Vista Defragmentatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Waar bestaat de interface uit van Vista Defrag?? Ik zie nu alleen maar een windowtje waar je een schedule kunt instellen? Er zal toch wel meer zijn voor je dure centen mag ik hopen?? Maar waar staat dat ???
 
Paar dagen geleden handleiding gemaakt.

Ik vind het zelf ook vreemd wat Microoft met Schijfdefragmentatie in Vista heeft gedaan, maar alles is er nog wel.
 
Ik dacht werkelijk mijn ogen niet te geloven. Maar het is dus echt zo. Onvoorstelbaar. Begin me steeds meer belazerd te voelen met Vista. Ik weet ook wel dat je na een jaartje niet meer terug wilt (vergelijk destijds overgang Win 98>> XP) en kunt maar toch tot op heden alleen maar als verslechtering ervaren. Eigenlijk vergeleken met WinXP een rommelzooitje. Waar ik een verbetering in moet zien is me vooralsnog nog steeds niet duidelijk. En dan die absurde beveiligings opties, die in eerste instantie standaard zijn en er dan niet bij vertellen hoe je die kunt uitzetten. Beetje hetzelfde als alle deuren in je eigen huis opslot en dan ook nog de sleutels veilig verstoppen. Absurd en hysterical.
 
Ik vind het zelf ook vreemd, maar alles is nu voor de echte thuisgebruiker gemaakt, en niet voor mensen die wat meer willen.
Die opties zijn er dus wel ( bij defragmentatie in Vista via de opdrachtprompt ) maar ze worden ver weg verstopt.
 
Als ik op defragmenteren druk en dan op ok sluit het venster zich, maar volgens de help blijft hij door fragmenteren.
Een stomme vraag misschien, maar hoe zie je als vista klaar is met defragmenteren? Want ik zou een backup van mijn systeem willen maken als hij klaar is.

mvg,
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

@Lexaldo: helemaal correct.

Trouwens: ik gebruik momenteel O&O Defrag, en dat werkt ook "stealth", d.w.z. op de achtergrond.

Maar wil je geen extra progje aanschaffen/installeren werkt de Vista Defrag redelijk !

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

@Lexaldo: helemaal correct.

Trouwens: ik gebruik momenteel O&O Defrag, en dat werkt ook "stealth", d.w.z. op de achtergrond.

Maar wil je geen extra progje aanschaffen/installeren werkt de Vista Defrag redelijk !

Greetz,

Harry.

Harry meteen een trial geprobeerd. Na analyse bleek mij C schijf voor 53,74% gefragmenteerd ondanks wekelijkse oncontroleerbare defrag van Vista.

Ga ik defragmenteren met O&O na ready fragmentatie 58,78% Dat zal toch niet de bedoeling zijn. Wat kan hier de oorzaak van zijn, toch mijn HD?? ondanks een goede s.m.a.r.t. en een goede chkdsk?? waardoor allerlei waanzinnige afwijkingen verklaarbaar worden??
 

Bijlagen

  • Fragmentatie.png
    Fragmentatie.png
    34,8 KB · Weergaven: 52
Nadat ik heb gedefragmenteerd met diskeeper (om te kijken of die het wel goed deed) en na analyse check met O&O is de C schijf nu voor 68% gedefragmenteerd. Ik denk dat ik toch maar even een nieuwe HD ga kopen morgen, of doe ik iets verkeerds met O&O?? Als ik trouwens wil defragmenteren via Vista (rechtsklik op C >> eigenschappen>> extra>> nu defragmenteren dan start Diskeeper op, waarvan ik trouwens de Vista versie wel erg onoverzichtelijk vind. O&O lijkt op het eerste gezicht een stuk aantrekkelijker maar lijkt bij mij te fragmenteren ipv defragmenteren. Alles al vernieuwd behalve mijn HD, dus als het niet aan Vista of O&O zelf ligt kan dan de HD zulke kuren veroorzaken??
(smart en chkdsk geven geen fouten aan overigens)
 
Hoi !

O%O Defrag installeer je en stel je in: bij mij staat alles op: automatisch als de PC gedurende x min. niet gebruikt wordt, in de z.g, Stealth modus.

Natuurlijk heb je dan nog een bepaald percentage defragmentatie, maar je zult zien dat na verloop van tijd dit steeds minder wordt !

Zonder enige handeling je HDD's altijd in topconditie.

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

O%O Defrag installeer je en stel je in: bij mij staat alles op: automatisch als de PC gedurende x min. niet gebruikt wordt, in de z.g, Stealth modus.

Natuurlijk heb je dan nog een bepaald percentage defragmentatie, maar je zult zien dat na verloop van tijd dit steeds minder wordt !

Zonder enige handeling je HDD's altijd in topconditie.

Greetz,

Harry.


Ja maar een steeds oplopende nadat ik in de veronderstelling was dat hij wekelijks werd gedefragmenteerd door Vista en dan ook nog in de 60% klopt niet die twee andere staan op minder dan 1%. Die HD deugt niet van me. Of is O&O niet Vista compatible? Er waart een spook door mijn computer.
 
O&O ( versie 10 ) is compatible met Vista, dat zou het probleem niet moeten zijn.
Waarschijnlijk is Schijfdefragmentatie de boosdoener.
 
O&O ( versie 10 ) is compatible met Vista, dat zou het probleem niet moeten zijn.
Waarschijnlijk is Schijfdefragmentatie de boosdoener.


Hoe bedoel je michael?? Defrag van Vista??? die heb ik uitgezet voor zover mogelijk. Ik heb net weer gedefragmenteerd met O&O maar na analysis 64% gefragmenteerd. Dit zijn zulke rariteiten dat het op een defect moet berusten van vermoedelijk hardware. Ik heb al weken met de meest onwaarschijnelijk bizarre dingen en fouten te maken, waarvan ik dacht het het Vista was is maar de incompatibiliteit is geheel uitgebannen voor zover na te gaan en de rariteiten check ik nu uit op een andere computer waar ze niet optreden. Zo heb ik een boekhoud programma dat werkt voor geen meter, bij de install maaktie zelfs een directory met 4 subdirs aan op een plek waar ze helemaal niet horen en dat gebeurt op die andere computer dus niet met Vista. Ga morgen even een nieuwe HD kopen kijken of dan eindelijk alles ok is en ik moet Vista registreren, maar dat zal niet uitmaken denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoel, O&O is compatible met Vista, en Vista's eigen defragmentatie-programma, Schijfdefragmentatie, kan de boosdoener zijn.
Maar als je al langer problemen hebt kan het misschien wel de HDD zijn in combinatie met Vista, wie weet.
 
Toch wel heel apart, een even gedownload progje zegt fragmentatie is 0,03 en O&O blijft een percentage van boven de 60 aangeven ook diskeeper zit zo raar hoog en uitvoeren levert niets op. Ook Vista zegt geen defragmentatie nodig. Toch wel weer bijzonder zie bijlage, Want vind jij hier nou weer van Harry??
 

Bijlagen

  • DEFRAG.png
    DEFRAG.png
    62,1 KB · Weergaven: 56
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan