vista bluescreens wat is er aan te doen

Status
Niet open voor verdere reacties.

branco10k

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2008
Berichten
9
Hoi,

ik ken hetzelfde probleem. Ik kan ook nergens op internet iets van een oplossing vinden. Vandaag zat ik via uitzendinggemist.nl te kijken en binnen een half uur had ik 4 keer een blue screen.
Ik heb niet onlangs iets geinstalleerd, geen veranderingen in mijn systeem, want ik snap daar toch niks van of iets wat een aanwijsbare reden kan zijn.
Een paar maanden geleden had ik die problemen ook en heb ik recovery cd gedraait. Toen heb ik er een tijdje geen last van gehad enzo, maar dat kan ik natuurlijk niet blijven doen. Ik heb heel veel gegevens enzo op deze laptop. En om die steeds weer ergens anders te moeten zetten enzo...

Ik draai op Windows Vista, Home Premium, OEM versie. Het gaat om een MEDION MD98200. Kan hier iemand me er misschien mee helpen??? Als er meer informatie vereist is, hoor ik dat wel.
 
ik heb van jouw probleem een eigen vraag gemaakt.
het hoort niet om bij een ander in zijn topic een vraag te stellen.
 
wat is dan de precieze foutmelding van op je bluescreens?
 
Er zijn grofweg 3 groepen hoofdoorzaken van BSOD's:

1. hardware defecten / bijna defecten
2. na een nieuwe installatie zijn niet alle of niet alle juiste drivers geïnstalleerd
3. mensen downloaden continue updates voor hard -en / of software en installeren de nieuwe drivers niet goed (verwijderen de oude niet of niet goed) dan wel de nieuwe drivers of biosupdates zijn juist niét goed voor de configuratie.

groep 1 : tja, testen, testen, uitsluiten en hopen dat de oorzaak gauw gevonden wordt
groep 2 : vragen wat deze mensen gedaan hebben nadat Windows erop is gezet, vooral vragen stellen of moederborddrivers zijn geïnstalleerd en hoe het scherm apparaatbeheer eruit ziet
groep 3 : eigenlijk moet je deze mensen eerst wijzen op hun oerdomme gedrag en vervolgens proberen hen te helpen de schade te herstellen

Tot welke groep schat jij in te behoren ? Jij kent jouw eigen pc-gedrag het beste, kort voordat de BSOD's voor het eerst verschenen...................
 
Laatst bewerkt:
sorry dat ik mijn bericht onder de vraag van een ander heb gezet, maar ik dacht, het lijkt dezelfde fout te zijn, zodoende had ik het erbij gezet. Mijn excuses hiervoor!

@Pasja, ik zou het eigenlijk niet echt weten waar ik onder val. Ik ben niet echt goed met computers namelijk. Ik doe wel geregeld een Windows Update enzo, volgens mij pakt hij dan gewoon ook mijn drivers mee enzo? Anders doe ik die niet updaten.
Als ze wel meegaan, ga ik er van uit dat het update programma zorgt dat de oude versie vervangen/verwijderd wordt, net wat er nodig is op voor die update.
Ik heb zelf enige tijd geleden een recovery gedraait vanaf mijn bijgeleverde cd en volgens de helpdesk zou dat voldoende moeten zijn geweest. Zelf word ik er moe van dat het probleem steeds terugkeert. Het is namelijk wel even weggeweest, maar komt nu weer terug.

Als ik dan na de crash de computer opnieuw opstart, vermeldt Windows wel waar het probleem zou moeten zitten, namelijk in C://windows/minidump
Maar deze files worden, zover ik kan zien, aangemaakt na de crash. Dus ik snap niet dat dat het probleem zou moeten zijn. Er worden in die file .dmp bestanden gemaakt.
Genoeg informatie zo? Anders hoor ik het wel weer, in ieder geval superbedankt dat je mee wilt denken.
 
euhm ik persoonlijk ben niet zoveel met deze informatie...
misschien pasja of iemand anders op dit forum wel

Je zou misschien wat meer kunnen zeggen door wat je precies te zien krijgt op je BSOD(Blue Screen Of death moest je dit niet begrepen hebben)
 
Oef, dat kan aan zo veel dingen liggen.

We zouden 1001 mogelijke oorzaken kunnen behandelen, maar dat kost ontzettend veel tijd.

Vraag: wat "zegt" het apparaatbeheer van je pc? (uitroeptekens / cirkels met kruizen erin?)
 
De grote grap is dus dat mijn apparaatbeheer geen enkel probleem lijkt te kennen. Geen kruizen e.d.
Wat de precieze melding van mijn BSOD is, weet ik niet. Dat heb ik niet genoteerd, ik had niet verwacht dat je die nodig zou hebben. Zou je niet iets hebben aan die minidump bestanden (.dmp)?
Als het binnenkort weer gebeurd, daar kan ik namelijk op wachten, noteer ik de foutmelding of code. MIsschien kunnen we dan meer?
Het lijkt er wel op dat er ergens in filmbestanden een fout zit. Meestal gebeurt het als ik iets aan het kijken ben op internet via youtube of uitzendinggemist.
Zou mijn laptop ook een BSOD kunnen geven omdat hij te warm is? Want ik merk wel dat ie vaak erg warm is, maar als ik dan herstart doet ie het gewoon weer, en soms ook voor "langere" tijd, zolang je daar over kan spreken. Soms geeft ie namelijk meerdere BSOD's achter elkaar, maar soms ook 1tje en dan weer herstarten en vrolijk verder. Het is echt een beetje vaag!:confused:
 
Warmte? Ja, dat kan, zeker als je videofilms kijkt wordt er een aanslag gedaan op :
de videokaart,
cd DVDspeler,
het geheugen en de processor.

Aan de andere kant mag je toch aannemen dat de fabrikant voor een standaard klusje als een DVD afspelen / video bekijken, het type koeling heeft uitgezocht op basis van de aanwezige hardware.
 
om de warmte te checken kan je altijd het programma everest home edition gebruiken
bij ons vroeger viel de pc gewoon ook uit omdat het ventilatortje van de grafische kaart niet meer goed werkte...
De pc werkte dan vrij lang als je niet begon met spelletjes te spelen en video's te bekijken.
check de warmte eens, dan kunnen we dit al uitsluiten:thumb:

---

Het zou misschien wel kunnen helpen ja als je ons zou kunnen vertellen welke error je juist krijgt op je blue screens
 
bedankt voor de tips! Ik heb inmiddels iets gevonden in mijn bluescreen. En nu k het heb opgeschreven lijkt het probleem misschien toch hardwarematig te zijn?
De melding die ik heb:
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
maar wat het precies betekent....? Echt geen idee. Ik ga ook de tip van Jelpot proberen en dat proggie ff downloaden, kijken wat daar uitkomt...hoe warm is normaal eigenlijk?
__________________________________________________________________________________________________________________________________
ps. misschien kan mijn computer inderdaad de warmte niet aan en is het een fout van de fabrikant...
 
Ik weet zelf niet zo heel goed wat de normale temperaturen zijn...
veel maakt natuurlijk uit ofdat je al overclocked hebt, dan is het wel al normaal dat de temperaturen wat hoger zijn...

wat ik gevonden heb :
-Vanaf 65 graden moet je je zorgen gaan maken, vanaf 75 moet je je flink zorgen gaan maken

-Voor videokaarten zijn temps van 40-60 normaal en geen probleem.

Ik hoop dat je hieraan iets hebt
 
ik had weer een bluescreen en heb de volgende gegevens even gekopieerd.

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.0.6001.2.1.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: d1
BCP1: C90E1A6E
BCP2: 00000002
BCP3: 00000000
BCP4: 863BAA7B
OS Version: 6_0_6001
Service Pack: 1_0
Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\Mini050608-03.dmp
C:\Users\*************************\AppData\Local\Temp\WER-53555-0.sysdata.xml
C:\Users\*************************\AppData\Local\Temp\WER556F.tmp.version.txt

Lees onze privacyverklaring:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=50163&clcid=0x0413

Echter een probleemoplossing biedt ook geen uitkomst...
 
sorry maar over dit weet ik ook niets meer :S
Misschien weet pasja of iemand anders wat je juist met deze melding kan doen...

Heb je trouwens nu al eens je temperatuur gechecked, het kan zijn dat je deze error krijgt gewoon door overhitte hardware hé

Je probleem met DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL staat hier ook op dit topic vermeld
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan