Vista explorer.exe chrasht continu

Status
Niet open voor verdere reacties.

stephond

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2006
Heey, misschien dat iemand van jullie mij kunnen helpen. Ik heb de officiele NL windows Vista versie Ultimate. Nu heb ik deze twee dagen draaien op een pentium 4 3,2 GHz. (1 GB ram, videokaart 256 mb 120 GB ) Nu zeurt vista.regelmatig dat er drivers zijn die niet voor vista zijn maar voor XP. Dit blijft goed lopen. Na het installeren van verschillende programma's (zie hieronder) en na een herstart, krijg ik steeds de melding explorer.exe gecrasht. ( Zie bijlage). Wat moet ik doen een van de onderstaande programma's verwijderen of Vista compleet opnieuw installeren, ik had al eens geupgrade op de hoop dat hij explorer.exe zal herstellen, maar dit hielp niet.
Geïnstalleerde programma's
AntiVir (laatste versie van website)
Office 2003 Pro+sp2 (NL)
Adobe 7.0.8
Demaon Tools (laatste versie van website)
Ccleaner (laatste versie website)
en Cyberlink powerdvd 6

Meer programma's gaat dus helaas niet. Iemand een idee wat ik moet doen??? Bedankt alvast voor de reacties.:thumb:

Groetjes, Stef

Bijlagen

• vistaexplorercrash.JPG
    vistaexplorercrash.JPG
    41,5 KB · Weergaven: 37
Ik wil niet veel zeggen, maar Vista is nog niet eens uit. Alleen testversies.

Dus officieel kan die niet zijn.

Re:

Ja, wat ik bedoelde was dat het geen beta versie meer was. Natuurlijk hbe ik windows nog niet officieel, pas als hij me goed bevalt koop ik een licensie;) Maar kan iemand me helpen met het explorer.exe probleem?

Grts, stef

opgelost:P

Het probleem is opgelost, ik had toch maar overwogen om windows compleet opnieuw te installeren, en ben ook erachter door at het kwam, vista gebruikt een andere kernel dan XP en Deamon Tools had de kernel nodig van XP, daardoor hing de kernel steeds vast van Vista. Wees dus gewaarschuwd als je gebruikt maakt van deamon tools of nero. De updates zijn al beschikbaar voor dit soort problemen. Dus het probleem is opgelost.:thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan