Vista 64 en promise20378 raid controler

Status
Niet open voor verdere reacties.

jimpieke010170

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2008
Berichten
107
Kan iemand mij aub helpen aan een driver voor mijn promise raid controler pdc20378 daar ik mijn vista 64 bit niet geinstalleerd krijg omdat hij mijn schijven niet ziet die op deze controler zijn aangesloten
 
Voor RAID of gewoon de sata drivers?
Welk moederbord heb je?
Welke Windows versie wil je installeren?
 
Voor RAID of gewoon de sata drivers?
Welk moederbord heb je?
Welke Windows versie wil je installeren?

ik heb een asus a8v deluxe bord en wil vista home premium 64 erop zetten maar vind nergens goede drivers en ik werk momenteel op raid 2 x 80 gig gekoppeld als 1
 
Maar wat zoek je dan nog wanneer je al met raid draait??
 
Maar wat zoek je dan nog wanneer je al met raid draait??

dat is het nu juist draai nu op xp maar wil overschakelen op vista 64 daar ik een amd 64 bit processor erin heb zitten en ik deze vista heb aangekocht maar bij installatie vind hij de harde schijven dus niet ook niet met de cd van het moederbord
 
Onboard Raid controller en zo ja, wat zijn merk en type van dat bordje?
 
Maar misschien toch wel te proberen hoor, wellicht dat de driver OS onafhankelijk is
 
Maar misschien toch wel te proberen hoor, wellicht dat de driver OS onafhankelijk is

neen net even geprobeerd geen vooruitgang jammer vind gewoon de drives of beter gezegd de controller niet moet een vista 64 driver zijn vrees ik
 
Ten einde raad is ietwat overdreven, vind ik persoonlijk.

Kijk hier

Hier staan ook firmwareupdates en drivers die specifiek met jouw probleem te maken hebben (AMD CPU, schijven niet kunnen zien etc.)

Overigens gewoon gevonden via Google.
EDIT: Vlgs. Google komt het ding overeen met een Promise FastTrak S150TX2 Plus
EDIT2: Je zou ook een poging kunnen doen met deze driver van Asus, maar ik zou in eerste instantie gaan met de drivers van Promise zelf.
EDIT3: Je zou voor instructies ook even hier en (misschien) ook hier wat informatie kunnen halen waar je misschien wat aan hebt.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ten einde raad is ietwat overdreven, vind ik persoonlijk.

Kijk hier

Hier staan ook firmwareupdates en drivers die specifiek met jouw probleem te maken hebben (AMD CPU, schijven niet kunnen zien etc.)

Overigens gewoon gevonden via Google.
EDIT: Vlgs. Google komt het ding overeen met een Promise FastTrak S150TX2 Plus
EDIT2: Je zou ook een poging kunnen doen met deze driver van Asus, maar ik zou in eerste instantie gaan met de drivers van Promise zelf.
EDIT3: Je zou voor instructies ook even hier en (misschien) ook hier wat informatie kunnen halen waar je misschien wat aan hebt.

Tijs.

goede morgen moet ik die drivers dan op een diskette zetten zodat als vista 64 er achter vraagt ik deze kan installeren het is wel zo dat mijn 2 sata schijven op die promise controler zitten en mijn sata dvdrw van samsung zit op de via controler
 
goede morgen moet ik die drivers dan op een diskette zetten zodat als vista 64 er achter vraagt ik deze kan installeren het is wel zo dat mijn 2 sata schijven op die promise controler zitten en mijn sata dvdrw van samsung zit op de via controler

Je zult inderdaad zaken op floppy moeten zetten, zodat je tijdens de installatie (zodra die vraag gemeld wordt onder aan beeld) met de F6 toets een driver op floppy kunt kiezen

Als geavanceerde optie kun je dan, zodra je weet dat je een floppy hebt met de juiste driver erop, kijken naar de mogelijkheid om de driver te slipstreamen in een aangepaste XP installatiecd voor een volgende keer dat je XP zou willen installeren.

Begin dus met een floppy, zou ik zo zeggen.

Alvast enkele hints:

Van die 1ste link
Downloaden: FastTrak S150 TX AMD64 Drivers For Windows [BETA]
Daarvan het fts150tx_windrv_amd64_v1.00.1.39_with updated INF.zip in zijn geheel uitpakken op floppy.
Er staat daar ook een BIOS update in (dat is het 2de bestand). Kijk of je die ook uit kunt voeren op je pc (inhoud daarvan op floppy zetten, opstarten vanaf een Windows98, DOS of Windows95 opstart floppy, en dan die bios-update floppy gebruiken. Zie Readme.txt voor de te volgen stappen).

Van die 2de link de inhoud van de 64bit submap op floppy zetten, inclusief die submap AMD64 (betekent dus dat je een mapje 'hoger' begint op die floppy dan in de .zip zelf)

Succes,

Tijs.
 
Je zult inderdaad zaken op floppy moeten zetten, zodat je tijdens de installatie (zodra die vraag gemeld wordt onder aan beeld) met de F6 toets een driver op floppy kunt kiezen

Als geavanceerde optie kun je dan, zodra je weet dat je een floppy hebt met de juiste driver erop, kijken naar de mogelijkheid om de driver te slipstreamen in een aangepaste XP installatiecd voor een volgende keer dat je XP zou willen installeren.

Begin dus met een floppy, zou ik zo zeggen.

Alvast enkele hints:

Van die 1ste link
Downloaden: FastTrak S150 TX AMD64 Drivers For Windows [BETA]
Daarvan het fts150tx_windrv_amd64_v1.00.1.39_with updated INF.zip in zijn geheel uitpakken op floppy.
Er staat daar ook een BIOS update in (dat is het 2de bestand). Kijk of je die ook uit kunt voeren op je pc (inhoud daarvan op floppy zetten, opstarten vanaf een Windows98, DOS of Windows95 opstart floppy, en dan die bios-update floppy gebruiken. Zie Readme.txt voor de te volgen stappen).

Van die 2de link de inhoud van de 64bit submap op floppy zetten, inclusief die submap AMD64 (betekent dus dat je een mapje 'hoger' begint op die floppy dan in de .zip zelf)

Succes,

Tijs.

goed alvast bedankt weet wel dat ik vista 64 wil installeren hoop dat het werkt
 
Oeps, dat had ik niet gezien! :eek: Was eerlijk gezegd van XP 64-bit uitgegaan...

Evengoed moet dat niet uitmaken, want Vista hoort ook gebruik te kunnen maken van XP-drivers (Vista zou downwards compatibel met de XP drivers moeten zijn).

Hopelijk lukt het je, want specifieke drivers voor Vista heb ik zelf op google zo 1-2-3 niet gezien, eerlijk gezegd.

EDIT: Wél heb ik nog een driver gevonden die je zou kunnen proberen: deze. Je moet dan de inhoud van de Installnew map op floppy zetten.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Oeps, dat had ik niet gezien! :eek: Was eerlijk gezegd van XP 64-bit uitgegaan...

Evengoed moet dat niet uitmaken, want Vista hoort ook gebruik te kunnen maken van XP-drivers (Vista zou downwards compatibel met de XP drivers moeten zijn).

Hopelijk lukt het je, want specifieke drivers voor Vista heb ik zelf op google zo 1-2-3 niet gezien, eerlijk gezegd.

Tijs.

werkt dus niet vista vraagt dus een media met daarop de drivers als ik dan die diskette insteek vind hij dus gewoon nietshelemaal geen enkele driver
 
Er is misschien een oplossing:
Kopieer alle bestanden van de relevante driversubmap ook in de hoofdmap van de floppy. Kijk of ze dan wél worden gezien.

Bron: o.a. deze link

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Er is misschien een oplossing:
Kopieer alle bestanden van de relevante driversubmap ook in de hoofdmap van de floppy. Kijk of ze dan wél worden gezien.

Bron: o.a. deze link

Tijs.

neen werkt dus niet vind niks ga proberen ze op mijne viavt8237 controler te hangen heb eens gegoogled en daar zijn blijkbaar wel drivers voor zit ik enkel nog met 1 probleem en da is mijne samsung dvd rw da is namelijk ook een sata en volgens mij ondersteund promise enkel maar harde schijven
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan