Vista Crash na aantal seconden

Status
Niet open voor verdere reacties.

warjan

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2008
Hallo allemaal,

Ik zit hier met een Vista probleem. Sinds december heb ik een nieuwe pc met vista erop, werkte allemaal pefect (op msn na maar we laten dat achterwege).

Sinds 1,5 maandje komt het voor dat Vista crashed. Dit gebeurd elke 1e keer dat ik hem opstart (dus in de ochtend, en s'middags als ik thuiskom weer). Dit lijkt te gebeuren op ongregelmatige tijden. Soms loopt ie al vast bij het balkje van Vista. Soms als Vista net opgestart is dus in het menu zit. En meestal als ik inlog in me account en na 3/4 seconden vast loopt.

Als ik hem dan uitzet en weer opnieuw opstart dan werkt ie perfect.
In Eventviewer vind ik geen logs. Me temps zijn 45 graden idle (processor) en 54 graden idle (videokaart).

Een heel vaag probleem. Vista herinstalleren wil ik het liefst niet, want dan moet ik mijn pc weer helemaal retour sturen dat is weer een hoop gezeik.

Pc specifacties:
Asus P5N32-SLI Premium
Intel Q6600 @ 2.4 ghz
Nvidia Geforce 8800GT 512 mb
4GB DDR2 TeamElite 800 mhz
Be Quiet! Straight Power 550W
Samsung T166 320GB

Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen, op tweakers konden ze het niet

Bij voorbaat dank,
Arjan v/d Meijden

Laatst bewerkt:
Waaom probeer je geen herstel-installatie van Vista, dan behoud je gewoon al je bestanden en programma's

Waaom probeer je geen herstel-installatie van Vista, dan behoud je gewoon al je bestanden en programma's

je bedoeld dus met de DVD van Vista?
Want in windows zijn er maar herstelpunten vanaf 31 januari en dat is nogal kort.

Maar als ik die herstel-installatie doet dan heb ik ook een activatiecode nodig ofzo van Vista? Want als ik de vista-dvd erin doet en hij opstart dan moet ik een key invoeren om verder te gaan, maar mijn leverancier was zo dom om hem niet mee te geven.

Maar dat moet dus anders kunnen? Zou je mij kunnen uitleggen hoe ik zo'n herstel-installatie doet vanaf mijn dvd-rom?

Illegale versie dan toch???

Want bij aankoop van Vista krijg je ALTIJD een key!

Illegale versie dan toch???

Want bij aankoop van Vista krijg je ALTIJD een key!

Nee ik heb het Legaal gekocht bij Azerty.nl
En ja, dat zou moeten maar die pipo's daar hebben dat dus niet gedaan.

Maar zou je mijn vraag verder kunnen beantwoorden a.u.b. ?

Heeft Azerty geen MS sticker met het keynummer op je PC geplakt? Anders zal je toch met Azerty in de slag moeten.

Ron

Heeft Azerty geen MS sticker met het keynummer op je PC geplakt? Anders zal je toch met Azerty in de slag moeten.

Ron

Nee, dit heb ik allang besproken met azerty en dan zou ik mijn pc helemaal retour moeten sturen, maar hier kom ik niet voor
Ik wil graag weten wat ik aan mijn probleem kan doen en hoe ik eventueel systeem-herstel doe..

Het zou kunnen dat een van je geheugen banken defekt is. Je zou als je vier GB hebt misschien er eens twee uit halen. Kijken hoe hij dan loopt (wel wat trager misschien). Als je op 2GB geen problemen hebt zou je de twee GB kunnen omwisselen en kijken hoe hij op de andere twee GB draait. Misschien kom je er zo achter of er een defekt is.

Je zou ook een keer een memory tester kunnen downloaden en die draaien als je PC een keer goed draait.

Groet Byb501.

ik werk zelf veel met troubleshooten op pc gebied en als ik het zo hoor dan heb je een OS probleem. met vista dus. als het geheugen defect was of iets anders hardware matig, dan is de kans groter dat je geeneens kan inloggen en na de restart dan wel kan werken. Je zou nog een chkdsk kunnen doen op je hd. als dat ook niet helpt dan ben ik bang dat hij retour moet. Trouwens heb je bewijs dat ze het niet hebben meegeleverd? zwart op wit ? want in de prijs van je pc heb je namelijk wel voor je OS betaalt en het is toch raar dat azerty het niet wil/kan geven. Daar heb je gewoon recht op, op die key.

Origineel gepost door Haaren101

Ron

Nee, dit heb ik allang besproken met azerty en dan zou ik mijn pc helemaal retour moeten sturen, maar hier kom ik niet voor
Ik wil graag weten wat ik aan mijn probleem kan doen en hoe ik eventueel systeem-herstel doe..

Jou opmerking dat je daar niet voor komt is ongelukkig gekozen, iedereen wil je helpen maar zonder geldige key is de software gewoon niet legaal. Op naar Azarty of je wilt of niet.

Hij is wel geactiveerd dus wel legaal lijkt me. Ik heb hem toch gewoon gekocht, en dat zij die sticker er niet bij doen is hun probleem en ja dan moeten ze ook nog niet is vragen om me pc 1,5 week af te staan. Ze kunnen ook gewoon een nieuw os geven ipv van moeilijk te doen door helemaal retour te zenden. Ik heb er recht op en ik heb geen zin om 1,5 weken zonder een pc te zitten.

Checkdisk heb ik trouwens gedaan, geen fouten of iets.

Laatst bewerkt:
Hij is wel geactiveerd dus wel legaal lijkt me. Ik heb hem toch gewoon gekocht, en dat zij die sticker er niet bij doen is hun probleem

Ik wil niet vervelend doen maar het is dus Jou probleem. Het feit dat het OS geactiveerd is hoeft geen garantie te zijn dat het legaal ( zal het heus wel zijn ) is.Je zult het met hun in orde moeten maken, voor nu , maar ook voor toestanden in de toekomst waarop jij dan niet kunt bewijzen dat het OS legaal is en heractivatie bijna zeker word geweigerd zonder de key.

okey naja ik zal het nog is aan azerty voorleggen.

Alleen heeft iemand nog ideeen van dit probleem? Wat het veroorzaakt, of is het zo gecompliceerd dat een volledige OS herinstallatie nodig is..
Kan het aan een programma liggen? Of ligt het toch aan het OS zelf. Voor de rest werkt Vista gewoon perfect.

Maar als ik die herstel-installatie doet dan heb ik ook een activatiecode nodig ofzo van Vista? Want als ik de vista-dvd erin doet en hij opstart dan moet ik een key invoeren om verder te gaan, maar mijn leverancier was zo dom om hem niet mee te geven.

Ik kan je niet verder helpen en eigenlijk kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat er iets niet legaal is.Anders begrijp ik niet dat je doorvraagt terwijl het probleem gewoon volgens je eigen woorden in het ontbreken van de vista-key ligt. Weet ook niet of dat hier mag en laat het verder maar aan de Mods over.

Naja als je me niet verder wilt helpen vind ik dit een beetje belachelijk forum :confused:
Als je wil kan ik hier ook nog het garantiebewijs plaatsen hoor.

Laatst bewerkt:
Daarom laat ik het ook aan de mods over, het is gewoon mijn mening en dat maakt dit geen belachelijk forum. Ik beweer niet anders dan dat je gewoon een key voor Vista dient te hebben anders het is niet legaal, zoals ik eerder melde zal je contact met Azarty moeten opnemen.

Ja maar dit was niet mijn vraag.
Mijn vraag gaat over de crash bij de Vista-Boot, en wat eraan gedaan kan worden.
Bij elke andere vraag op dit forum over een Vista probleem gaan jullie toch ook niet vragen of het wel een legale vista is?
En jullie blijven maar doordrammen over juist dat, terwijl jullie me niet willen helpen met dat probleem. Het is toch www.helpmij.nl ?
Geen andere suggesties?

Quote:
Origineel gepost door Haaren101

Ron

Haaren101 en ik stelde je gewoon een vraag en dan ontwijk je het antwoord. Ik reageer hier niet meer op. sorry.

ik heb het beantwoord met nee (ik heb geen sticker)
maar met de vraag bedoel ik dus of iemand iets weet waarom ie onregelmatig kan vastlopen tijdens de start-up? Mogelijkheden om het op te lossen Zonder opnieuw het OS te installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan