Vista activeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mikeyboy93

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2008
Berichten
141
Ik heb mijn laptop geschoond en vista nieuw erop gezet.
Dit heb ik al wel vaker gedaan omdat ik vaak opnieuw wil beginnen met een schone laptop. En mijn oude bestanden weg mogen.
Dit heb ik dus van het weekend ook gedaan, maar nu.
Dit keer krijg ik ineens de melding dat hij niet kan activeren en dat heb ik nog niet eerder gehad. Ik dacht dat ik op de zelfde laptop zovaak als ik wou mocht installeren en ik citeer een stuk tekst van de website van microsoft:

U kunt Windows Vista net zo vaak op dezelfde computer installeren als u wilt omdat bij de activering de Windows-productcode wordt gekoppeld aan informatie over de hardware van de computer. Als u de hardware in belangrijke mate wijzigt, dient u uw Windows Vista-software mogelijk opnieuw te activeren.

Maar nu wil die dus niet activeren en dat is verplicht anders kan ik hem maar 30 dagen gebruiken.

Het is volgens de bepalingen van de Microsoft-softwaregebruiksrechtovereenkomst toegestaan om Windows gedurende een evaluatieperiode van 30 dagen zonder activering te gebruiken. Na deze periode schakelt Windows over op een modus met beperkte functionaliteit totdat u de software activeert.

Iedere keer als ik hem opstart krijg ik dus de melding dat ie nog steeds niet geactiveerd is.

Wat kan ik hier aan doen?
 
Bellen met het telefoonnummer wat gegeven wordt, als je voor telefonische activatie kiest.

Kan ik telefonisch activeren?

Ja. Als u geen internetverbinding hebt of de laatste drie dagen van de evaluatieperiode zijn ingegaan, kunt u de software telefonisch activeren. Welk telefoonnummer u dient te bellen, hangt af van de locatie waarop u zich bevindt. Het telefoonnummer wordt tijdens het activeringsproces weergegeven.
Bron;
http://www.microsoft.com/belux/nl/windows/products/windowsvista/buyorupgrade/activationfaq.mspx
 
ik krijg zeg maar de melding dat de productie code al in gebruik is.
dat klopt deze zat op mijn laptop daarna heb ik vista erop gezet en de zelfde code gebruikt.

maakt dit dan niks uit?
 
Nee, je hebt toch de licentie op je laptop. Anders even niet met de computer bellen maar met de support.
 
Gewoon configuratiescherm -> systeem en onderhoud -> systeem
en dan windows activeren. vervolgens kiezen voor activeren via de telefoon?

En welk nummer moet ik anders bellen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan