Vista automatisch installeren uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kenju

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2001
Berichten
796
Beste HM-ers,

IK heb een probleem in Vista. Om de een of andere reden is mijn bluetooth-dongle ge-onintstalleerd geeraakt. Vista wil deze steeds opnieuw installeren, maar krijgt dit niet voor elkaar. Ik heb de CD die ik bij mijn dongle kreeg nog, maar Vista blijft zelf het apparaat installeren. Drivers van de CD afhalen werkt ook niet. Ik wil nu dus gewoon die dongle installeren zonder dat Vista bigint te zeuren. Kan ik de automatische installatieprocedure op de een of andere manier tijdelijk uitschakelen? Als ik het annuleer, komt het namelijk vrijwel meteen weer terug....
 
Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer > Apparaatbeheer > Kijk in de lijst (Meestal onder overige apparaten) of je dongle erbij staat. Zoja, rechtsklik erop > Uitschakelen.

Suc6!!
 
Bedankt voor je antwoord. Inderdaad gaat de melding weg. Maar zodra ik het wil installeren komt het weer terug. Het gaat om Bluetooth Peripheral Device-driver die Vista moet hebben. Dit schijnt een bekend probleem te zijn als ik er even naar google. Een oplossing vind ik echter nergens....
 
Laatst bewerkt:
Ga weer terug naar de lijst van het vorige bericht. Weer rechtremuisknop op je dongle > eigenschappen. > tab: stuurprogramma. Klik op de knop Installatie ongedaan maken.

Reboot voor de zekerheid je pc even.

Je hele dongle wordt geïnstalleerd. Dan kun je misschien weer met een schone installatie van je dongle beginnen.
 
Klopt helemaal. Maar om de een of andere reden blijft hij vragen naar de Bluetooth Peripheral Device. Ik heb die zaken maar uitgeschakeld. Alles wat ik wil doen lijkt sowieso wel te werken. Over een maandje Windows 7 met een schone installatie. Wellicht dat het dan niet meer voorkomt. Het rommelige in het apparatenbeheer dat iets niet geïnstalleerd is kan ik voor dat ene maandje wel aanzien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan