vista dvd start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

the master

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2006
Berichten
180
hallo mensen

ik heb een vraagje ik heb pas geleden de dvd met de vista gekocht maar als ik hem in mijn dvd speler stop krijg ik alleen een kladblok bestand te zien met :
''This disc contains a "UDF" file system and requires an operating system
that supports the ISO-13346 "UDF" file system specification.''
als ik hem in mijn dvd speler stop als ik windows aan het opstarten ben dan start hij ook niet met mijn dvd op.
ps ik heb in de bios al veranderd dat hij niet de diskette drive als eerst bekijkt maar mijn dvd speler.

weet iemand hoe ik mijn systeem wel UDF kan laten draaien.
of mischien ligt het aan iets anders maar ik zou net weten wat.

alvast bedankt

The Master
 
Weet je wel zeker dat dit een officiele versie is, want volgens mij komt de consumentenversie pas in januari uit. Als deze versie niet goed gemaakt is valt er weinig aan te doen.
 
De officiele versie komt uit op 30 januari 2007, dus je kan nooit de echte versie hebben gekocht.

Ik denk dat het een Release Candidate is dus RC1 of RC2.
Die kan je gratis downloaden van de site van Windows Vista of je kan een cd/dvd bestellen.
 
ja klopt ik heb de RC2 denk ik maar kan hem dus niet instaleren!!!!!
 
Die zou het gewoon moeten doen.
Doen andere dvd's of cd's het wel goed?
Probeer ook de dvd eens in een andere pc.
Weet je zeker dat je de opstart opties goed hebt ingesteld voor wat betreft het dvd-station? (eventueel controleren met een andere opstartbare cd/dvd-rom).

Udf.
 
Volgens de site heb je RC1, welke dus ouder is.

RC2 nieuwer en stabieler, maar de versie die nu al voor zakelijke klanten te koop is, is de zogenaamde RTM-versie (release to manufacturing) en dit is de versie zoals ie straks ook voor de gewone consumenten te koop is.

Maar goed, om weer even tot het probleem over te gaan:

Heb je de dvd al es geopend als je al in WindowsXP zit?
 
ja en dan krijg ik alleen een kladblok bestandje te zien waar dit in staat:
This disc contains a "UDF" file system and requires an operating system
that supports the ISO-13346 "UDF" file system specification.
dus ik heb geen idee wat ik moet doen en als ik hem in de dvd speler stop als ik de pc opstart gebeurt er ook niks.
 
ja eindelijk kan ik in de instalatie van vista komen maar nu heb ik een nieuw probleempje:
ik kan alles instellen tot ik moet aangeven op welke schijf ik het wil instaleren dan krijg ik het volgende te zien:

Windows is unable to find a system volume that meets its criteria for installation.

en ik heb er nog wel een hardeschijf ingebouwd speciaal om windows vista op te instaleren.

(ps als ik een andere schijf aan klik dan krijg ik hetzelfde te zien)
 
Hoe zien je schijven eruit, hoe groot, en zijn deze geformatteerd als NTFS?
 
heeej ik heb nog even geprutst en het is me gelukt om in de vista instalatie to komen.
aleen hij instaleert hem tot hij de pc opnieuw moet opstarten en dan krijg ik een blauw scherm en moet ik mijn pc opnieuw opstarten.
ik kan geen screanshot (ofzo) ervan maken want ik moet mijn pc opnieuw opstarten wil hij weer verder gaan dus is de shot weer uit mij geheugen van m'n pc.
ik krijg nu ook elke keer als ik mijn pc opstart een keuze scherm waar ik moet kiezen tussen de oude windows versie (XP) of de instalatie procedure (daar krijg ik dus een blauw scherm) weet iemand hoe ik dit kan oplossen??


The master
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan