Vista: Default Playback Device verandert automatisch

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroendenoot

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2005
Hoi allen,

Ik heb naast mijn laptopspeakers nog een tweede, externe geluidskaart via USB. Ik gebruik Windows Vista (Engels). Als ik rechtsklik op het luidsprekericoon en vervolgens rechtsklik op Playback Devices kan ik in dat scherm een Device als Default instellen. Echter, als ik nu de externe geluidskaart afkoppel van mijn laptop sprint de default terug naar mijn laptopspeakers. Dit blijft zo wanneer ik mijn externe geluidskaart er weer in steek.

In Windows XP was het zo dat de Default Playback Device werd gekozen wanneer deze ingeplugd was, en anders werd de andere gebruikt. Wanneer het apparaat afgekoppeld werd en vervolgens opnieuw werd aangesloten, werd dat apparaat weer direct geactiveerd als Playback Device als deze was insteld als Default.

Kan dit ook in Windows Vista?
Nu moet ik telkens wanneer de geluidskaart afgekoppeld is, die opnieuw als Default instellen.

Alvast hartelijk bedankt!

Dat ie terug springt is logisch, anders heb je geen geluid.
je zal m elke keer terug moeten zetten.
waarom haal je m d'r eigenlijk uit?? zet anders eerst je pc uit en haal dan de kaart eruit
en steek m erin voor je de pc aanzet

Het is misschien wel logisch, maar in XP was het toch anders... Daar sprong ie weer terug bij het opnieuw insteken. Kan dat niet in Vista?

Nou, het zit zo: Ik heb nogal een brakke geluidskaart die soms wel eens "vastloopt" of iets dergelijks. Dan moet ik hem eruit halen en weer terug stoppen.

Ook maakte ik handig gebruik van die automatische verspringing in XP dat ik andere boxen aansloot op beide geluidskaarten waardoor ik eenvoudig kon switchen tussen verschillende geluidsapparatuur door de USB-kabel erin en eruit te halen. Nu moet ik behalve dat ook nog de standaard geluidskaart opnieuw instellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan