Vista 64bit kopen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happyhippie

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Ik ben zinnens een nieuwe Desktop aan te schaffen die echter enkel leverbaar is met Vista als 64bit.
Op de huidige Pc (xp pro) staan diverse proggies gaande van grafische progs,fotobewerking,CorelDraw,PaintShop X2, AdobePS,muziek,tekenprogs,µtorrent en andere dagelijkse applicaties.
Nu hoor ik dat met die 64bit versie waarschijnlijk al mijn proggies onbruikbaar zouden zijn en ik op zoek moet naar al deze als 64bit versie,maar volgens mij bestaan de meeste niet eens als 64,enkel m'n NOD32 is er ook in 64 weet ik.
Maar is dit echt zo een ramp om veel gebruikte progs als een Nero,PShop ed. te vinden in 64bit of lopen die net zo goed als op een 32 machine ?
Daar 64bit toekomstgericht is zou ik graag deze nemen maar als de gewone huis-en tuin proggies er al niet op lopen moet ik me toch bedenken vrees ik of zie ik dat helemaal verkeerd.
Ook hoor ik dat de 64bit niet zo stabiel zou zijn en vaker vastlopers geeft ?
Iemand die mij kan helpen om een beslissing te maken !
:confused:

Zelf heb ik hier sinds de zomer een nieuwe met 64bits Vista draaien, zonder problemen. Mijn toetsenbord maakt zelfs gebruik van XP drivers aangezien er geen Vista drivers voor handen is.
De meeste applicaties zullen geen problemen hebben aangezien de 64bits versie ook terug kan vallen op 32bits instructies. Je hoeft dus niet per sé 64bits programma's of drivers te hebben.

Gaat wel goed komen hoor.

De meeste programma's zullen het gewoon doen.

Vista 64-bit is gewoon net zo stabiel als Vista 32-bit.

Hoi,

Ik sluit me aan bij me twee voorgangers zelf nog geen probleem mee gehad vista 64 bits.

Modag

:shocked: Een hoop pro en contra's, en lees ook over de slechte beeldkwaliteit in WMC,dit geldt dan ook voor de bedoelde pc want die heeft :
Windows Vista Home Premium met Windows Media Center (64-bits) met Vista Service Pack 1
WMC zou ook één van de reden zijn om deze nieuwe HP Pavillion aan te kopen.....iemand ervaringen of commentaar met WMC op 64bit ?
Anderzijds als HP deze Vista 64bit versie-machine aanbiedt veronderstel ik toch wel dat dit in orde zal zijn,ook met WMC's beeldkwaliteit.

Laatst bewerkt:
Is het echt niet mogelijk een 32bit's versie te krijgen ?

Is het echt niet mogelijk een 32bit's versie te krijgen ?
Helaas niet !

Mail van HP België nav.mijn vraag naar 32bit :
HP Klantenondersteuning http://www.hp.nl/diagnose/

Geachte heer *****,

Hartelijk dank voor het contact opnemen met de HP Pavilion E-mail ondersteuning. Mijn naam is *******. Ik zal de door u gestelde vraag proberen zo volledig mogelijk te beantwoorden.

Uit uw email maak ik op dat u graag wilt weten met welk besturingssysteem de HP Pavilion Elite m9360.be Desktop PC geleverd is. Tevens wilt u graag weten of de mogelijkheid bestaat zelf een besturingssysteem voor dit systeem bij aanschaf te kunnen kiezen.

Aangaande deze vraag heb ik de productspecificaties van dit type model er even bij genomen. Deze heb ik tevens toegevoegd in de hieronderstaande link. Dit om u niet alleen te voorzien van informatie met betrekking tot het besturingssysteem maar ook alle overige opties en componenten die geleverd worden bij dit product. Het zal duidelijk worden dat dit systeem met Windows Vista Home Premium met Windows Media Center (64-bits) met Vista Service Pack 1 geleverd wordt. Echter bestaat de mogelijkheid niet om zelf de keuze te maken met welk besturingssysteem dit model geleverd wordt.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/...6087&cc=nl&dlc=nl&lc=nl&jumpid=reg_R1002_NLNL

:confused:

Zijn feitelijk de Vista versies voor beroepsdoeleinden ook 64bit of nog 32bit ?

Anderzijds ben ik iemand die niet elk jaar een nieuwe Pc koopt en als dus 64bit toch dè toekomst-standaard gaat worden zou de 64 toch een goede keuze moeten zijn....niet ? ,heb nu al enige dagen niets anders gedaan als alle posts gelezen op't Net aangaande beide versies maar ben er nog steeds niet uit.
Ook denk ik toch wel dat als HP enige series Pavillion desktops maakt als 64bit deze toch wel dezelfde kwaliteit zal hebben als andere HP's !

Tot nu toe dachten we over Windows Vista 64 bit dat het een stuk beter zou zijn voor uw bloeddruk om er nog even mee te wachten. Slechts enkele applicaties maken namelijk gebruik van de voordelen die een volledig 64 bit-OS te bieden heeft. En al uw stuurprogramma's en systeemsoftware moeten specifiek voor 64 bit geschreven zijn. Wie een probleem heeft met toepassingen die onder Vista 32 bit niet willen werken, zou een weekje Vista 64 bit moeten draaien; dat helpt met relativeren.

Toch is er een kentering in gang gezet. Alhoewel oudere hardware, zeker randapparatuur en een aantal toepassingen (bijvoorbeeld bepaalde VPN-software en sommige codecs) nog niet met Vista 64 bit overweg kunnen, houdt nieuwe software wel rekening met dit OS.

Eigenlijk zijn er twee relevante overwegingen als u wilt overstappen.

De eerste is dat uw machine modern en hoogwaardig moet zijn, bij voorkeur met 4 GB of meer geheugen aan boord. Waarom 4 GB? Omdat u dan het belangrijkste voordeel van een 64 bit-OS benut: de mogelijkheid om geheugen groter dan 4 GB aan te spreken.

De tweede overweging is dat de software waarmee u werkt nieuw moet zijn en 64 bit moet ondersteunen. Als u nog steeds geen afscheid heeft kunnen nemen van dat mooie programma dat al sinds Windows 95 uw leven makkelijker maakt, dan is 64 bit vooralsnog geen goede keuze.

Natuurlijk speelt er nog één laatste belangrijke overweging mee: is het sneller? Om een tipje van de sluier op te lichten over de resultaten van een grotere test: we zien vooralsnog dat 64 bit bij het coderen van video en audio zeer gemixte resultaten oplevert. Is de applicatie goed op 64 bit ingericht, dan gaat het veel sneller. Is dit niet het geval, dan weet 32 bit zelfs wel eens te winnen van 64 bit.

Bij games zien we dat 64 bit gemiddeld genomen beter presteert dan 32 bit. Dat komt doordat we in 64 bit 2 GB intern geheugen aan één game kunnen toewijzen. Dat levert meer snelheid op dan de emulatie van 32 bit-Windows vraagt van het systeem.

Daar komt dan meteen een kanttekening bij: uw computer moet beschikken over genoeg geheugen om een volle 2 GB aan te kunnen bieden. Stap daarom zeker niet over als u minder dan 4 GB geheugen draait en verwacht nog steeds wat installatiepijnen bij dagelijks gebruik.

Bron: http://www.zdnet.nl/help.cfm?id=88507

Thanks voor de info's,deze link is ook best interessant.
Heeft iemand soms ervaring met WMC op 64-bit,en wat is de reden dat die beeldkwaliteit zo slecht zou zijn.
Heb net ook gezien dat bvb.SnagIt ook nog maar pas beschikbaar is voor 64-bit,er is dus wel gestaag verandering aan het komen,dat echter MS Office2007 er niet op draait verwondert me wel.....what about online dingen als Limewire, uTorrent en/of andere P2P's ?

Draai dual-boot 32- en 64-bits Vista Ultimate met 4 Gig geh......
Gaat niet lukken want deze Pc zit met Windows Vista Home Premium met Windows Media Center (64-bits) met Vista Service Pack 1
HP Pavillion Elite m9360.be

Update:heb beslist om toch voor de 64-bit versie te gaan,dank iedereen voor de reacties

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan