Vista en oudere scanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Catherine

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2008
Hallo,
ik heb sinds kort een nieuwe pc met vista erop.
Ik wil heel graag mijn, nog niet zo, oude scanner er terug opzetten maar dit wil maar niet lukken.
de scanner is een canon lide 50.
Ik heb nieuwe drivers/software op de website van canon gevonden maar "twain"?? krijg ik niet geinstalleerd.
Ik ben hier geen kei in.
wie heeft een oplossing?

@ Pasja
Ik denk dat ik alle mogelijke volgorden heb geprobeerd, wat is de juiste dan probeer ik het nog is.

@ Patrickt
Yep die zijn het, gekke is hij ik kies die voor de lide 50, de naam die hij downloadt is lide 50 en als je dan de scanner aansluit zegt hij lide 35.
Er wordt wel vermeld dat het enkel werkt met 32bits vista, hoe kan ik nu weten of ik een 32vista heb en geen andere?

Thx voor het medenken:)

Configuratiescherm, systeem.
Wat de volgorde betreft is het bij scanners niet zelden eerst de software installeren en pas daarna de scanner aansluiten.

Laatst bewerkt:
Het lijkt mij als je de scanner hebt gekocht dat er een cd bij zat, gewoon die even in de cd laden stoppen .

Zorg dat de scanner is aangesloten, zodat je hem kan verwijderen uit apparaatbeheer.
Verwijder ook evt. alle software van Canon.
Haal nu de USB kabel uit je pc, en herstart de pc.

Hierna ga je alles opnieuw installeren(met de scanner NIET aangesloten)
Sluit de scanner pas weer aan wanneer de software erom vraagt, of de installatie kompleet is voltooid.
De pc zal nu met een melding komen dat er nieuwe hardware is gevonden. Laat hem de driver installeren.

De scanner werkt nog steeds niet.
Ik heb ook naar canon gemaild maar hulp van die kant is nihil.
Uiteindelijk heb ik gebeld met de winkel waar ik hem kocht en ik mag hem binnenbrengen en zij gaan het oplossen. Enige spijtige, die winkel is 150km van bij mij thuis.
Toch bedankt aan al diegene die een oplossing probeerden te bedenken.

Het enige wat ik je nog kan aanbieden is dat ik hem installeer(proberen) middels hulp op afstand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan