Vista aanschaf, hulp/vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

francis997

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2005
Hallo allemaal,

Ik wil binnenkort overstappen naar vista maar nu weet ik niet welke versie ik moet nemen, het is een laptop die voornamelijk thuis voor prive gebruikt wordt, en of school.
De laptop is een acer aspire 1671Wlmi .
De specs:
Intel pentium4 procesor 2.8 Ghz.
Intel mobility radeon 9700, met 64 MB
Verder 1 Gig aan geheugen
Hd is ongeveer 60 gb.
Welke versie raden jullie mij aan, zodat mijn laptop toch soepel loopt? Ik heb voor de gein de ultimate versie geinstalleerd een poosje terugmaar die liep nogal stroef
Ik zelf dacht aan de home premium of business versie . Moet(is het raadzaam om) dan geheugen uitbreiden? En welke van de 2 versies van vista is beter kwa opties en mogelijkheden(instellingen). En of raden jullie mij een andere aan.
En er was een tool van microsoft waarme je de score in cijfers uitgedrukt kreeg, weet iemand waar ik die vinden? Ik heb die nieuwe tool en die raad mij de business versie aan.

Alvast bedankt...:thumb:

Vista

Vista home premium of home basic moet denk ik wel kunne, ultimate zal ik niet doen nee.

Onno

Vista

Dus home premium of basic moet wel kunne denk ik.., mischien kun je een keer bij iemand een cd'tje lenen en proberen of het lekker loopt.:D

alleen die 64 mb grafisch geheugen zal'm geen goed doen.
vista is grafisch nogal zwaar

Dit bedoel je?

Overigens is er voor oudere hardware geen Vista drivers, en die komen er ook niet, dus als er iets niet wordt ondersteund, XP blijven gebruiken, waarom wil je Vista?

Dit bedoel je?

Overigens is er voor oudere hardware geen Vista drivers, en die komen er ook niet, dus als er iets niet wordt ondersteund, XP blijven gebruiken, waarom wil je Vista?

voor het meeste heb ik al drivers gevonden..aangezien ik een paar dagen de ultimate heb gedraaid en bijna alles werkte ok...tenminste ik ondervondt geen problemen.
Maar de videokaart is dit een groot probleem? of is dit niet zo eg?

Je beeld kan gaan stotteren en/of haperen.
is trouwens van ati niet intel

voor het meeste heb ik al drivers gevonden..aangezien ik een paar dagen de ultimate heb gedraaid en bijna alles werkte ok...tenminste ik ondervondt geen problemen.
Maar de videokaart is dit een groot probleem? of is dit niet zo eg?

Waarom wil je Vista, was de vraag, de kernel is gewoon een vervolg op die van XP, NT dus.

En de enige verbetering is juist het grafische deel, en de beveiliging, en die is erg overtrokken, maar als je kaart er verder niets mee kan, heb je ook niet die verbeteringen.

Waarom wil je Vista, was de vraag, de kernel is gewoon een vervolg op die van XP, NT dus.

En de enige verbetering is juist het grafische deel, en de beveiliging, en die is erg overtrokken, maar als je kaart er verder niets mee kan, heb je ook niet die verbeteringen.

voornamlijk omdat ik vista er beter uit vindt zien, en bepaalde vista versies hebben de Media center erin..en aangezien ik vaak films kijk lijkt het me leuk.
En tja de beveiliging vindt ik altijd fijn, en deze kan je altijd nog uitschakelen, als het niet nodig is. Ook wil ik binnenkort vista aanschaffen omdat ik het via een familielid in zuid-amerika de spaanse versie (legaal) goedkoper kan krijgen, omdat hij deze verkoopt in zn winkel en ik korting krijg. :)

ff mijn mening:

ik heb ong. dezelfde specs in mijn home pc'tje.(mijn werkgeheugen=512MB)
ik heb daar voor de gein ff ultimate opgezet.
ik kan gewoon COD2 op hoog spelen, zonder laggen of wat dan ook.

dus het valt allemaal wel mee, vista is echt niet zo zwaar hoor (wel zwaarder dan xp,maar das logisch)

over je media center: koop home premium, daar zit media center ingebakken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan