Vista - folder probleem (+ icons probleem)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stefan2

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2006
Hey,
Ik had wat problemen met vista iconen die niet meer werden weergegeven. Dus had ik wat dingen geprobeerd om ze te herstellen (op internet gezocht).

Nu is het probleem dat als ik een folder aanmaak in me persoonlijke map (C:\Users\steef\) met de naam Downloads, dat deze map dan later 2x wordt weergegeven, met allebij precies dezelfde bestanden erin. Als ik 1 van de mappen verwijder worden ze allebij verwijderd.
In de link kan je zien hoe het eruit ziet:
dubbelsh3.jpg

Beide mappen hebben hetzelfde path.

Een ander probleem is dat ik niet weet hoe ik het pictogram kan veranderen maar eerst maar even dit probleem oplossen.

Hoop dat jullie me kunnen helpen :)

Laatst bewerkt:
Ik weet de oplossing van je probleem dat de hoogste prioriteit heeft niet.
Kijk hier wel even, er wordt een oplossing gegeven, maar bij een ander met hetzelfde probleem werkt de oplossing niet. Misschien bij jou wel?

Pictogram wijzigen doe je door rechtsklik > eigenschappen > ander pictogram . Alle veelvoorkomende Vista-pictogrammen vind je op de locatie

%SystemRoot%\SysWOW64\imageres.dll

Succes

Ah bedankt, ik ga die link even bekijken.

Maar over de pictogrammen, er staat bij mij geen: "ander picorgram" in het eigenschappen menu van de mappen die ik wil veranderen.

Het probleem wat in die link beschreven wordt is inderdaad echt exact hetzelfde als mijn probleem. En als ik onder:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders
kijk zoals ze daar zeggen dan zie ik inderdaad het volgende:
Code:
Naam                                                                           gegevens
{374DE290-123F-4565-9164-39C4925E467B}                   %USERPROFILE%\Downloads
MyPictures                                                                    %USERPROFILE%\Pictures
.....
MyMusic                                                                       %USERPROFILE%\Downloads
Desktop                                                                         %USERPROFILE%\Desktop
etc.

zoals je ziet staat %USERPROFILE%\Downloads er 2x in.
En het is ook opvallend dat ik met de music folder problemen had en dingen mee heb geprobeerd en dat die nu als downloads staat aangegeven.
Ik ga proberen die 2de "%USERPROFILE%\Downloads" in "%USERPROFILE%\Music" te veranderen, kijken of dat helpt.

Werkt niet.
Zodra ik de map aanmaak en dan windows explorer opnieuw sluit en weer open dan staat hij er weer dubbel (de map downloads).

Kan iemand misschien voor mij kijken wat er bij jullie staat bij:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders

Misschien een screenshot maken, of alleen zeggen of dr iets staat als:
My Downloads %USERPROFILE%\Downloads
Bij mij ziet het er zo uit:
[smallimg]http://img265.imageshack.us/img265/341/regeditin7.jpg[/smallimg]
(klikbaar)
Alvast bedankt :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb je laatste afbeeelding aangepast en klikbaar gemaakt. Nu blijft de pagina lay-out normaal.:)

even gekeken maar bij mij staat het hetzelfde als in je screen maar geen dubbel downloads.

Hmm, nu lijkt de dubbele map niet meer te verschijnen (na het veranderen van %USERPROFILE%\Downloads naar %USERPROFILE%\Music.
Het probleem is nu dat als ik mijn gebruikers map open door in het start menu op mijn naam te klikken, dat dan de map downloads helemaal niet meer verschijnt, maar als ik ga naar:
computer -> C -> gebruikers -> steef
dan staat die er wel tussen (1x zoals het hoort).

bedankt voor de reacties.

PS. maikel, stond er bij jouw ook iets als:
{374DE290-123F-4565-9164-39C4925E467B} %USERPROFILE%\Downloads
Of juist iets als:
My Downloads %USERPROFILE%\Downloads

Laatst bewerkt:
Personal Folders

Zijn er mensen die goede informatie op het web kennen over de Personal Folders in Vista.

Ik ben voor de tweede keer mijn Downloads folder kwijt geraakt. De tweede keer verscheen de folder weer als vanzelf, maar de data die er in zat is allemaal weg.

Kennelijk begrijp ik niet goed hoe dit nieuwe systeem in Vista werkt.

Graag goed leesvoer ! Ik ben zelf ook aan het googelen.

@stefan precies de zelfde cijfers als jij hebt staan.
deze dus:
374DE290-123F-4565-9164-39C4925E467B} %USERPROFILE%\Downloads

Ah ok dan weet ik niks meer :s

En i agree met goofy2k, ik snap ook niet helemaal hoe het werkt in vista en zou graag wat informatie erover hebben.

Ik zie dat de map nu toch weer dubbel verschijnt btw, dus het heeft niets uitgemaakt.

Met deze tool FolderTypeFixer zet je je het terug naar de default.
http://www.megashare.com/298040
Ook de map Downloads bij jou ziet er anders uit als normaal. Als je naar mapopties gaat en klikt op weergaven en haal dan het vink je weg bij " beveiligde besturings systeembestanden verbergen" als je dat hebt gedaan zie je in de map downloads een bestand (desktop.ini) klik daar met rechts op en kies voor bewerken en open het met het kladblok, haal alle txt weg en zet deze daar.

[.ShellClassInfo]
LocalizedResourceName=@%SystemRoot%\system32\shell32.dll,-21798
IconResource=%SystemRoot%\system32\imageres.dll,-184

Als er geen desktop.ini in je map downloads staat, dan moet je zelf even in het kladblok een desktop.ini maken

Suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan