Vista boot xp niet meer:S

Status
Niet open voor verdere reacties.

timtiemissen

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Hallo,

Ik heb een probleem met mn computer thuis, een geruime tijd gelden heb ik na de introductie van windows vista het ook maar eens op mn eigen computer gezet. Nu heb ik het wel gezien, wil graag weer het oude vertrouwde xp er op zetten. Ik had daar eerst een cdtje van (legaal) die ik nu kwijt ben, maar had de bestanden ook nog op de computer staan. Dus laats had ik met nero dus een cdtje van xp gebrand en proberen te booten. Als ik hem aan het booten ben dan leest hij hem eerst en later start hij gewoon weer vista op. Alsof hij hem niet pakt het cdtje maar die is helemaal goed (heb ik al nagekeken). Heb nu ook die bestanden van xp op stick gezet en proberen te booten maar dan geeft hij aan Reboot and select a proper boot device or insert a ............. Oftuwel hij wil xp niet meer booten heb alles al geprobeert en nagelezen maar niks helpt wie wil me alsjeblieft helpen:(

Mvg,

Zonder een zgn. bootrecord werkt het niet. Alleen het branden van de installatie-software is niet genoeg om ook van de cd te kunnen opstarten.
Je moet dus een bootable cd moeten maken.

Zie o.a. in deze discussiedraad hoe je dat kunt doen.

Er worden 2 methoden gegeven:
Makkelijkste is met NLite.
Iets bewerkelijker is die van mijzelf.

Daarnaast hebben we nog de instructie van Frisian die je kunt gebruiken. Ook daarbij wordt NLite gebruikt.

Denk er wel aan dat je een goede XP CD-code nodig hebt om te kunnen installeren.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Zonder een zgn. bootrecord werkt het niet. Alleen het branden van de installatie-software is niet genoeg om ook van de cd te kunnen opstarten.
Je moet dus een bootable cd moeten maken.

Zie o.a. in deze discussiedraad hoe je dat kunt doen.

Er worden 2 methoden gegeven:
Makkelijkste is met NLite.
Iets bewerkelijker is die van mijzelf.

Daarnaast hebben we nog de instructie van Frisian die je kunt gebruiken. Ook daarbij wordt NLite gebruikt.

Denk er wel aan dat je een goede XP CD-code nodig hebt om te kunnen installeren.

Succes,

Tijs.

De code heb ik nog op mn pc staan, dankje wel ga het meteen proberen:thumb:

Heb met N lite de bestaden ingeladen en er een bootable iso van gemaakt, en later met nero gebrand(Gewoon nero express dan data dvd en de iso toevoegen) En als ik hem boot lijkt het dat hij hem gaat lezen maar later gaat het weer van een foutmelding dat een een bootable medium moet plaatsen, heb in de bios later ook ingesteld dat hij cdrom eerst moet booten werkt ook niet. En heb het op mn andere pc gebropeerd maar die wilde het dvdtje met xp ook al niet booten. Oftuwel mijn vista waar ik vanaf wil en ik weer xp op wil hebben staan dus vista helemaal weg wil geen xp meer booten:confused:

Je moet geen data cd maken, maar kiezen (in Nero): Recorder -> Image branden
Dan bladeren naar de .ISO die je hebt gemaakt en een cd-recordable in je brander stoppen.
Alternatief kun je imgburn voor het branden van images gebruiken.

Succes,

Tijs.

Mag het ook gewoon een normaal cdtje zijn of dvdtje moet het perse een cd rw zijn?

Bedankt al vast

Een dvd is waarschijnlijk niet goed, dus houd het wel bij een cd.
Je mag zowel cd-rewritables als gewone beschrijfbare cd's gebruiken.
Graag even op letten dat Disk-at-once wordt gekozen bij het branden, en zet bij het branden voor de zekerheid ook aan: "Schijf sluiten" danwel "Close disc" danwel "Finalize" (of hoe het ook maar heet in jouw brandprogramma.)

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan