Vista blijft bezig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronnie1967

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2003
Berichten
367
Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem, Vista werkt bij mij redelijk goed alleen op de accounts van mijn dochters heb ik problemen en wel de volgende.
Als een van hun het account opstart blijft Vista ratelen ( de harde schijf altans) het kringetje (zandlopertje) staat te flikkeren en te draaien de pc wordt hier erg traag van en het is niet zoals het hoort. ik heb alle vreemde programma's van de meiden verwijderd de account verwijderd en opnieuw aangemaakt, virus scan gedaan (avg en avast) uiteraard staat er maar één op mijn pc namelijk avast. hitman pro heeft gedraaid maar niets lijkt te helpen.
Wie weet raad??

Ron
 
vista

Je kunt toch onder taakbeheer (taakbalk,rechtermuisknop, taakbeheer) kijken naar de processen die draaien en dan zie je misschien wel een vreemd prg, wat behoorlijk veel recources verbruikt. stop dit eens en kijk wat er dan gebeurt.
 
ik heb daar de volgende dingen staan
ashdip (avast)
crrss
dwm.exe
explorer.exe
iexplore.exe
Jushed.exe(java)
Msascui.exe
rundll32.exe
rundll32.exe
taskeng.exe
taskmrg.exe
winlogon.exe
wmdc.exe
xphelper.exe
 
Volgens mij is crrss niet te vertrouwen, probeer deze eens te beeindigen.
 
heb je toevallig o&o defrag? die wil nog wel eens als instelling hebben om bij opstarten iedere schijf te analyzeren en defagmenteren.
Ik had het namelijk ook, heb het hele programma verwijderd en nu geen last meer van.
 
csrss.exe draait ook ondernmijn acount en daar staat erachter dat het runtime voor client-server is.

?????
 
Zijn de meiden te zwaar of vinden ze zichzelf te zwaar? [edit] ik had eerst een typefout gemaakt bij het zoeken, Swm.exe [end edit]

DWM.EXE is een progje dat m.i. "bijzonder" is / kan zijn, aangetroffen anders dan in system32
 
Laatst bewerkt:
Dit is csrss ipv crrss

csrss.exe staat voluit voor Microsoft Client-Server Runtime Server Subsystem en regelt de meeste visuele aspecten in je Windows omgeving. Dit proces kan je best niet beïndigen.

csrss.exe kan echter ook duiden op een virus (Nimda, Webys, Netsky, et cetera). Je kan het virus bijvoorbeeld oplopen door een e-mail met een besmette bijlage te openen. Vervolgens zal het virus e-mailadressen, die op je PC zijn opgeslagen, verzamelen om daarna zichzelf door te mailen naar deze adressen.
Extra informatie over: csrss.exe of csrss. Is csrss.exe een virus of spyware en waar staat het ergens op mijn PC?
Gebruikt Internet: Neen
Virus: Neen
Spyware: Neen
Doorgaans terug te vinden in: C:\windows\system32
Trefwoorden: Webys, Nimda, Netsky
 
hij staat te scannen,

wat moet ik met dat progje dwm.exe en waar kan ik dat vinden??

ron

bedankt allemaal trouwens voor het meedenken
 
Een andere mogelijkheid is de indexering:

zijn die accounts nieuw? Als dat zo is dan kan de Vista indexering (nog) aan het werk zijn. Bij de installatie wordt door Vista een complete indexering van alle bestanden toegepast. Dit kan even duren.
 
Wat is DWM.exe

One of the new features in Windows Vista is the Desktop Window Manager (DWM). It responsible for the graphical effects such as live window previews and a glass-like frame around windows (Aero Glass), without draining your CPU. A DWM-capable graphics card is required to enable the 3D effects and Aero Glass. (In older Windows Vista Beta versions, the DWM effects are controlled by the User Experience Session Management Service via "uxss.exe".) You can increase the computer performance if you switch to Classic Mode (turn off Aero Glass and Animations), or reducing the screen resolution.


Note: The dwm.exe file is located in the folder C:\Windows\System32. In other cases, dwm.exe is a virus, spyware, trojan or worm! Check this with Security Task Manager.
 
Oke, dat kan ik begrijpen, maar waar vind ik die sucurity task manager.
ik ben een redelijk digibeet zoals jullie zien

ron
 
Ik denk dat je eens met windows defender moet proberen. Heb je eigenlijk een virusscanner draaien?
 
Emmm... mensen, het is niet crss.exe mar crrss, en dát is niet te vertrouwen.
 
vista

Ik weet het maar wilde even laten weten wat crss is, want dit werd ook genoemd
 
Oke daar ben ik weer.

Het berichtje van robertflink had ik niet gezien vandaar mijn vraag, inmiddels weer wat duidelijkheid het bestand bij mij is csrss en geen crrss zoals ik eerder noemde.(ik wordt kippig) dus dat lijkt dan goed te komen toch??
bitdefender draait nu kaspary leverde niets op. dan blijft dwm.exe over en waar zou ik dat kunnen vinden?

ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan