Vista 64 bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

cort

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2002
Berichten
986
Hallo,

Kan ik vista 64 bit draaien op eender welke computer,of is er een verschil met de 32 bit versie ?

Thanks
 
Zolang de minimum requirements voldaan zijn, wel ja.
Minimum requirements

Let op dat als je hardware alleen aan vista capable voldoet, er een deel functies niet geïnstalleerd zullen worden (meest zichtbare: aero functie). Als je daarna hardware vervangt en je wel vista ready zou zijn, worden die functies niet automatisch beschikbaar, je moet dan opnieuw installeren.

PS: ik neem dan natuurlijk wel aan dat je een legale key hebt, die niet "manufacturer" gebonden is (versies die je bij de aanschaf van een PC krijgt).
 
Laatst bewerkt:
Wat is het verschil dan tussen de 32 bits en de 64 bits ?

Thanks
 
Ohja,nog vergeten,

Kan een engelstalige versie ook in het nederlands of frans gezet worden?

Alvast bedankt
 
Er is geen interface verschil tussen de 32-bit en 64-bit versie. De 64-bit processoren zijn natuurlijk wel veel sneller. Op een 64-bit processor kun je een 32-bit OS draaien, maar verlies je natuurlijk de extra rekenkracht van uw sterke processor.
Op dit moment is de compatibiliteit van games en andere software op een 64-bit Vista wel nog niet zo goed als het op de 32-bit versie is.
Bij XP had je een multi-language versie die je kon installeren. Je kon daarna een nederlandse "skin" installeren over de engelse. Ik heb dat nog niet gezien bij Vista. Misschien dat dat ook nog bestaat, maar heb het nog niet gezien. Je kan natuurlijk wel eender welke taal van Vista aankopen.
 
Ik kon mijn engelse versie van XP niet upgraden naar Vista, die nederlandstalig is. Ik neem aan dat dat bij jou ook het geval zal zijn dus ik zou er vanuitgaan dat je een complete re-install moet doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan