Vista basic herstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jakey

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2010
Goedenmorgen!

Ik heb zojuist een pc meegenomen van mijn schoonouders, leuk dingetje voor zakelijke dingen op te doen, hier even de specs:

Merk: packardbell
CPU: Intel Celeron D 3.46 Ghz
Werkgeheugen: 512mb ram
Grafische kaart: ati radeon xpress 200

Nu is mijn vraag, hoe krijg ik deze computer terug naar zijn begin staat, de fabrieks instellingen zegmaar. Ik heb overal gezocht maar krijg nergens een duidelijk antwoord.

Ik bezit geen cd van vista

Mijn dank is groot!
Jacco

wat vermoedelijk het dichtbij komt is om volgende stappen uit te voeren: Start > alle programma's > Bureau accesoires (of systeemwerkset) en vervolgens systeem herstel. Hier kies je de meest oude backup die gemaakt is, en zet je je computer terug naar hoe die op die datum was. Anders zul je via internet een vista download op cd moeten branden ;)

Al tijdens het opstarten van het bios begin jij met het tokkelen op Funktietoets F11.

En dan moet daarna dat paarse PackardBell recovery scherm met twee opties komen!

Maar je dient eerst al die data die je behouden wil, op een ander medium te back-uppen.

Want de recovery die jij wil doen formatteert eerst de HD en dan is alles eraf!

Ed58, Dat is denk ik de beste keuze! Ik wil niks behouden hij mag helemaal compleet schoon worden, wat kies ik dan in dat paarse scherm?

Dank!

Ik heb packard bell herstel: volledig herstel gedaan, is dat goed? Ik hoop het want hij is al bezig haha

Ik zou zeggen volg de stappen van ed58, dit zou goed moeten gaan. Kun je ons vertellen of dit geholpen heeft?

Ik denk dat het gelukt is! Tot zover hou ik de vraag open, hij bereid nu de eerste ik opstarten voor

Na de installatie van een actuele virusprotectie maar eerst Vista laten updaten!

Volgens mij is alles dan goedgegaan? Inderdaad eerst een antivirus protectie plaatsen en je firewall inschakelen een antispyware programma zoals Spybot search and destroy downloaden en updaten. Daarna Vista updaten, waarschijnlijk rollen de updates daarvan vanzelf binnen, anders naar start, configuratiescherm, beveiliging dan windows update. Succes en hou me even op de hoogte hoe het is gegaan:thumb:

O ja, als alles is goegegaan, vergeet niet de vraag op opgelost te zetten.

Laatst bewerkt:
Hij moest 104 nieuwe update's doen voor vista, dus dat was wel nodig, hij was ook tergend sloom dat vond ik erg vreemd aangezien ik hem compleet herstelt had, maar dat heeft dus te maken met die update's.. toch? Is het trouwens erg dat ik eerst vista update en daarna virusscanner etc erop zet?

Zoeff heeft gelijk, en ik had dat ook in mijn berichtje gezet. Eerst de protectie, dan pas updaten!!!

Oh, das *****, want hij is al bij de 50 van de 104, wat is er zo erg als ik het andersom doe?

Wat ik zou doen nu is, de updates pauzeren, Een antivirus downloaden en installeren, Avast bijvoorbeeld:http://www.avast.com/nl-nl/free-antivirus-download.
updaten en een volledige scan laten doen. Download de Free version, na de scan de updates hervatten. Er zal waarschijnlijk een reboot gevraagd worden, maar dat kan je gewoon doen. Is je Firewall wel ingeschakeld?? Zie Beveiligings centrum, zo niet, windows firewall inschakelen. Start/configuratiescherm/Beveiliging/Widows Firewall in of uit schakelen. Laat maar weer weten hoe het gegaan is na dit alles. Maar beter had geweest om dit vantevoren te doen:P No worries...

De updatesite van Microsoft werkt d.m.v. een beveiligde HTTPS verbinding, dus het is niet direct nodig de virussoftware al te draaien. Microsoft raadt zelf aan om, bij b.v. Service Packs downloaden, de beveiligingssoftware tijdelijk uit te schakelen.

Laatst bewerkt:
Dat wist ik niet, kijk gelijk weer wat geleerd...:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan