Vista deinstalleren met killdisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

91Serpent91

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2008
Hallo,
Ik heb windows vista al een tijdje op mn computer en het valt me al een tijdje op dat hij langzaam is geworden en dat het niet meer werkt zoals het moet.

Dus nu ben ik op het idee gekomen om maar eens een killdisk eroverheen moet gooien zodat het weer even schoon is

Mijn vraag is;
Wie weet er een goede killdisk om vista te killen? Graag ook even je eigen ervaringen erbij vertellen of die van een ander waarvan je hebt gehoord dat die goed is?

Mvg.

Je wilt dus teruggaan naar XP?
Formateer je HD .. stop de XP cd erin, installeren enklaar..!

Laatst bewerkt door een moderator:
dan moet je de vista cd erin stoppen en dan schijf formateren
of als je vista op een beschermde partitie hebt staan, bij het opstarten op f10 drukken ofzo

Het punt is, is dat ik hem niet wil recoveren (wat jij bedoelt) daarom vraag ik ook suggesties voor een killdisk

Nogmaals mijn vraag is:
Weet iemand een goede killdisk om mijn Windows vista te verwijderen en wat zijn ervaringen of ervaringen die diegene heeft gehoord zijn?

Mvg.

misschien moet je ons het belangrijkste even vertellen: namelijk hoe dat je vista dan opnieuw gaan installeren?

Heb je een zogenaamde "merk-pc" (acer,hp,...) dan heb je recovery dvd's of een recovery partitie.
Wanneer je dan vista opnieuw gaat installeren is wordt de partitie al geformateerd dus ik begrijp niet waarom je een programma als killdisk erover zou willen smijten :confused:

Heb je een echte vista installatie dvd, dan kan je voordat je opnieuw gaat installeren kiezen of je wilt formateren.
Of je kan dit niet doen & dan krijg je een windows.old met je oude bestanden die je eventueel dan ook gewoonweg kan verwijderen.

Als dit nog niet jouw gewenste antwoord is, kan je dan eens duidelijk uitleggen waarom je zo'n "killdisk" zou willen uitvoeren?

Ik heb inmiddels he via die partitie gedaan
ik heb een Acer namelijk

Maar nu heb ik dus weer iets anders :P
Ik zat laatst ff met een kameraad te praten over XP en na een beetje zoekwerk had ik de drivers gevonden van mijn PC voor windows XP stonden gwn op de acer site ....... maarja wat ik nu graag wil is een goede killdisk (of iets anders wat je HDD een low level geeft) want van een gwne format word je pc niet helemaal school en ik wil het graag helemaal schoon hebben

Dus mijn nieuwe vraag is:
Weet iemand een goed progje om je pc een low level gedoe te geven

Weet 1 van jullie of deze ook goed is killdisk

Hoi !

Niks mis met @killdisk, maar de gratis versie maakt evengoed maar 1 " pass".

Dus: zoals iedereen hier je al heeft aanbevolen: gewoon formatteren met behulp van een XP en/of Vista DVD, en installeren maar.

Als je bang bent dat er vanalles in de verborgen partitie blijft staan: ook die partitie kun je gewoon verwijderen en formatteren.

Killdisk genruik je meestal als je de PC met HDD wilt verkopen o.i.d.

Greetz,

Harry.

als je je schijf formateert is hij toch helemaal schoon ??

Dat is niet waar ;) als je het met een killdisk of met een low level format progje doet dan worden bij die nulletje en ééntjes alles weer op nul gezet en bij een "standaart" format gebeurt dat niet, ik weet niet precies hoe dat zit maar vraag het maar eens rond bij je op je opleiding hoe dat zit.

Maar ik snap dat ik deze antwoorden krijg en het is ook de makkelijkste weg, maar ik wil ook gwn een beetje ervaring enzo hiermee op doen en ik wil mn hele HDD ff reörganiseren dus vandaar :P

Hoi !

Als je je daar prettig bij voelt gebruik je toch killdisk ?

Nogmaals: niets mis met dat progje; zoals gezegd gebruik ik het zelf als er HDD's worder weggegeven/verkocht.

Succes ermee,

Greetz,

Harry.

Ja maar mn vraag is weet 1 van jullie dan een goede killdisk of een low level format progje ik ben zelf ook ff aant zoeken geweest alleen weet niet precies wat goed is

Alvast bedankt! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan