vista formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilmpie

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2007
Hallo,

Ik heb al een dikke 2 jaar een computer met vista en het word nu wel een keer tijd om hem te formateren. Nou ben ik absoluut geen computerleek, maar een computer formateren heb ik nog nooit gedaan. Ik heb de originele installatie cd-rom van Vista nog. Deze moet ik in de computer doen? Zijn er verder nog installatie cd-roms nodig? Ik heb namelijk nog een hele verzameling cd-roms liggen:
"Inter Express Installer Driver CD", "NVIDIA Driver Cd", "Microsoft Intellitype Pro 6.1", "AsRock Cd" enz. Zijn deze programma's van belang voor de computer? Heeft iemand een idee?
Ik hoor het graag!

Alvast bedankt! :thumb:

http://www.windowscorner.com/#

Vista instaleren zie bovenstaande link.

Idd heb je die cd's nodig.Asrock zal van je moederbord zijn.Daar staan drivers op.
Nvidea is van je videokaart.Intel zal van je chipset zijn van het bord.

Oftewl:vista installeren en daarna alle benodigde drivers te beginnen die van je moederbord.

Laatst bewerkt:
ik heb hem geformatteerd, maar ik had voor het formatteren 2 vasteschijfstations, en nu zijn deze samengevoegd tot 1. Zit er eigenlijk een voordeel aan als je 2 aparte vasteschijfstations hebt? En zo ja, hoe kan ik dit dan doen

Hoi....

Je hebt dus 1 partitie gemaakt.
Er zitten zeker voordelen aan het feit als je meerdere partities hebt.Zo kan je bijv C houden voor je vista ed.En bij D,E,F voor al je andere data.Dan moet je denken aan foto's,muziek etc etc.Mocht er onverhoopt iets gebeuren met je vista partitie dan en je zou opnieuw moeten instaleren dan blijft je data op de andere partities behouden.
Nu kan je in vista partities maken maar ikzelf gebruik ondrstaand progje.

klikkerderklik

Aan jou om te kijken wat je wilt.Wil je het progje gebruiken dan geef maar een gil dan loods ik je er wel doorheen...

Nou, hierbij de gil.

2 partities waren inderdaad zeer handig.

Download en installeer het progje....
open het.
Nu zie je 1 balk als goed is en dat is je C
klik die aan in in linker venster komt een regel met move/resize..klik daarop
dan opent er een popup van je balk(c)
ga nu met je muis op de vertikale lijn staan van de balk...muis inhouden en maak schuifbeweging naar links....C wordt nu kleiner.
kies voor OK.
Nu zie je dat je je hoofdschem weer krijgt en daar staat je C en een unallocated
die klik je dan weer aan en kies in linker venster voor create.Die kun je dan D benoemen.

Wil je nog een partitie dan deze zelfde handelingen maar dan van je D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan