Visibility:hide;

Status
Niet open voor verdere reacties.

AstridBerkhout

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2011
Ik heb geen probleem maar wil weten als je bepaalde items in de webpagina met visibility:hide; aanstuur vanuit je css word dit object dan toch meegerekend in te laden kb's?

Het is hidden, niet hide, maargoed. Alle HTML (en CSS) wordt opgestuurd naar de client (browser); de browser 'bouwt' dan de pagina op. Als iets hidden is met CSS dan wordt het alleen niet weergeven - het bestaat nog steeds.

Tegen beter weten in had ik het toch gehoopt dat het niet meegerekend zou worden. Heb namelijk een css gemaakt voor de mobiele telefoon waar bij ik de zwaardere items wilde verbergen. Zijn er eventueel andere oplossingen waar ik niet aan gedacht heb, zonder dat ik de gehele site moet ombouwen?
Bedankt voor het antwoorden zover.

Laatst bewerkt:
Je kunt er niet voor zorgen dat gedeeltes van je pagina niet worden geladen.

je kunt wel zorgen dat javascript kijkt of iemand een mobiele telefoon gebruikt en hem dan redirect naar je mobiele website.

www.m.jouwsite.nl

Bedankt

Ja, deze code heb ik en inderdaad heb ik ook deze domeinnamen aangemaakt. Maar heb twee nederlandse sites en twee belgische met ongeveer dezelfde inhoud. Wanneer ik nog twee erbij moet nemen word een toevoeging van informatie wel erg veel werk. Misschien moet ik gaan denken aan een CMS systeem om deze content automatisch aan te passen in de sites! In ieder geval bedankt voor de antwoorden.

Hoi Astrid,
Heb namelijk een css gemaakt voor de mobiele telefoon waar bij ik de zwaardere items wilde verbergen.
Vraag: waar bestaan die "zwaardere items" uit?

Gaat het dan om het weglaten van tekst, of om de bestandsgrootte van images? Ik vermoed vooral het laatste (downloaden van txt vraagt nauwelijks kB's, alleen moet er mobiel meer gescrolld worden - wat met bladwijzers opgevangen zou kunnen worden).
En mobieltjes gaan groot-oppervlakkige (en veel kB's vragende) images schalen naar hun eigen formaat: overbodig downloaden van een heleboel.

Als dat het is, kwam ik een php-techniek tegen die de images automatisch kleiner maakt alvorens ze gedownload worden:

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Beste CSShuhter

Heel erg bedankt, hier heb ik echt iets aan. Ik ga meteen de documentatie over deze php techniek lezen en mij erin verdiepen. Top!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan