Vista en games, goede combinatie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

xxrene

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2007
Hoi,

Ik heb zoekmachine van Helpmij al gebruikt maar kan niet vinden wat ik zoek. Ik zou graag de Vista (gamers) onder ons vragen of zij slechte of goede ervaringen hebben met het spelen onder Vista. De spellen die ik speel:

Shooters
Sport
Racesport
Rallysport
Flightsims

Allen over internet

Groeten,

René

windows xp geeft vooralsnog een iets hogere framerate dan vista.
ook geeft directx 10 niet veel grafische extra's dan 9. zoek maar een vergelijkje op.

Eens met Emile.

Maar ik ben zelf nog geen spel tegen gekomen dat niet werkte onder Vista. Zelfs mijn oude Medal of Honor Spearhead draait als een zonnetje.

Bij wat oudere spellen is soms de comaptibiliteits modus nodig en dat werkt vaak prima. Met echt hele oude games word het een ander verhaal.

Kortom, ik game prima onder Vista.

Ik game ook op vista (64bit)

Nooit problemen gehad met geen enkel spel igg.
Speel voornamelijk shooters / strategy.

Als een spel D10 ondersteund (en ook je kaart) zie je het wel dergelijk.
Het ziet er iets "voller" uit.

Je moet er alleen geen wonderen van verwachten.

Edit:
DX9 = 4096x4096 Max Texture Size

DX10 = 8192x8192 Max Texture Size

DX9 = Max 16 Textures Per Object

DX10 = Max 128 Textures Per Object

Laatst bewerkt:
Hier ook op zowel de 32BIT als de 64BIT Vista Ultimate geen problemen met games.

idd iets voller, maar of het het verlies aan FPS goedmaakt is een tweede.

resumerend
dat vista alle games aankan is een feit.

dat het een lagere framerate heeft ook.

Een beetje pc moet het aan kunnen.

Of je nu een gamed met 70fps of 65fps. Verschil merken doe je niet.

Hoi,

Bedankt voor de snelle reacties:thumb: Wat betreft de games ben ik redelijk overtuigd, dat werkt wel. Iemand nog (slechte) ervaringen met Deamontools en Skype?

Groeten,

René

Hoi,

Ik ben bijna zo ver om Vista aan te schaffen. Ik zou alleen nog graag willen weten wat verstandiger is, een OEM of een Retail versie?
Ik verander ongeveer 1 maal per 2 jaar van systeem

En.. klopt dit verhaal?

Wat een onzin. Je systeem gaat "kapot". Vervolgens komt je leverancier erachter dat jouw type mainboard niet meer leverbaar is. Je kiest dus voor een nieuw mainboard en gelijk een nieuwe CPU omdat simpelweg je oude CPU niet op dat mainboard past. Ook moet je gelijk nieuw geheugen kopen. Omdat je toch al geld aan het uitgeven bent koop je ook een nieuwe harde schijf.....

We hebben het dan nog steeds over een "reparatie" van je huidige systeem.

Je hebt alles in je kast geschroefd. Vista opnieuw op je nieuwe disk gezet. Je wilt activeren en je krijgt een melding dat dat niet kan. Alleen telefonisch is nog een optie. Dus je grijpt je telefoon en je legt die MS-medewerker uit dat je mainboard kapot was en bladiebladieblaat. Dacht je nou echt dat die man/vrouw daar moeilijk over gaat doen? Niet dus. Vanwege de "reparatie" blijft alles legaal....

Bron: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1196618

Bij voorbaat dank

Groeten,

René

pas een spel meegemaakt dat niet goed draait op vista ultimate x64 en dat is vietcong 1 spel draait echt soepel totdat je een nieuwe map wil downen dan crasht ie de rest doet t wel gewoon :thumb:

Hoi,

Ik ben bijna zo ver om Vista aan te schaffen. Ik zou alleen nog graag willen weten wat verstandiger is, een OEM of een Retail versie?
Ik verander ongeveer 1 maal per 2 jaar van systeem

En.. klopt dit verhaal?

Wat een onzin. Je systeem gaat "kapot". Vervolgens komt je leverancier erachter dat jouw type mainboard niet meer leverbaar is. Je kiest dus voor een nieuw mainboard en gelijk een nieuwe CPU omdat simpelweg je oude CPU niet op dat mainboard past. Ook moet je gelijk nieuw geheugen kopen. Omdat je toch al geld aan het uitgeven bent koop je ook een nieuwe harde schijf.....

We hebben het dan nog steeds over een "reparatie" van je huidige systeem.

Je hebt alles in je kast geschroefd. Vista opnieuw op je nieuwe disk gezet. Je wilt activeren en je krijgt een melding dat dat niet kan. Alleen telefonisch is nog een optie. Dus je grijpt je telefoon en je legt die MS-medewerker uit dat je mainboard kapot was en bladiebladieblaat. Dacht je nou echt dat die man/vrouw daar moeilijk over gaat doen? Niet dus. Vanwege de "reparatie" blijft alles legaal....

Bron: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1196618

Bij voorbaat dank

Groeten,

René

Ja dat is de OEM versie, die kan op 1 pc. Een nieuwe moederbord ziet windows als een andere pc.

Retail versie heb je der geen last van

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan