Vista cd niet te pakken bij opstarten pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolmartin

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2001
Berichten
196
Goedendag,

Mijn Vista dvd pakt hij niet tijdens het opstarten van mijn pc (Windows XP).
Ik heb gehoord dat dat aan me pc ligt, klopt dit?
Zou ik hier iets aan kunnen doen?

Mvg
Martin
 
Als je bedoelt dat de pc steeds maar vanaf hard disk start, ja, dan is daar wat aan te doen.
In het bios de bootvolgorde veranderen naar D: C: (A) voor zover er nog een diskdrive aanwezig is.
 
Heb ook alle drivers voor vista geinstalleerd.
 
Laatst bewerkt:
Sorry vergeten erbij te zetten:

In de bios al deze boot instellingen gewijzigd, maar nog pakt hij hem niet :confused:

PS: Drivers Vista voor moederbord al geinstalleerd.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb behoefte aan uitleg over de woorden "pakt 'm niet", WAT pakt hij niet, draait de CD wel, druk je op tijd een toets in om vanaf CD te starten (voor zover dat bij Vista nog steeds gevraagd wordt bij het booten), anders.............. ?
 
Ik heb behoefte aan uitleg over de woorden "pakt 'm niet", WAT pakt hij niet, draait de CD wel, druk je op tijd een toets in om vanaf CD te starten (voor zover dat bij Vista nog steeds gevraagd wordt bij het booten), anders.............. ?

De CD pakt hij niet terwijl je XP opnieuw opstart, normaal bij een XP CD doet hij dat wel automatisch en vraagt of hij deze wilt opstarten

Ik heb ook al op een toets gedrukt tijdens opstarten maar dan zegt hij steeds dat ik de boot cd erin moet doen, maar die zit er al gewoon in.
 
Tja, dan zou er mogelijk sprake kunnen zijn van een beschadigde CD. Weet je zeker dat het een volledige versie is en niet de een of andere recoverydisk die middels de een of andere handeling "aangeroepen" dient te worden?
 
Tja, dan zou er mogelijk sprake kunnen zijn van een beschadigde CD. Weet je zeker dat het een volledige versie is en niet de een of andere recoverydisk die middels de een of andere handeling "aangeroepen" dient te worden?

Ja CD komt nieuw uit de verpakking en is geen recoverydisk. :confused:
 
Heb je het al op een andere computer geprobeerd, om te kijken of deze cd wel wil opstarten.
 
Ik had het probleem ook toen ik windows vista wilde installeren. Ik heb eerst volgende zaken geprobeerd (die niet het gewenste effect hadden, maar je kan ze mss best eerst proberen):
1. Ik wilde een dual boot system, dus ik heb vista geïnstalleerd vanuit xp, was niet wat ik wou, dus andere partitie geformatteerd en iets anders geprobeerd:
2. externe dvdlezer geprobeerd (in bootmenu laatste, dat was ie, aangeduid), kon nog steeds de dvd niet booten en hij keek verder, maar er was niets, dus verscheen er op mijn scherm: "operating system not found".
3. Ik heb geprobeerd de dvd te kopiëren met m'n eigen dvdwriter, dus degene waar de vistadvd in zat tijdens de installatie in de hoop dat hij hem dan wel zou herkennen en booten. Werkte niet, maar is het proberen waard

De uiteindelijke oplossing:
Uiteindelijk heb ik windows xp geinstalleerd (geleend van een kennis), niet geactiveerd maar geupgrade met m'n vistadvd. Als bovenstaande 3 tips niet werken kan je dit proberen. Het zou moeten werken, bij mij was het probleem hierdoor verholpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan