Vista AHCI boot BSOD

Status
Niet open voor verdere reacties.

GRLove

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2007
Berichten
62
Beste helpmij-ers,

Vlak voor het paasweekeind waarin ik mijn laptop opnieuw wou installeren hield mijn laptop er ineens mee op. Elke keer als ik opstarte kreeg ik in een flits een BSOD en starte hij opnieuw op. Ik dacht mooi dat ik me even voorbereid heb op opnieuw installeren, ik had alle software al liggen :thumb:. Maar niet dus ik heb toen allerlei cd's geprobeerd maar ze liepen allemaal vast in installatie, ik heb verschillende officiele Windows versies geprobeerd en zelfs Ubuntu 8.10. Deze laatste kon ik echter wel vanaf de cd draaien maar ook toen kon ik alleen mijn C-schijf formatteren en niks installeren. Nou ben ik er achter gekomen dat als ik in mijn bios mijn hardeschijf van AHCI modus af zet er niks aan de hand is :confused:. Mijn laptop is nou al volledig opnieuw geinstalleerd alleen heb ik wat problemen met hardware als turbo memory. Het stond altijd aan maar ik heb niks veranderd toen en toen deed hij het ineens niet meer... Hoe kan ik dat AHCI wel instellen? Wat is mijn probleem?

Mijn specs zijn:
Clevo M860tu
GeForce 9600M GT
Intel® Core™2 Duo Processor P8400
4 GB DDR3 RAM
FUJITSU MHZ2320BJ G1 (7200rpm 320GB)
 
Wat is dat turbo memory dan als ik vragen mag en hoe merk je dan dat het niet meer werkt?

In welke modus staat het dan als AHCI uitstaat?
 
Het was een laptop waar standaard vista op stond of niet?

Welk merk was het trouwens?
&wat heb je misschien nog aangepast in het bios?
 
Het is een Xxodd laptop (Clevo) barebone principe en dus geheel leeg gekregen en zelf alles er op gezet. Wel gelijk in AHCI geinstalleerd dus dat was geen probleem. Ook het bios heb ik toen niks aan gedaan ik weet dat ik daar niet zo heel veel verstand van heb duss...
 
Het is een Xxodd laptop (Clevo) barebone principe en dus geheel leeg gekregen en zelf alles er op gezet. Wel gelijk in AHCI geinstalleerd dus dat was geen probleem. Ook het bios heb ik toen niks aan gedaan ik weet dat ik daar niet zo heel veel verstand van heb duss...

Ah, dus 1 van die extreem dure(game) laptop, in mijn ogen dan toch :p
Ze staken mijn ogen uit omdat ze zo'n geweldige specificaties hadden voor een laptop maar toch ZO duur waren :evil:
--> ik weet niet precies wat je er allemaal mee kan doen of aanpassen qua hardware maar ik veronderstel dat je die laptop nooit zelf hebt open gedaan?

Ik zou persoonlijk eens contact opnemen met Xxodd, ik veronderstel dat zij wel een goede klantendienst moeten hebben, niet?
Is je laptop trouwens nog in garantie?

Ik denk persoonlijk dat er ofwel iets misstaat in het bios, ofwel dat er een klein defectje is aan je moederbord.

Hoe dan ook, even contact opnemen en vragen wat je zou kunnen proberen om die AHCI modus terug aan de praat te krijgen.
persoonlijk dacht ik aan een bios reset of update maar dit is natuurlijk niet echt zonder risico's al heb ik er nog nooit last mee gehad.
 
hmmm ja zoiets was ik al bang voor... meestal betekend dat zoiets als opsturen... gelukkig wel garantie maar dat had ik met zo'n goedkoop barrel van acer ook 11 maand mijn laptop gehad waarvan ik hem meer als 6 maand aan reparatie opgestuurd had! nee ik geef liever ietsje meer uit zodat ik echt iets goeds heb dan weer terug naar die rommel... zo extreem duur voor de specs was hij ook niet ik heb veel vergeleken met toshiba asus enzo dus ja... toch bedankt voor de hulp en als ik meer weet laat ik het horen en stel ik nog een vraag of sluit ik dit topic :thumb:
 
hmmm ja zoiets was ik al bang voor... meestal betekend dat zoiets als opsturen... gelukkig wel garantie maar dat had ik met zo'n goedkoop barrel van acer ook 11 maand mijn laptop gehad waarvan ik hem meer als 6 maand aan reparatie opgestuurd had! nee ik geef liever ietsje meer uit zodat ik echt iets goeds heb dan weer terug naar die rommel... zo extreem duur voor de specs was hij ook niet ik heb veel vergeleken met toshiba asus enzo dus ja... toch bedankt voor de hulp en als ik meer weet laat ik het horen en stel ik nog een vraag of sluit ik dit topic :thumb:

Ok :thumb:

Hopelijk heb je je laptop dan ook snel terug ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan