vista dvd branden verificatiefouten

Status
Niet open voor verdere reacties.
By the way,
Ik lees het een en ander over Firmware.
Via de Sony-optiarc site wordt er een firmware update voor mijn type aangeboden.
Er staat alleen een verhaal bij over:

Via nero heb ik gezien dat ik waarschijnlijk versie 1.06 heb.
Zou andere firmware de oplossing kunnen zijn? En zo ja, zijn er andere manieren om up te daten?
want waarschijnlijk zit er dan nu een non-OEM versie op deze.

Kan het kwaad om toch te proberen v1.09 te installeren?

Het is geen probleem om die update uit te voeren.
er staat to 1.09, niet or 1.09, dus je kan tot 1.09 updaten naar die nieuwe. Gewoon doen :)

haha, je hebt gelijk, ik las het anders. Dus ik heb het geïnstalleerd en zojuist wéér een dvd'tje gebrandt. En alweer tevergeefs.
Ben er even bij blijven zitten, hij sluit na het branden de sessie af, en daarna gaat ie verifiëren.
Is dat wel handig? ALS die dan fouten vindt kan hij ze toch niet meer wijzigen omdat de sessie is afgesloten??

Ook nog zoiets, als ik via windows gewoon de bestanden naar een leeg dvd'tje sleep.
Weet ik niet hoe ik hem klaar krijg om in dvd-spelers af te spelen.
Als ik met de rechtermuisknop op de dvd-drive klik op "sessie afsluiten" lijkt hij helemaal NIKS te doen.
ik begin de moed op te geven, nog een keer andere firmware downloaden en andere opties aanvinken dan maar..

Wel bedankt voor alle hulp tot nu toe !

haha, je hebt gelijk, ik las het anders. Dus ik heb het geïnstalleerd en zojuist wéér een dvd'tje gebrandt. En alweer tevergeefs.
Ben er even bij blijven zitten, hij sluit na het branden de sessie af, en daarna gaat ie verifiëren.
Is dat wel handig? ALS die dan fouten vindt kan hij ze toch niet meer wijzigen omdat de sessie is afgesloten??

Ook nog zoiets, als ik via windows gewoon de bestanden naar een leeg dvd'tje sleep.
Weet ik niet hoe ik hem klaar krijg om in dvd-spelers af te spelen.
Als ik met de rechtermuisknop op de dvd-drive klik op "sessie afsluiten" lijkt hij helemaal NIKS te doen.
ik begin de moed op te geven, nog een keer andere firmware downloaden en andere opties aanvinken dan maar..

Wel bedankt voor alle hulp tot nu toe !

Volgens mij probeer je het hele tijd als Data-DVD te branden.. Maar ik begrijp dat je het wil afspelen op je DVD brander?

Als je de ondertiteling wilt hebben moet je de video combineren met dat... Genoeg programma's zijn er voor dat.

Dan gewoon als Video-DVD branden, niet als Data-DVD (kan makkelijk met Nero)

En dat verifieren doet niks slechts, het checkt alleen maar of alles goed is gebrand...

Verifiëren is zeg maar het controleren op een volledig gelukte kopie van de bestanden?

Is het dan ook zo dat als er 1 bestandje niét gelukt is hij aangeeft dat de verificatie mislukt is?
of zou hij in de verificatie-ronde het foutje moeten kunnen vervangen en als dat gelukt is aangeeft dat de verificatie wél gelukt is?
Kortom is de verificatie mislukt als hij überhaupt al een foutje vindt? ..of pas als het hem ook nog eens niet gelukt is deze te herstellen d.m.v. vervangen of iets dergelijks?

Het zit zo, ik brand graag series op dvd's. (Vandaag heb ik alleen series geprobeerd zónder ondertiteling. Ondertiteling is het probleem ook niet, dat verloopt altijd vlekkeloos.)
De reden dat ik ze als data-dvd brand is omdat als ik ze als video-dvd brand, ik bijv. wel 3 dvd's voor nodig heb, terwijl ik ze als .avi eropzet met 1 dvd'tje klaar ben. Maar telkens spelen alle afleveringen gewoon netjes af (op mijn dvd-speler en mijn pc) op 1, 2 of 3 afleveringen na. En dan probeer ik het met dezelfde serie opnieuw te branden op een nieuw dvd'tje en dan zijn het telkens weer andere afleveringen die het dan wél of niét doen. Het ligt dus niet aan de bestandjes, maar echt het brandproces dat telkens weer ergens een steekje (van een aflevering of 2 lang) laat vallen.

Nou had ik laatst zelfgebrande dvd's van iemand gekocht, en diegene was het gelukt om WEL veel afleveringen van goede kwaliteit als video-dvd te branden. Terwijl dat mij nooit lukt want hij geeft aan hooguit 2 uur te branden en dat zijn dan circa 6 afleveringen. Wat zul je daarvoor moeten doen om 20 afleveringen van hoge kwaliteit als video-dvd te branden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan