Vista freeze startup

Status
Niet open voor verdere reacties.

uriah1a

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2008
Hallo

Ik heb mijn pc moet herinstalleren met de recoverycd, maar als dat aan 100% is zegt hij: restore failed - reason 0xd000000a.
Click to restart the computer
Ik doe dat dan en dan start hij opnieuw op en dan vraagt hij of je wil opstarten vanaf dvd en als je niet op een toets duwt doet hij niets meer.
Heb dan de repair cd gebruikt die je hier ergens kan downloaden maar hij vindt geen systeemherstel en kan het niet herstellen omdat er een extern apparaat aan de pc hangt ook al is dat al verwijderd.
Wie helpt me?
Het is een acer aspire L3600.

Ja, ik wou dat ik dat kon. Ik start op hij doet niets, er staat nu intussen: disk read error occurerd. Dus ik geraak niet eens in veilige mode.

je hebt je vista opnieuw geinstalleerd en je vorige installatie is dus overschreven, het is dus met andere woorden normaal dat je geen systeemherstel en dergelijke kan uitvoeren omdat dat nog niet "geinitialiseerd is.

Waarom je niet kan herinstalleren weet ik zo niet...
Misschien is je dvd-schijfje beschadigd en lukt het daarom niet meer.

heb je je recovery partitie al een geprobeerd?
alt + f10 tijdens het opstarten.

Misschien werkt dat bij jou wel.
Ik heb namelijk ook een acer laptop (niet hetzelfde model maar goed...) en ik heb een soortgelijk probleem gehad, maar door de een of andere reden kon ik met alt + f10 men recovery partitie niet benaderen zoals het normaal dus zou moeten.
Ik had gelukkig ook wel recovery dvd's gebrand en ik kon vista ook helemaal installeren tot 100 % alleen, nadat dan automatisch opnieuw werd opgestart kreeg ik verschillende errors.
Volgens acer was dat natuurlijk ook allemaal niet normaal :P
Ik heb men laptop mogen opsturen en ze hebben het gerepareerd.

Misschien is dat ook een oplossing voor jou maar probeer jij misschien eerst een alt + f10, anders bel je maar eens naar acer hé ;)

Het is "gelukt". Ik heb gewoon vista compleet hergeinstalleerd met de cd van iemand en mijn code. Want anders ging het nog niet gaan. Alt+F10 werkt niet. Mijn pc is trouwens geen laptop maar zo een heel klein pc'tje.

ook goed dat je het dan hebt kunnen herstellen :thumb:

ik zou voor de zekerheid dan die cd eens kopieren zodat je deze dan ook kan gebruiken moest je hem nog eens nodig hebben ;)

---
wil je dit topic wel nog markeren als opgelost dan? :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan