Vista d'r af..., XP d'r op...!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

LelyTekkel

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2003
Hallo,

Ik heb vorige week een Medion laptop gekocht bij de Aldi. Nu heb ik een weekje zitten klooien met Vista, wat er voor- geinstalleerd op zit, maar ik vind het maar niks. Met Windows Mail kan je geen aparte identiteiten meer aanmaken, met gewone menus van Verkenner werk je nu in Explorer, hij loopt regelmatig vast met verzenden van mail en er zitten nog allerlei kinderziektes in.

De vraag:

Kan ik de laptop leegmaken en XP er op zetten? En ik wil er een partitie bij maken. Hoe moet ik dat doen? Of krijg ik dan problemen met garantie en eventuele ander problemen?

Peter

Als het goed is moet je een medion computer gewoon kunnen formatteren en een adnere windows er op zetten, hou alleen wel rekening met de volgende dingen.

De drivers van de componenten zouden weleens niet allemaal meer kunnen werken op XP

De garantie vervalt

Als het goed is komt er binnenkort een service pack die de meeste problemen op zou moeten lossen.

Ik zou even geduld hebben met Vista en inderdaad op SP1 wachten. Ik heb een DUAL Boot maar merk nu ik hem wat langer heb dat ik steeds meer Vista gebruik. Het is even pielen nu met Software en dergelijke maar ik vind het wel de moeite waard.

En uiteraaard ben je je garantie kwijt en dat is geloof ik drie jaar bij Medion toch?

p.s. Mooie laptop trouwens..ben jaloers voor die prijs :)

Laatst bewerkt:
Als het goed is moet je een medion computer gewoon kunnen formatteren en een adnere windows er op zetten, hou alleen wel rekening met de volgende dingen.

De drivers van de componenten zouden weleens niet allemaal meer kunnen werken op XP

De garantie vervalt

Als het goed is komt er binnenkort een service pack die de meeste problemen op zou moeten lossen.

Mmm.. Klinkt beangstigend. Denk dat ik dan de Service Pack maar afwacht. Garantie is wel belangrijk. Maar ik heb 6 verschillende e-mail adressen die ik wil kunnen benaderen. Hoe doe ik dat dan? Ik heb gelezen dat je dan een andere identiteit kunt aanmaken in Vista maar dan moet ik zes keer van identiteit wisselen via de opstart methode terwijl ik dat in Outlook Express gewoon via bestand/identiteiten kon doen???

p.s. Mooie laptop trouwens..ben jaloers voor die prijs :)

Ja ik vond hem ook wel vet. Kan alleen moeilijk wennen aan Vista en ook wel jammer dat íe een op het moederbord ge-integreerde videokaart heeft met een 'shared' memory. Had liever een aparte videokaart met 256 of zo. Maar hij blijft 'cool' voor die prijs. Wat waar is, is waar....

Identiteiten kan indertdaad niet meer op Vista.
Dat is jammer maar voor mij in ieder geval geen reden op Vista weg te doen. Wat zijn je andere problemen dan? Je hebt Helpmij toch :)
Ik had ook wat problemen maar ben er tot nu toe helemaal goed uitgekomen met hulp van hier.

Wat zijn je andere problemen dan? Je hebt Helpmij toch :)

Ik had ook wat problemen maar ben er tot nu toe helemaal goed uitgekomen met hulp van hier.

Nou, onder andere kan ik geen mail verzenden. Ik heb een adresboek van mijn andere desktop overgenomen via een USB stick en daar kan ik niks mee? Hij wil niet verzenden. Het is een Gmail account. Zou het probleem daarin zitten? Ontvangen lukt wel.

Je kunt ook Thunderbird gaan gebruiken die met de beschikbare plugins alle andere soorten mail ook kan verwerken.

Nou, onder andere kan ik geen mail verzenden. Ik heb een adresboek van mijn andere desktop overgenomen via een USB stick en daar kan ik niks mee? Hij wil niet verzenden. Het is een Gmail account. Zou het probleem daarin zitten? Ontvangen lukt wel.

Gmail heeft inderdaad wat andere instellingen nodig. Die kan je bekijken op de site van Gmail.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan