vista eraf xp erop

Status
Niet open voor verdere reacties.

reko3475

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2005
Berichten
77
wie weet raad

ik heb hier een laptop lenovo 3000 n200 met ingebouwde recovery systemen. is me vorige week de harde schijf gecrasht, en kon ik niet meer in recovery bestand komen, dus met een vista cd nieuwe vista erop gezet.

Ik wil vista nu eraf gooien en xp sp3 erop zetten, als ik de cd erin stop krijg ik op een gegeven moment de melding dat er geen harde schijf gevonden kan worden en gaat wordt er gewoon opgrstart viste.

ik kan niet in de bios komen om opstarten vanaf cdrom aan te zetten
Kan ik iets mer de opdrachten prompt scherm doen ?


ik weet het niet meer

Help!!
 
Met elke laptop kun je in de bios komen.
Welke toets-combinatie heb je zoal geprobeerd?
Handleiding van de fabrikant (online) gelezen?
 
Beste reko3475 er staat vista op > goed , ga naar Configuratiescherm >Systeembeheer > Computerbeheer > en dan nog eens op schijfbeheer . Als je daar een schijf 0 (EISA-configuratie ) ziet staan wil dat zeggen dat de fabricant geen andere boot zal toestaan Dit kan gemanipuleerd worden een goede partitiemanager en dit verwijderen of verandering in de bios of een instal dvd XP met format . Ik verkies steeds via partitiemanager anders gaan er vlug 12 GB verloren van iets waar je niks meer aan hebt , tenzei je later terug naar de oorspronkelijke config wil met de recovery cd . Een tweede optie is je harde schijf in twee verdelen en de twee gebruiken , krijg je wel bij het opstarten 20 sec de vraag welke versie je wil opstarten .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan