Vista 32/64b

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjord

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2002
Geachte lezer,

Ik zit met een klein vraagje, ik wil mijn huidige windows xp gaan vervangen. Ik wil hierop windows vista gaan draaien. Maar mijn vraag is nu, welke versie ik moet nemen, de 32 of de 64 bit? Ik heb eventjes onderstaande gegevens van Xfire gehaald. Meer heb ik op het moment niet beschikbaar (zit op het werk). Kan ik hier nu 64bit of 32 bit op draaien?

Bedankt

Manufacturer: Acer
Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 5200+, MMX, 3DNow (2 CPUs), ~2.6GHz
Memory: 2048MB RAM
Hard Drive: 630 GB
Video Card: NVIDIA GeForce 7650 GS
Monitor: Plug en Play-monitor
Sound Card: Realtek HD Audio output
Speakers/Headphones: Logitec
Keyboard: USB-hoofdhub
Mouse: USB-hoofdhub
Mouse Surface:
Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 2
Motherboard:
Computer Case:

Hoi

Beide zou je erop kunnen draaien.
Vraag is waarom je naar de 64b versie zou willen dan......
De 32 voldoet gewoon daarvoor

Hoi,

En misschien de nieuwe windows wel .Ik zou dat overwegen denk ik als een nieuwe besturing moest hebben.

Modag

Omdat ik misschien de geheugenslots wil gaan uitbreiden en de 32 bit versie maar tot 2GB gaat, of althans dat heb ik op verschillende fora gezien.

Dat was een rede dat ik naar de 64 wil gaan, maar zal die ook snel draaien op dit systeem of zal het lastig worden dat ik beter de 32 bit kan nemen?

EDIT: De nieuwe windows wacht ik even mee omdat ik denk dat deze nog vol bugs etc zit. Das eigenlijk de reden dat ik wil overstappen op vista.

de 32b versie kan tot 3.2gb.de 64 tot 128(of verder?)
Als je je geheugen gaat uitbreiden zou je kunnen overwegen......

32 bit ondersteund tot 3,2 / 3,3 GN

de 64bit ondersteund tot... genoeg in iedergeval :)

Edit: zoals hier boven al gepost :) => te laat zit ook te ouwbetten hier

Ok, maar volgens jullie kan mijn systeem wel de 64bit versie draaien? Of heeft deze qua snelheid net zoveel nodig als de 32 bit versie?

Het gaat wel draaien.Das het probleem niet.
Heb je btw al wel gekeken tot hoever je kan gaan qua geheugen in die acer?

Dat durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen, wel weet ik dat ik nog 1 slot vrij heb geloof ik... In elk geval iedereen bedankt voor de hulp ;)

Kijk daar eens maar eens naar.Wellicht is het dan overbodig om een 64b versie te zetten.

Hoi !

64-bits versie van zowel XP, Vista als Win 7 kun je zonder problemen draaien mits je je geheugen tot tenminste 4 Gig uitbreidt.

Zelf zou ik op dit moment absoluut geen Vis meer aanschaffen: mede uit eigen ervaring kan ik je meedelen dat Win 7 RC nu al beter, sneller en meer drivers aan boord heeft dan Win Vista SP1 !

Vista SP2 maakt Vista wel weer wat beter, maar toch.....

Waarom probeer je niet gewoon gratis en legaal Win 7 64-bits voor een paar maanden ?

Vista 64-bits kun je dan altijd ook nog gratis 30 dagen proberen, en daarna een keuze maken.

Greetz,

Harry.

Inderdaad, dan zal ik daar eerst eens eventjes naar kijken, hartelijk dank in ieder geval.

Sjord

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan