt héééél erg bedankt...mijn pc draait weer op volle toeren (:D)

Vraag verplaatst van software XP naar de virus sectie.

goodspeed,

Verwijder ook het mailtje (ook uit de verwijderde items) waar het virus in zat.
En als je Windows ME of XP hebt, leeg dan ook je restore files. Zie hier hoe:

in ME:

Ga naar Configuratiescherm/systeem/prestaties/bestandsysteem, en klik dan op het tabblad 'probleemoplossing'.

Vink 'de Optie System Restore uitschakelen' aan, klik op toepassen, en OK.

In XP:

Klik op Start/Instellingen/Configuratiescherm en klik dubbel op het pictogram Systeem.

Op het tabblad Prestaties klik je op de knop Bestandssysteem, die zich onder Geavanceerde instellingen bevindt.
Vervolgens selecteer je het tabblad Probleemoplossing en zet een vinkje naast de optie 'Systeem herstellen uitschakelen'.

Klik op OK en Sluiten om de wijzigingen op te slaan, en start nu opnieuw op.

Zorg ervoor dat je altijd de laatste virus definities hebt.
En zorg er ook voor dat je een niet te oude versie van antivirus scanner hebt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan