Vista DEP sluit Live messenger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oplossing gevonden

Na een weekje zoeken het ik antwoord eindelijk gevonden, voor mij werkt het prima !!!

-ga met de verkenner naar de map waar MSN in is geinstalleerd (standaard: program files\msn messenger)
- zoek het bestand msnmsgr.exe en klik met de rechter muis knop en selecteer eigenschappen
-ga naar de tab "compatibiliteit en selecteer het bovenste vakje en selecteer windows XP SP2
- Start MSN mbv de link in het startmenu en alles moet werken (bij mij tenminste wel !!!

(met dank aan mirjammirjam :thumb: )
mvg,
Marco

Helaas, werkt toch niet zo goed als ik gehoopt had, start vandaag de laptop op en krijg weer de zelfde foutmeldingen.
Wat ik zelf eerder geprobeerd heb (en wat zeker werkt) is ipv de nieuwste versie 8.1 te installeren de versie 8.0 installeren. Deze versie is nog te vinden op de site waar je hem het minst verwacht... de site van microsoft zelf...

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=nl&FamilyID=E010F88F-8574-4562-AF6D-48DD23026B9D

Om te controleren om welke versie het gaat kun je het installatie bestand downloaden en daarna met de rechtermuis er op klikken en eigenschappen selecteren. Ga dan naar het tab details, hier staat de versie van WLM (8.0 of 8.1).
De versie die ik gebruik en werkt is versie 8.0.0812.00)

groet en suc-6
Marco

Laatst bewerkt:
Heey dank je wel! Ik heb het uitgevoerd, en ik zal DEP weer inschakelen :D Eigenlijk uiteindelijk een hele simpele oplssing, maar je moet het maar net ff weten hè ;)

Groet ***Lientje***

Heey dank je wel! Ik heb het uitgevoerd, en ik zal DEP weer inschakelen :D Eigenlijk uiteindelijk een hele simpele oplssing, maar je moet het maar net ff weten hè ;)

Groet ***Lientje***

Hoi Lientje,

ik weet niet hoe het bij jou zit maar bij mij werkte het toch niet, iets te vroeg gejuigd ;) kijk ff naar mijn artikel ik heb mischien een andere oplossing

groet,
Marco

Heey Marco,

Bij mij werkt het wel,heb de pc nog even voor de zekerheid opnieuw opgestart. :thumb: Nu maar hopen dat het zo blijft hè.

Ik hoop dat jou probleem inmiddels ook opgelost is!

Groet ***Lientje***

Oplossing !!

Ik heb een acer 3690 series laptop met vista installatie erop, omdat ik het niet zo op een drukke desktop heb, had ik alle acer software verwijdert, en live messenger werkte :thumb:

Nadat ik er achter kwam dat de volume knoppen en dergelijke niet meer werkte heb ik de hd terug in de fabrieks instellingen gebracht, toen werkte het niet meer met live messenger, het lag dus voor de hand dat een van de acer programma's het liet crashen.
Ik heb alles een voor een verwijdert een na het verwijderen van de acer elock software werkte mesenger weer, e-lock van acer is dus de oorzaak...

aangezien dit programma's niet echt goed werkt, en niet echt een waardevolle functie heeft (bestanden versleutelen) raad ik iedereen aan dit programma's via het configuratie scherm te verwijderen...

SOLVED

nog een oplossing

:thumb: Ik heb nog een oplossing gevonden voor dit probleem die ik nog graag met jullie wilde delen.

Na het installeren verwijder je alle snelkoppelingen en maak je een nieuwe aan. Hierna vink je in de eigenschappen van de snelkoppeling(Tab snelkoppeling, knop geavanceerd) de optie "als administrator uitvoeren" aan. Op de een of andere manier werkt dit niet met de originele snelkoppeling:shocked:

Dit is voor mij tot nu toe de beste oplossing en die tot nu toe werkt.

suc-6

Laatst bewerkt:
2e optie, optie?

Quote: "En alternatieve methode om de DEP instellingen te wijzigen, dwz DEP niet volledig uitschakelen, maar per applicatie uitschakelen is dat u de eerste 2 stappen volgd en onder de eigenschappen van het systeem, voor de optie DEP per programma het DEP uitschakelen. "

- Helemaal uitschakelen werkt bij mij wel maar per programma uitschakelen wordt bij mij voor messenger niet toegestaan. Jammer.

als je Acer eDataSecurity verwijderd ben je er ook...
dan werkt het weer perfect. Probleem bij mij nu is echter dat ik via bcdedit.exe /set {current} nx alwaysoff, DEP heb uitgeschakeld maar ik krijg het nu niet meer in de oorspronkelijke staat terug!!!

vista

gewoon messenger 8.0 instaleren werkt goed op vista.
8.1 heeft een bug. daarom werkt messenger niet op vis

messenger life bij acer laptop

inderdaad ook ik heb hetzelfde probleem gehad met acer laptop maar dank zijhet antwoord van acer heb ik dit kunen verhelpen:

Om uw problemen met DEP op te lossen moet u de volgende stappen uitvoeren:

1 ) Start het systeem op en druk direct nadat het witte Acer logoscherm verdwenen is, een aantal malen op de F8 toets totdat er een keuze menu verschijnt.
2) Kies de regel Windows opstarten in Veilige modus
3) Nadat windows is opgestart ga naar start=>uitvoeren en type de volgende regel in, gevolgd door de Enter toets

bcdedit.exe /set {current} NX AlwaysOff

doe dit en het werkt !!:thumb:

Ik heb dit precies zo gedaan zoals jij omschrijft ik heb dit ook gekregen van Acer maar het hielp niet .
Ik heb de Laptop inmiddels teruggebracht naar de winkel en deze omgeruild voor en HP
Die heeft dat probleem gelukkig niet.

Ik had precies hetzelfde probleem, maar had ergens gelezen dat als je naar het .exe bestand gaat en dan rechter muisknop en dan als administrator uitvoeren klikt live messenger het wel zou doen. Heb het net geprobeerd en het werkt nu wel.

Hoop dat jullie hier wat mee kunnen. Ik heb trouwens versie 8.1.

Hoi ' ikzelf' , bedankt, dit heeft echt geholpen! Ben al 2 weken aan het rotzooien met van alles maar dit is zo gemakkelijk voor dat msn-probleem!
Ik ben een Nederlander in Frankrijk, heb voor het eerst een hele nieuwe Acer desktop gekocht met Vista Premium in het Frans erop (al moeilijk zat!). Alles werkte goed, behalve msn en Skype.
Ik krijg mijn microfoon niet aan de gang in Skype, ook al van alles geprobeerd, wie heeft daar een oplossing voor? Kan wel geluid ontvangen.

Laatst bewerkt:
Hallo mensen,

Ik ben zelf ook even opzoek geweest. Het probleem met Messenger en DEP is heel makkelijk op te lossen zonder DEP uit te hoeven schakelen.

Messenger moet gestart worden in Adminstrator functie. Als je in verkenner - deze computer naar de map waar messenger geinstalleerd is en met de rechtermuisknop op het exe bestand drukt, staat daar de optie, uitvoeren als Administrator tussen. Indien je dit doet, kan je Messenger gewoon gebruiken.

Bij eigenschappen is ook in te stellen dat deze ten aller tijden uitvoeren als Administrator.

Ik zag jullie berichtje staan en dacht, wellicht een aanvulling.

Suc-6.

Groeten van Erwin

als je Acer eDataSecurity verwijderd ben je er ook...
dan werkt het weer perfect. Probleem bij mij nu is echter dat ik via bcdedit.exe /set {current} nx alwaysoff, DEP heb uitgeschakeld maar ik krijg het nu niet meer in de oorspronkelijke staat terug!!!

1 ) Start het systeem op en druk direct nadat het witte Acer logoscherm verdwenen is, een aantal malen op de F8 toets totdat er een keuze menu verschijnt.
3) Nadat windows is opgestart ga naar start=>uitvoeren en type de volgende regel in, gevolgd door de Enter toets

bcdedit.exe /set {current} NX AlwaysOn

Men kan ook zonder veilige modus deze regel invoeren:

Rechtstreeks uit Vista zelf : Start / Alle programma's / Bureauaccesoires / Opdrachtprompt
met rechtermuisknop aanklikken en --> uitvoeren als administrator aanklikken.

bovenste regel invoeren in het scherm

Laatst bewerkt:

bcdedit.exe /set {current} NX AlwaysOn

Men kan ook zonder veilige modus deze regel invoeren:

Rechtstreeks uit Vista zelf : Start / Alle programma's / Bureauaccesoires / Opdrachtprompt
met rechtermuisknop aanklikken en --> uitvoeren als administrator aanklikken.

bovenste regel invoeren in het scherm

Deze oplossing werkt het beste! Echt helemaal super, ben er helemaal blij mee.

Heb ook een Acer laptop sinds februari.. Heb sindsdien altijd versie 7.0 van messenger gebruikt, werkte prima tot gisteren. Ik kon die versie niet meer gebruiken, melding was dat die versie te oud was. Dus begon de ellende weer van voren af aan, maar bovenstaande werkt perfect (tot nu toe)!

Thanx!

Groeten,
Fahra

Acer eDataSecurity Manager Verwijderen helpt ook

Ik heb de Acer eDataSecurity Manager via Configuratiescherm --> Programmas verwijderd en zie nu dat Windows Live Massenger weer normaal werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan