Vispa verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

BluetoothUSB

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2010
Hallo mensen,

Om de PC van mijn vriendin te versnellen had ik vispa geinstalleerd.
Helaas neemt dit programma allemaal instellingen weg.
Een paar storende:
je moet vanaf nu zelf je naam invullen bij het aanmelden..
Start menu is klassiek geworden...
Ik heb in C:\Users\NAAM\AppData\Local\Temp een mapje verijwderd waar vispa.exe inzat, maar het verwijderen heeft helaas niets geholpen.
Nogsteeds kan ik niet "modern menu start" selecteren wanneer ik erchtermuisknop>eigenschappen doe op de taakbalk..
Weet iemand hoe ik dit programma compleet verwijder?
Ik heb dus een exe bestand en een ini bestand verwijderd.
Zoeken in het register helpt me ook niet...

bedankt voor jullie hulp.

Bluetooth.

Hoe heb je Vista geïnstalleerd? Over XP heen, als een soort upgrade, of kaal (met formatteren van de harde schijf). Ik vrees het eerste. Dan heb je alle problemen bewaart.

Maak een backup van alles wat je wil bewaren, formatteer de harde schijf en begin opnieuw Vista te installeren. Of XP, dat was ook niet zo slecht.

Installeer Vispa opnieuw en verwijder deze dan met de Revo Uninstaller.
Ik ken Vispa niet maar ik neem aan dat deze het e.e.a. aan Windows instellingen wijzigt, zoals dat startmenu. Ik denk niet dat het verwijderen van Vispa keurig de standaard instellingen van Windows weer terug zet dus dat zul je dan zelf moeten doen.
Het gebruik van het klassieke menu is kennelijk 1 van de manieren waarmee Vispa de snelheid probeert te verhogen.

@Lutz:
Hij heeft het over Vispa, niet over Vista.

Laatst bewerkt:
Je kunt een systeemherstel proberen naar een punt vlak voor je Vispa installeerde.
Mvg Leo

Backups/systeemherstel heb ik al gedaan.
De pc kreeg hierbij een Blue Screen en vond het dus niet goed :P
Ik ben van plan om hem dus leeg te gooien en vista opnieuw te installeren.
De orginele CD heb ik niet meer, maar die weeet ik nog wel ergens vandaan te vissen.
Ban alleen bang dat hij CD's niet accepteerd, want ik werdt net gebeld dat deze geen DVD's meer wilt afspelen. CD's ook niet..
Dan via USB, weet iemand hoe ik deze in de bios via USB kan installeren?
Verder zal ik maar googlen.

Bedankt voor jullie antwoorden!
Ps. het is een acer aspire 5315 (met een HDD van maar 60 gb!!!)

Een DVD afspelen gaat binnen het besturingssysteem zelf. Als je opstart van cd heeft hij het besturingssysteem nog niet geladen, dus kan hij deze wel gewoon openen (natuurlijk wel een bootable cd he). Tenzij Vispa iets aan je firmware van je dvd speler heeft ver****. Maar dat is wel heel erg onwaarschijnlijk. Gewoon installatie cd erin en gaan met die banaan.

Een installatie cd van een os ( operating system (besturingssysteem)) is altijd bootable. (Dat is toch een stuk korter dan wat ik net had getypt, en veel simpeler ook!!)

En als vista er weer opstaat, probeer eens of je een back-up of systeemherstel kan uitvoeren.

Laatst bewerkt:
Graag gedaan hoor, het is vakantie en anders verveel ik me zo... Fijne vakantie nog als je die hebt.

Haha, ja ik heb ook vakantie.
Even on topic :P
Helaas ben ik mijn vista CD kwijt en ehb ik uiteindelijk een iso bestand gevonden,
Is het - als ik deze brand met magiciso - dan dat hij automatisch de CD startbij het opstarten?
En tweede: is de activatiecode die op deze pc zit dan nog geldig?
Het is een windows vista van nu ruim 5 jaar oud. maar de activatieke is nog leesbaar (of anders met software te achterhalen)
Maar zal deze nog werken? :S

Ty! En welterusten!

Je zei dat je com binnen het os geen dvd kan lezen. Ik zou hem naar een computer in het netwerk kopieren en dan met die computer branden. En als je van een bootable cd een iso maakt en die weer brand is de kopie ook bootable. Het is immers gewoon een kopie.

ik zit nu in haar computer met teamviewer, en ik probeer zo een systeemherstel te doen.
Helaas krijg ik de melding dat er geen herstelpunten zijn gemaakt..
Is er nog een andere manier om instellingen terug te zetten??

systeemherstel maken en dan de oude terugzetten? of als hij het zelfde bij een back up zegt back up maken en terugzetten.

Laatst bewerkt:
zelfde probleem..

Ik heb besloten dat ze haar bestanden op een extern hd zet..
zodat ik deze van het weekend helemaal leeg ga maken en windows vista er opnieuw opzetten.
Of windows XP, ik weet het niet echt wat sneller en lichter is.
Ze wil nu alleen deze ngo gebruiken om DVD's af te spelen.
DVD las hij niet, ik heb uiteindelijk eeen aantal .reg bestadne geëxporteerd, geimporteerd en herstart, en hij ziet nu wel een DVD.
HOop dat al deze problemen snel opgelost zijn!

Ps. je had het net over netwerk installaties.. hoe werkt dit? ze heeft ook een kleine asus laptop, eeepc, met windows XP.
Kan ik hierop dus de iso zetten en zo de acer opnieuw installeren??
Ik kan nergens een goede gebruiksanwijzing vinden...
Vrg.

BLuetooth

Nee, de iso naar een andere computer kopiëren, met die com de iso op een lege dvd branden en daarmee installeren. Over het netwerk zal erg moeilijk gaan. Verder zou ik voor windows Vista gaan, de ondersteuning voor XP stopt over een paar jaar... En Vista ziet er wat beter uit met meer handige functies. Niet dat XP die niet heeft. Nu duidelijk?

Ja hartstikke bedankt! Ik heb hier nog wel lege DVD's dus dan zal ik de iso branden xD En dan even uitproberen in een andere PC of hij boot.
en dan kanik aan de slag! Bedankt!

Ps. ik vind vista niet zon fijn besturingsysteem, helaas dat de ondersteuning van XP stopt.. maargoed, komt wel goed, ik zal vista erop zetten, en dan de grafische dignern eruit omdat hij ander traag is :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan