Vista en Active X

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dillon

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2007
Berichten
9
Sinds kort heb ik Windows Vista.
Ik telewerk en log dan thuis in zodat ik mails van het werk kan lezen en beantwoorden. Als ik een nieuwe mail wil maken krijg ik bijgevoegd scherm te zien. Ik kan op de plek waar het rode kruisje staat, geen tekst typen. Dus ik kan geen mails maken.
Volgens de helpdesk van mijn werk houdt dit verband met de belachelijk hoge veiligheidsheidgraad van Vista waardoor Active X niet goed tot zijn recht komt en ik dus geen mails kan maken en beantwoorden (dan verschijnt ook zo'n rood kruisje).
Ik heb via "Internetopties" al van allerlei combinaties van instellingen geprobeerd. Ook in combinatie met het uitzetten van Norton Protection Center.
Zonder succes.
Heeft iemand suggesties?
 

Bijlagen

  • Mail.jpg
    Mail.jpg
    60,7 KB · Weergaven: 89
ik zie daar "certificaatfout" staan, wat het ook mag betekenen :confused:
 
ik zie daar "certificaatfout" staan, wat het ook mag betekenen :confused:

Certificaatfout gaat over het beveiligingcertificaat van de site. De verbinding loopt over https, dit wil zeggen HyperText Tansfer Protocol Secure. Dit werkt met beveiligingscetificaten. De server verzendt een certificaat aan de client (jouw computer dus) als er een verbinding tot stand komt. Dit certificaat dient digitaal ondertekend te zijn door een 'betrouwbare' 3de partij zoals bijv Verisign (maar er zijn nog meerdere) en heeft een bepaalde geldigheidsdatum. De handtekening van bijv Verisign is bekend in Internet Explorer, FireFox, Java en Outlook, zodat deze programma's weten dan het certificaat van de site gecontroleerd is door (in dit voorbeeld) VeriSign.
Ik denk dat 1 van de volgende het probleem is:
1 Het beveiligingscertificaat is niet ondertekend.
2 Het beveiligingscertificaat is ondetekend maar de 'betrouwbare' partij is niet bekend bij outlook.
3 Het beveiligingscertificaat is verlopen, of de handtekening is verlopen

Misschien dat een update van outlook nut heeft, volgens mijn gebrekkige geheugen heeft microsoft onlangs een aantal handtekeningen van 'betrouwbare' 3de partijen toegevoegd aan IE (en misschien outlook). Je kan ook kijken of het certificaat niet verlopen is en of het wel ondertekend is. Misschien biedt outlook een optie waarbij je kunt instellen dat mij minder streng met beveiligingscertificaten moet omgaan.
 
Certificaatfout gaat over het beveiligingcertificaat van de site. De verbinding loopt over https, dit wil zeggen HyperText Tansfer Protocol Secure. Dit werkt met beveiligingscetificaten. De server verzendt een certificaat aan de client (jouw computer dus) als er een verbinding tot stand komt. Dit certificaat dient digitaal ondertekend te zijn door een 'betrouwbare' 3de partij zoals bijv Verisign (maar er zijn nog meerdere) en heeft een bepaalde geldigheidsdatum. De handtekening van bijv Verisign is bekend in Internet Explorer, FireFox, Java en Outlook, zodat deze programma's weten dan het certificaat van de site gecontroleerd is door (in dit voorbeeld) VeriSign.
Ik denk dat 1 van de volgende het probleem is:
1 Het beveiligingscertificaat is niet ondertekend.
2 Het beveiligingscertificaat is ondetekend maar de 'betrouwbare' partij is niet bekend bij outlook.
3 Het beveiligingscertificaat is verlopen, of de handtekening is verlopen

Misschien dat een update van outlook nut heeft, volgens mijn gebrekkige geheugen heeft microsoft onlangs een aantal handtekeningen van 'betrouwbare' 3de partijen toegevoegd aan IE (en misschien outlook). Je kan ook kijken of het certificaat niet verlopen is en of het wel ondertekend is. Misschien biedt outlook een optie waarbij je kunt instellen dat mij minder streng met beveiligingscertificaten moet omgaan.

Met mijn vorige PC (onder XP en IE 6.0) had ik de melding van de certificeringsfout niet. Toen ik die PC heb ge-update naar IE 7.0 kreeg ik weliswaar hetzelfde scherm met de certificeringsfout/-melding, maar het werkte allemaal nog wel.
Ik heb even gekeken naar de drie suggesties. Het certificaat is niet verlopen. Ik weet niet of het wél werken onder XP iets zegt over de eerste twee suggesties die worden gedaan.
Hoe kan ik nl. zien of het certificaat isondertekend én wordt erkend/herkend door Outlook.
 
heb je wel de legale versie van je mail programma ( office )
Ik het geval van wel ga naar internet opties zoek even naar
veiligheids certificaat en zet in het geval die aan is die irritante firewall uit
 
Ik heb Mozilla Firefox geïnstalleerd en het werkt wel.
Dus probleem opgelost, alhoewel het via IE7.0 nog steeds niet werkt.:)
 
Sinds kort heb ik Windows Vista.
Ik telewerk en log dan thuis in zodat ik mails van het werk kan lezen en beantwoorden. Als ik een nieuwe mail wil maken krijg ik bijgevoegd scherm te zien. Ik kan op de plek waar het rode kruisje staat, geen tekst typen. Dus ik kan geen mails maken.
Volgens de helpdesk van mijn werk houdt dit verband met de belachelijk hoge veiligheidsheidgraad van Vista waardoor Active X niet goed tot zijn recht komt en ik dus geen mails kan maken en beantwoorden (dan verschijnt ook zo'n rood kruisje).
Ik heb via "Internetopties" al van allerlei combinaties van instellingen geprobeerd. Ook in combinatie met het uitzetten van Norton Protection Center.
Zonder succes.
Heeft iemand suggesties?

kijk eens naar de tijd en datum
 
Wat bedoel je precies met "kijk eens naar de tijd en datum"
 
Wat bedoel je precies met "kijk eens naar de tijd en datum"

of je computer wel op de goede datum en tijd staat

ik had het van de week ook dat de computer niet op de goede datum stond en dan werkt
de computer niet goed mijn msn werkte niet en active x wou ook niet
 
Datum en tijd kloppen allebei.
Het heeft echt met vista te maken en met de instellingen. Bij alle pc's met vista schijnt dit te gebeuren. Op het werk erkennen ze het probleem en kijken wat ze eraan kunnen doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan