vista code 'herbruiken'

Status
Niet open voor verdere reacties.

phantom819

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2008
Hallo,

Ik wil graag wat uitleg over de serial code van windows vista. Ik heb een pre-installed versie van windows vista home premium op deze harde schijf staan. Is dit een OEM versie dan?

Ten tweede, ik heb via via (wel legaal) aan een windows vista home premium schijfje kunnen komen, nu wil ik graag vista opnieuw installeren om alle 'gebruikers' troep te verwijderen, kan ik dat dan doen met de serial van vista die ik bij de pre-installed computer heb gekregen?

Ik hoop dat mijn vragen duidelijk..

Mvg Phantom! :cool:

Antwoord 1: Als je een merk pc hebt is het een oem
Antwoord 2: Als het schijfje een oemversie bevat werkt de code van de machine waarop de pre-installed staat ook met die cd.....op die machine, let wel dat als je de cd van een ander merk hebt kan het zijn dat je drivers niet meteen geinstalleerd worden en dat je die opt internet moet gaan zoeken. op een ander (merk/leeftijd) machine zal het niet gaan werken

Ik heb hem ooit gekocht als een hp pavilion m7760

Het is dus een OEM versie.

Dus ellasar, ik begrijp uit jou verhaal dat ik met een windows vista home premium OEM cd mijn pc opnieuw kan installeren als mijn serial maar gebruikt wordt op dezelfde pc klopt dat?
Er zit wel nieuwe hardware in, speelt dat nog een rol?

Technisch gezien zou het moeten lukken maar je kunt wel tegen rare dingen aan gaan lopen als het niet de HP oem versie is (aangezien de verschillende merken hun eigen grapjes in images inbouwen).

Haal voor de hardware iig even de drivers op zodat je die kan installeren indien ze niet in vista zelf zitten

ok bedankt ga ik ga het igg proberen. HP heeft een goede helpdesk dus ik denk dat ik wel aan alle drivers kan komen.. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan