• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vis wedstrijden bijhouden in Excel

• Onderwerp starter Onderwerp starter novec
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

novec

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2009
Vis competitie.

Ik maak voor een visvereniging en uitslagen sheetje
Daarin worden door 2 divisies op 1 locatie een dag gevist.
De locatie is opgedeeld in 2 vakken.
per vak:
- zijn deelnemers vanuit 1e en 2e divisie aanwezig.
- is er een begin (laagste lotingsnummer) en eind (hoogste lotingsnummer)

Ik wil de laatste kolom van mijn sheet automatisch gevuld hebben basis van die criteria.
Met de als functie kan ik eenvoudig de tekst "Begin" laten invullen.
Maar om het hoogste getal voor vak A en het hoogste getal voor vak B te vinden is lastiger.
Zeker omdat beide vakken niet even groot hoeven te zijn.

Wie helpt me hierbij. De visvereniging zal er blij mee zijn.

Steven

Bekijk bijlage viscompetitie.xlsx

Hi Femke

Ik heb een mailtje naar de webmaster van de ver. gestuurd. Daar vindt je mijn mail adres.

groet

Steven

Hm, onder welke naam? Ik zie niets in mijn mailbox.
info ad steunpunt-almere.nl
of
webmaster ad hsvnb.nl

Edit: ontvangen en je hebt mail terug.

Laatst bewerkt:
Ik heb je mailtje met het bestand ontvangen. Helaas geeft het niet het antwoord welke ik zoek.
En omdat ik geen andere reactie heb gehad denk ik ook dat niet zo eenvoudig gaat zijn.

Dus als iemand zich geroepen voelt........

Steven

Bedankt maar helaas deze werkt niet want als ik nu het aantal plaatsen varieert vindt hij niet het hoogst getal en komt het woord Eind niet terug op de correcte plaats.

Steven

Wat bedoel je met variëren?
plaats even een ander voorbeeldje

Jou bestandje er weer bij gedaan.

De plaatsen worden bij loting verdeeld en vak A hoeft niet even groot te zijn als vak B

Als ik dus de plaatsen verander vindt hij eind niet meer.
In jou formule zoekt hij wel naar het aantal "A" deelnemers maar de koppeling om dan bij die waarde het woord EIND in de cel ernaast te plaatsen mis ik nog.

S.

Bijlagen

ik test hem en hij doet het niet :-(

Ik heb de bovenste selectie gewoon omgedraaid van 10 en dan terug naar 1. Dan komt het allemaal goed.

Helaas verdwijnt de einde notering als ik 2 verschillende selecties heb namelijk 1 van 9 en 1 van 11. Dan werkt hij niet want dan komt er slecht een einde notering bij de 11 waarde.

Steven

9

De oplossing van Timshel doet wat hij moet doen Top! en erg veel dank.
Wel een vraag. is het een voorwaarde om hem als matrix formule op te slaan (crtl shift enter)?

Dank Steven

Inderdaad. CSE is verplicht.
Overigens zat de moeilijkheid hem niet in het maken van de formule maar om te begrijpen wat je wilde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan