Vista 64 bit Schokt (alleen 64bit)

Status
Niet open voor verdere reacties.

R-core

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2003
Goedeavond mensen,

Heb een vraag ik heb dit nu al tijd en ben al heel lang opzoek naar een oorzaak maar elke keer als ik probeer een 64 bit versie van XP of Vista te installeren gaat het fout.

De laatste keer dat ik het geprobeerd heb is dit weekend het begint al bij de installatie halverwege begint hij veel trager te worden en als hij dan voor de laatste keer reboot duurt het oveer 15 min voor hij bij bureaublad is. Het enige opvallende is dat me muis er ook last van heeft die schokt over het beeldscherm heen.

Voor de duidelijkheid het gaat hier om een clean instal (ook drivers installen helpt niet). Als het al lukt om drivers te instaleren omdat het systeem niet vooruit te branden is.
32 bit windows XP -> perfect
64 bit windows XP -> schokt en heeeel traag.
32 bit windows vista -> perfect
64 bit windows vista -> schokt en heeel traag.

PC systeem:
Core 2 duo 2.6 ghz
4 gig werkgeheugen.
nVidea 8800GTS 320 mb

Alvast bedankt,
Richard

Als beiden XP64 en Vista64 schokken, dan denk ik dat jouw hardware niet 100% compatibel is met 64 Bit. Check dit eens met google, en download ook eens de nieuwste drivers.

bios update zou dit probleem mogelijk kunnen verhelpen.

en het is misschien een stomme opmerking maar je kan er misschien niet altijd op gelet hebben dat de drivers die je dan installeert(chipset,...) 64 bit drivers moeten zijn :thumb:

Kan zijn dat sommige hardware niet compatible is maar het is allemaal redelijk nieuw dus lijkt me sterk, en alles lijkt het wel te doen alleen iets vertraagt het (geen idee wat CPU is niet bezig .. HD niet .. geheugen genoeg)...

Ga wel even kijken of ik me bios kan updaten.

En heb 2 versies van vista 64 bit geprobeerd 1 legaal 1 met drivers erin. En ook die met drivers erin heeft het. Bij de legale versie is het probleem ook, ookal heb ik nog geen drivers geherinstalleerd.

Probeer eens Windows 7 64-bit. Windows 7 installeert namelijk automatisch de drivers. Als het onder 7 ook is, vrees ik dat je moet zoeken op hardware-niveau. Als je een ATI-kaart heb ga je een bestandje moeten aanpassin onder windows 7.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan