VISTA: Bootmgr is missing (maar dan nog erger)

Status
Niet open voor verdere reacties.

benz92

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2009
Berichten
9
Hey.. als mijn pc opstart krijg ik na een paar verschillende schermen een scherm met "bootmsg not found" in beeld en dan moet ik opstarten (waarna het weer opnieuw begint). Na wat googlen weet ik iig dat het komt omdat ik een IDE HDD via USB op mijn SATA pc heb aangesloten, en dat gaat niet zo lekker met vista ofzoiets. En ik moest daarvoor een vista recovery disk downloaden en op een CD'tje branden die ik moest openen met het opstarten. Maar als ik dat doe dan staat er o.a. "No drives found, aborting installation". Ik heb de computer gescant met diagnostic tools wat ik tijdens opstarten via F9 kan opstarten, en die heb al me hardware gescant en zegt dat me HDD en alles nog goed werkt dus er is niks kapot. Wie kan me hiermee helpen?
 
Opstarten vanaf de Vista DVD en kiezen voor Repareren.

En die externe IDE disk via USB heeft er echt niets mee te maken
 
Vista DVD heb ik niet.. die geven ze er tegenwoordig niet meer bij als je een PC koopt. Dus daarom heb ik die vista recovery disk gedownload (dat is het repareer gedeelte van de vista DVD) en die heb ik op een dvd gebrand en die opgestart.. dan komt er vanalles in beeld waaronder ook "No drives found, aborting installation".
 
Controleer dan eerst maar eens even de kbvels waarmee je harddisk in de pc aangesloten is
 
Bedoelt de PC met drive (no drives found) niet de DVD speler?
 
Kabels zijn goed aangesloten.. ik had nog een andere kabel liggen en die er tussen gedaan maar dat hielp niet. dus de kabel is niet het probleem.
 
nee.. er staat wel een windows op die usb schrijf maar die gebruik ik niet, ik wou alleen de bestanden daarvan.
 
missing bootmanager

Ik heb dit ook gehad met Vista en Win 7.
Je moet in ieder geval opstarten van de schijf waar je Windows op staat.
Dit doe je door in je opstartscherm op (bij mij op escape te duwen) je komt dan in een scherm waar je kunt kiezen uit je HDD waar je systeem opstaat. Probeer het eens
 
Ik heb alle mogelijke dingen gedaan die je tijdens het opstarten kan selecteren en geeneen heeft het gefixt.. zelfs met recovery wat ik tijdens het opstarten kon openen deed amper wat. En die HDD die het probleem veroorzaakt heeft (usb ding) zit er nu niet meer op. Als jy bedoelt met dat escape dat je je hdd (met een omweg) gaat booten dan heb dat geen nut want dat heb ik ook al gdaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan