Vista branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

feint

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2008
Hallo mensjes,

Ik zit met een probleem. Ik heb een officiele licentie van Windows Vista Home Premium maar hierbij zit geen CD vanwege de pre-install van fabrikant van mijn computer.
Nu wil ik van al die zooi af wat ze erop zetten en dit wil ik doen d.m.v een volledig schone installatie. Nu heb ik van een vriend van mij de cd gekregen maar omdat ik op dat moment geen dvd kon kopieeren heb ik de files op mijn pc gezet.

Nu komt het probleem.
Hoe moet ik deze op dvd branden zodat die boot bij het opstarten. Als ik hem als data dvd brand doet die niks.
Nu zeggen ze allemaal brand hem als Iso. Echter heb ik geen idee hoe ik een iso maak van allemaal losse bestanden.

ik heb de volgende bestanden.
- Boot (bestandsmap)
- efi (bestandsmap)
- sources (bestandsmap)
- support (bestandsmap)
- upgrade (bestandsmap
- autorun (een setup text bestand)(zorgt dat die automatisch zou moeten opstarten)
- bootmgr (bestand)
- setup (toepassing/.exe bestand)

Zou iemand zo vriendelijk kunnen zijn om mij een link te geven naar een website waar dit staat aangegeven of uitleggen hoe ik dit moet doen?

Ik ga ervan uit dat dit is toegestaan gezien de officiele licentie.
En zo niet probeer ik het toch maar

Alvast bedankt :thumb:

Lukt het niet door gewoon met nero express een gegevens dvd te maken?

En anders kun je met dit makkelijke proggie een isobestand maken.

Nee ik had al geprobeerd om hem te branden met nero 8 data dvd en ook als dvd boot maar beide opties gaven geen resultaat.

Maar bedankt voor je reactie. ik ga dat programma eens uitproberen en laat dan horen of het gelukt is!:thumb:

Nou we komen al vooruit. :thumb:
Ik heb doormiddel van jou programma een iso weten te maken.
Echter als ik deze wil branden met Nero 8 als zowel een normale iso dvd als een dvd boot krijg ik de melding dat ik niet kan branden want het bestand is groter dan 2GB (2.83GB is het bestand) en zegt die dat ik UDF moet pakken. Nu heb ik dat geprobeerd maar dan wil die niet booten.

is er iets wat ik fout doe?
nu weet ik redelijk veel van pc's etc maar van branden van boot cd's gaat me iets boven het hoofd :D

maakt het iets uit of het een RW cd is of niet? die heb ik gebruikt om te voorkomen dat ik geen 20 dvdjes hoef te verspillen:cool:

Nou we komen al vooruit. :thumb:
Ik heb doormiddel van jou programma een iso weten te maken.
Echter als ik deze wil branden met Nero 8 als zowel een normale iso dvd als een dvd boot krijg ik de melding dat ik niet kan branden want het bestand is groter dan 2GB (2.83GB is het bestand) en zegt die dat ik UDF moet pakken. Nu heb ik dat geprobeerd maar dan wil die niet booten.

is er iets wat ik fout doe?
nu weet ik redelijk veel van pc's etc maar van branden van boot cd's gaat me iets boven het hoofd :D

maakt het iets uit of het een RW cd is of niet? die heb ik gebruikt om te voorkomen dat ik geen 20 dvdjes hoef te verspillen:cool:

Heb je al geprobeerd met een ander iso proggie te branden? b.v met isobuster,poweriso imgburn?

En brandt je de ISO in Nero wel via de menu optie Recorder -> Image branden?
En volgens mij moet het gewoon kunnen met een rw-dvd!

Het wil maar niet lukken.. misschien is het beter om gewoon op te geven.
heb nu nero 8 geprobeerd ook via recorder -> burn image wat ik eerst niet deed. en ook dit wou niet werken.
toen heb ik het geprobeerd met magiciso. maar ook dit zonder resultaat. misschien dat er bestanden niet bij staan wat ervoor zorgen dat de cd wel bootable is ik weet het niet. misschien beter om gewoon de dvd te vragen en hem rechtstreeks te kopieren.

toch bedankt voor je replies. mocht je nog ideen hebben post ze gerust

Even voor de zekerheid.

Staat in je bios wel de dvd speler als 1e bootmedium?

ja natuurlijk. :p
als ik de cd erin duw en ik laat hem opstarten dan duurt het even en dan start die door naar mijn huidige windows. en ook op andere computers wil die niet booten. :p

ja natuurlijk. :p
als ik de cd erin duw en ik laat hem opstarten dan duurt het even en dan start die door naar mijn huidige windows. en ook op andere computers wil die niet booten. :p

just checking:p

anders gewoon proberen om vanaf de setup.exe vista te installeren en kiezen voor een schone installatie!

Dit lost het brandprobleem niet op, maar je zult vista als het goed is wel kunnen installeren.
Je kunt het nog proberen met imgburn. Maarja heb er een hard hoofd in als de rest ook niet lukte!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan