Vista 100% CPU, alleen veilige modus werkt nog

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaolin

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 okt 2009
Beste mensen van helpmij,

Onlangs heb ik per ongeluk malware gedownload: (DMX - whats my name video)

Mod edit: Plaats dan hier ook geen link naar betreffende malware

Ik unrarde het .mpg bestand waarna mijn pc op 100% CPU ging draaien en onbruikbaar werd.
Ik heb in veilige modus (hier draait de pc geen 100% CPU) het bestand verwijderd, scans uitgevoerd met adaware, COMODO en Malwarebytes welke niks konden vinden, daarna heb ik nog de voor mij onbekende services en opstartpprogramma's in msconfig en taakbeheer verwijderd/uitgeschakeld. Opnieuw opgestart, nog steeds 100% CPU en onbruikbaar.
Het veranderen van opstarttype (diagnostisch/normaal/selectief) werkt ook niet.

Hierna heb ik besloten om te gaan formatteren en XP te installeren in plaats van vista, maar bij de initiatie van de bootable XP cd rom gaf de pc de foutmelding: Kan geen vasteschijf stations vinden. Dit heb ik onderzocht via google en een tip was om het bestandssysteem van NFTS naar FAT32 om te zetten met een third party programma. Doordat ik in veilige modus zit kan ik dit niet doen en normaal opstarten lukt niet, van NFTS naar FAT32 kan ook niet via cmd->convert c: /fs:fat32.

En hier zit ik nu vast, ik kan geen kwaadaardige bestanden vinden, ik kan het bestandssyteem niet omzetten en de XP installatie werkt niet doordat hij geen stations kan vinden.

Help mij alstublieft!

Mvg

Laatst bewerkt door een moderator:
xp heb je wel vanaf de bootable cd bij het opstarten, (toch niet vanuit de veilige modus van Vista geprobeerd?)

Mogelijk heb je een serial ata schijf, Dan moet je de drivers (zie cd moederbord) installeren.
Dat doe je door deze op floppy te zetten en bij het installeren van xp op het juiste moment (staat onderin beeld) op F6 te drukken.

mvg Leo

Laatst bewerkt:
Om XP te installeren hoef je je harddisk ook niet te converteren naar FAT32, grote onzin.

Alleen, als je een SATA harddisk hebt, heb je daarvan wel de drivers nodig op diskette, want XP heeft die standaard niet aan boord.

Maar, doe voor alle zekerheid nog eens een scan met Superantispyware, de gratis versie

http://www.superantispyware.com/download.html

Ik dacht dat SAS het niet deed in de veilige modus, maar dat weet ik niet zeker meer..
Eventueel kun je dan a-squared proberen.
Verder kun je proberen om de Vista installatie weer op gang te krijgen door op te star-ten van DVD en dan voor computer herstellen te kiezen.

e

beste mensen,

bedankt allemaal voor jullie reacties. Om verder te verklaren: Ik heb een HP Pavillion dv laptop dus een floppy met een driver is niet mogelijk. Ik zal maandag proberen via de Vista CD te herstellen, nog niet geprobeerd!

Mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan