vista antivirus 2008 attack

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannus

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2004
Berichten
137
Heb een virus attack met als melding Warning schermpjes welke doen voorkomen dat Vista Antivirus 2008 actief is. PC zit praktisch vast ook na opnieuw opstarten.

Heb McAfee op de PC draaien.

Hoe dit virus te verwijderen. In veilige modus etc ??
 
ik heb hier ook last van, maar begrijp niet helemaal wat ik moet doen..

ik heb naar de eerste link gekeken, maar begrijp daar niets van.. moet ik die link downloaden?? Ik kan op mijn pc namelijk niets meer downloaden, want internet wordt geblokkeerd.. ik kan ook niet meer in mijn systeembeheer ed komen.. alles is gebokkeerd..

Het AVG 8 volledige versie op mijn pc, maar die krijg ik niet meer opgestart.. etc..

Help?!
 
Hoi, ik had hier laatst ook last van.

Wat ik heb gedaan is, spybot gedownload, geupdate, en daarna in veilige modus opgestart zonder internet. Daarna een volledige scan gedaan, gecleaned, en was het voor zo goed als wat weg. Hierna raad ik je nog wel aan met ad-aware of avg in veilige modus te scannen, en de rest bestanden te verwijderen (Program Files/VAV)
 
ik ben nu idd een scan aan het doen, maar het valt niet mee, want binnen 5 minuten staat mijn scherm vol met troep....

De scanner vind enorm veel valt me op, terwijl ik gisteren nog AVG volledige scan heb laten doen.... dus dat komt allemaal uit 1 progje wat ik even snel wilde downloaden.. dom dom dom...
 
nu is de scan compleet, moet ik me registreren om alle virussen te laten verwijderen.. spyhunter welke je download via de link....

en nu?
 
ik ben nu idd een scan aan het doen, maar het valt niet mee, want binnen 5 minuten staat mijn scherm vol met troep....

De scanner vind enorm veel valt me op, terwijl ik gisteren nog AVG volledige scan heb laten doen.... dus dat komt allemaal uit 1 progje wat ik even snel wilde downloaden.. dom dom dom...

Tja dat kan kloppen: AVG scant op virussen en da's iets anders dan spyware

.nu is de scan compleet, moet ik me registreren om alle virussen te laten verwijderen.. spyhunter welke je download via de link.... en nu? ..
Spyhunter is kennelijk een programma dat je weliswaar kunt installeren en laten scannen, maar waarvoor je moet betalen als je de gevonden spyware wilt verwijderen.
Waarom niet, zoals Moggel aangaf, spybot gedownload ..... ?
 
antivirus XP 2008 = virus

Inderdaad Moggel, SPybot gebruiken maar dan in veilige modus (op zijn minst) Hier had ik ook niet aan gedacht. Of wat ik voorstelde MBAM (zie vorige treath)

jkienjet, welk is dat ene programmatje dat je downloade of in welke categorie hoort het thuis. Dat wil ik graag van je horen . Is interessant voor de toekomst en heel leerrijk.
jkienjet, jouw vraag
wat de link weergeeft is wat je manueel kan doen : Windows op je c schijf de bestanden laten zoeken en trachten manueel te verwijderen (lukt waarschijnlijk niet bij alles maar je kan het er al even mee lam leggen.
Daarna met alt ctrl del op het tabblad processen de processen beeindigen die beschreven staan in de link
Dan als laatste in het register de beschreven sleutels verwijderen. start - uitvoeren - regedit - ctrl f - sleutel kopieren en plakken - F3 tot hij niks meer vind en telkens del als hij wel iets vond. Wel eerst even backup nemen van register (genaamd "exporteren)

Dan sta je al een heel eind ver in de strijd tegen je beestje.

Daarna ben je verplicht één der beschreven programma's te gebruiken eerder genoemd(of je doet het meteen)

Mijn besluit van wat ik hier las is dat Spybot zo goed als alles wegnam en MBAM na een manuele opkuis alles wegnam. Veilige modus gebruiken is een heel slimme zet. Doen dus
Suc6.

Msahc www.ahc.be

Info :

Met infectie geassocieerde bestanden (VistaAntivirus 2008): Opzoeken en deleten deed ik, cleanen is nutteloos dacht ik
lwpwer.exe
4683lt[1].exe
vav.cpl
vav.exe
VAV2008Setup[1].exe
Vista Antivirus 2008.lnk
install_4749_MHwzMXwxMDIwMDAwMDAwfHx8fHx8fHw_[1].exe

Af te sluiten processen (VistaAntivirus 2008): door alt ctrl del te gebruiken kan je starten
VistaAntivirus2008.exe
vav.exe
VAV2008Setup[1].exe
4683lt[1].exe
lwpwer.exe
install_4749_MHwzMXwxMDIwMDAwMDAwfHx8fHx8fHw_[1].exe

Verwijder waarden uit het register (VistaAntivirus 2008): zie hierboven beschreven startprocedure
Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\Antivirus
 
bedankt voor de tips... ik zal eens kijken of ik spybot wel kan downloaden..

Moet alles via mijn Mac downloaden, want ik kan op de pc niet eens meer op internet komen... alles wordt geblokkeerd.. ook de zoekfunctie.. Kan maar beperkt zoeken, C schijf wordt geblokkeerd...

Ik had een spel gedownload.. alle gedownloade bestanden worden gescand op spy/adware en virussen, maar toch is dit er door heen geslopen.. Was een spelletje aan het downloaden.. bejeweled 2...


Ik ga eens even kijken of ik die bestanden kan vinden die zijn opgegeven... lastig is dat ik het moet overschrijven en niet kan copieren...
 
probleem...

op een of andere manier kan ik niet meer in de C schijf komen... systeembeheer is overgenomen en kan nu bijvoorbeeld takenbeheerder niet meer openen, configuratie niet meer mogelijk, zoekfunctie werkt niet... kan geen gebruik maken van internet, is geblokkeerd... etc...

Wie kan mij nu nog helpen?? Ik kan hierdoor de genoemde bestanden nl. niet zoeken...

spybot gedownload op andere computer en op de geinfecteerde pc geinstalleerd.. nu wil spybot geen scan uitvoeren omdat hij eerst updates wil binnenhalen.. maar dit kan niet omdat de pc geen verbinding met internet kan maken...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan