Vista en UPC kabelinternet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joostg4

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jun 2009
Hallo,

Ik heb sinds kort een Toshiba laptop met Vista Home premium. Ook heb ik een UPC internet abonnement welke op kijn desktop(XP) prima werkt(gewoon modem en kabel, geen router). Nu kan ik op een of andere vreemde manier geen internetverbinding krijgen op mijn Vista laptop. Ik heb al veel geprobeerd, modem uitzetten(en weer aan) kabels vernieuwd, etc etc... Ook als ik de kabel aansluit op een xp laptop werkt de verbinding meteen prima.

Hij lijkt wel verbinding te hebben maar als ik Internet explorer opstart krijg ik de melding "de webpagina kan niet worden weergegeven". Heeft dit met bepaalde instellingen te maken? Als ik bij de command prompt "ipconfig" intyp komt er een 169 ip uitgerold.....
renew werkt niet.

Kan iemand mij helpen?
groeten
Joost

Tip: schaf een router aan of vraag aan UPC een multi PC modem voor meerdere computers op aan te sluiten.

Sluit de modem aan op de laptop, haal daarna de stroom van de modem (ong.30min)
Ga dan met een browser (Internet Explorer) naar http://prov.upc.nl

@Joost

Het verhaal van Mario klopt niet wat UPC betreft. Dat zal duidelijk zijn wanneer je op de door hem aangegeven link klikt.
Jammer als mensen 'oplossingen' aandragen, die de vraagsteller niet écht verder helpen.

Het enige dat 'klopt' is, dat het verstandig is een draadloze router aan te schaffen, die je tussen kabelmodem van UPC en de laptop met XP plaatst. Waarschijnlijk is zelfs dat niet nodig, wanneer de laptop met XP ook over een draadloze netwerkkaart beschikt.
In de laptop van Toshiba zit een draadloze netwerkkaart, waarmee de verbinding met de router kan worden geregeld.

UPC levert geen 'multipcmodem' voor bestaande abonnee's, wél routers - zoals hierboven genoemd. Ik raad je dat echter niet aan, je kunt daarvoor voordeliger bij een computerzaak terecht en bent dan vrij om te kiezen voor welk merk en type dan ook.
Het is onzin de modem 30 minuten uit te moeten zetten om verbinding te kunnen maken met een 'ander' apparaat.

Je kunt (onder voorbehoud van het merk/type kabelmodem) het volgende doen, zolang je geen draadloze router hebt:
1. Zet éérst de modem uit, dus stroom er af.
2. Nu de kabel op de andere laptop aansluiten.
3. Tenslotte de modem weer aanzetten. De tijd die je nodig hebt om de kabel om te zetten is voldoende (zo'n 30 seconden).

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie Thieu,

Ik heb de laatste tip nog eens gevolgd maar uit/aanzetten, kabels verwisselen of wat dan ook helpt allmaal niet. Het ligt volgens mij echt aan Vista. Op een xp machine krijg ik meteen internet. Op een of andere manier wijst het modem geen 192. ip-adres toe.....

Al ik een router koop, hoe verhoudt zich de desktop(met een vaste kabel naar het upc-modem) zich dan in het systeem? Deze heeft geen draadloze netwerkkaart.

Heb net ook nog even geprobeerd bij de buurman verbinding te krijgen. Ook dat lukte niet. Hij reageert gewoon niet op een kabelverbinding.

je kunt na 30 minuten geen ander pc aansluiten op de modem van upc
1 de mac adres wordt bij upc onthouden en zal zomaar ook niet worden
veranderd
2 het ip adres blijft hetzelfde ook al laat je hem 24 uur uitstaan
je zit verbonden aan een vast ip adres m.v.t spam mail versturen etc.
je ip adres van upc begint nooit met een adres van 192.168 ... dat is van een router
((als ik thuis ben zal ik is kijken wat het meest voor komende ip adres is))
3 wees blij dat ze je ee nrouter aan bevelen voor meerdere pc's
dat is veiliger en leuker ook .. je hoeft ook niet bang te zijn voor internet snelheids
verlies zolang je een rederlijke router hebt die vrij "nieuw" is :)
(en eenredelijke snelheid heb)
hopelijk ben je een beetje voldoende geinformeerd
en de rest ook gezien het feit dat ik al meer dan 4 jaar internet van upc heb :thumb:

Laatst bewerkt:
Ik heb de laatste tip nog eens gevolgd maar uit/aanzetten, kabels verwisselen of wat dan ook helpt allmaal niet. Het ligt volgens mij echt aan Vista.
Heb net ook nog even geprobeerd bij de buurman verbinding te krijgen. Ook dat lukte niet. Hij reageert gewoon niet op een kabelverbinding.

.... dan heb je ook kans bij aanschaf van een router, dat de (bekabelde) verbinding ook dán niet werkt.
Overigens klopt ook het verhaal van total-recall niet. Ik heb regelmatig computers bij mij thuis voor herinstallatie die ik op de hiervoor aangegeven manier tijdelijk verbind met de modem van upc ..... geen enkel probleem .... enne: ik heb ál zeven jaar UPC :shocked:

Al ik een router koop, hoe verhoudt zich de desktop(met een vaste kabel naar het upc-modem) zich dan in het systeem? Deze heeft geen draadloze

.... in de regel heeft een draadloze router vier z.g. LAN-poorten, waarop dus vier bekabelde apparaten kunnen worden aangesloten. Dus in jou geval ook je pc. Op de WAN-poort (dat is er altijd maar één) sluit je de kabel aan tussen modem en router. Let er op bij aanschaf, want o.a. Linksys levert ook routers die alléén draadloze verbindingsmogelijkheden hebben en dus géén LAN-poorten.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga vanmiddag maar eens naar Dynabyte waar ik 'm gekocht heb, eens kijken of zij wat weten. Desnoods moeten ze er maar XP opzetten.

Toch gek dat kabel internet ineens niet meer werkt terwijl het dat in het begin wel heeft gedaan. Moet aan intellingen liggen denk ik.

Desnoods koop ik maar een router. Dan moet een en ander (hopelijk) zijn opgelost.

Dag allemaal,

Ik ben gisteren terug naar de dealer van de laptop geweest na, eerst nog eens een paar uurtjes de afdeling automatisering van mijn werk lastig te hebben gevallen:D.

Niemand had een oplossing dus heb ik de Toshiba recovery dvd's maar gebruikt en alles opnieuw geïnstalleerd naar de fabrieksinstellingen van de laptop. Alles zit er nu weer vers op en internet werkt weer, jaja! je bent er wel 5 uurtjes mee kwijt maarja....

De reden is in ieder geval zeker een software conflict geweest het lag in ieder geval niet aan de verbinding of de netwerkkaart.

Bedankt voor jullie reacties!

groeten

.... dan heb je ook kans bij aanschaf van een router, dat de (bekabelde) verbinding ook dán niet werkt.
Overigens klopt ook het verhaal van total-recall niet. Ik heb regelmatig computers bij mij thuis voor herinstallatie die ik op de hiervoor aangegeven manier tijdelijk verbind met de modem van upc ..... geen enkel probleem .... enne: ik heb ál zeven jaar UPC :shocked:
7 jaar al upc .. dan heb je vast geen nieuwe modem meer
de laatste nieuwe modem van upc is van 2005 :P

laat ik er nou 1 hebben van 2008 omdat ik storing had in december
tja dan heb je die beveiliging nog niet die ik wel heb :confused:
maar upc geeft standaard niemand meer een nieuwe modem
die van 2005 kunnen tot 200 mbps dus ze kunnen nog ff
die versie die ik heb kan tot 450 mbps

maar ik lees dat alles opgelost is :) dus ik laat het hierbij :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan