Vista 64bit over 32bit installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

mondrians23

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2009
Berichten
37
Hey,

ik heb op mijn desktop nu een Windows Vista Ultimate 32-bit systeem. Maar ik heb thuis ook een 64-bit liggen, gehaald van nieuwsgroepen. Nu vroeg ik mij af of ik zonder problemen de 64-bit kon installeren? Of gaat het dan niet meer werken?

Gr
 
Hoi

Ja dat gaat wel werken indien je systeem geschikt is voor 64bit.
denk er ook aan dat je dus nieuwe drivers nodig hebt.
een beetje vooronderzoek ernaar is dan wenselijk.
 
Het is warschijnlijk wel mogelijk ja,
Als je hardware het niet aankan, zoals je processor, geeft de installer dit aan...
( dat heeft hij bij mij in ieder geval gedaan )
Voor elke driver die je hebt, videokaart, geluidskaart moet je even nieuwe drivers zoeken.
Dit kan gewoon op de site van de fabrikant

Mvg,

Marco
 
Houd wel in de gaten dat je een 32bits versie niet kan Upgraden naar 64 bits maar dat je dan dus een nieuwe installatie uitvoerd. je zult dus alles weer opnieuw moeten installeren.
 
Hey,

bedankt voor de reacties! Ik ben er inderdaad van bewust dat ik alles opnieuw moet installeren, dat heb ik al eerder gedaan (maar dan gewoon met 32-bit variant). Dus slim is om voordat ik ga installeren het volgende te doen:

-Bestanden die ik wil behouden op externe schijf zetten
-Drivers alvast downloaden voor 64-bit versie en op externe schijf

Hoe kan ik zien of mijn processor geschikt is? Ik ben helaas niet thuis, maar volgens mij heb ik hem al eens op het forum gezet. Ik zal hem zoeken en er bij zetten...

gr,
Bas


edit
Gaat om deze PC
http://www.topproduct.nl/hardware/desktops/HP_Pavilion_a_serie/HP_Pavilion_a6110.nl_pc/id/918317/specificaties.html

En hier staan specificaties:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=411204
 
Laatst bewerkt:
* Dual Core Processor at 1.6 GHz Clock Speed
* "Conroe" Core Architecture
* 65nm Manufaturing Technology
* 64k L1 Cache (Per Core), 128 kB L1 Total
* 1 MB (Shared) L2 Cache (Full Speed)
* 800 MHz Front Side Bus Speed
* Socket-775 Form Factor Design
* 1.35V Default Core Voltage
* Supports Intel 64-bit Technology
* Supports SSE/SSE2/SSE3/Execute Disable
* Supports Intel Speedstep / C1E
* Includes Aluminum Alloy Heatsink/Fan

Yup Supports Intel 64-bit technology
 
Laatst bewerkt:
Allemaal hartstikke bedankt,

weer iets nieuws om toe te passen. Heb tevens net mooie artikelen over overklokken gevonden, ga me daar maar eens in verdiepen. Genoemde computer is namelijk computer om op te oefenen, zodat ik mijn nieuwe systeem (Intel Core i7-965 ) niet in een keer verpest. Eerst maar eens wat bijleren voordat je gaat veranderen he. Wederom bedankt voor de perfecte hulp...

gr,
Bas

p.s. Voor een volgende keer, waar kan ik het aan herkennen of de processor geschikt is voor 64-bit?
 
In google processor in tikken in combinatie met 64bits geeft meestal wel een idee, anders even in de specificaties van de processor kijken (boekje of website producent) Zoals mijn qoute boven
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan