vista geen internetverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Ik snap het niet meer, en ik word er nu toch een beetje chagrijnig van. Om onverklaarbare reden heeft mijn Vista-pc problemen met het verbinden met internet. Na opstarten is het telkens weer een verrassing of het wel of niet zal werken. Als het werkt gaat het ook goed, verbinding is stabiel, niet aan de hand. Als het niet werkt, is een harde reboot vaak de oplossing, waarna het wel weer werkt.

Dit probleem speelt al langer, en in een ultieme poging het voor eens en voor altijd op te lossen, heb ik besloten mijn hele systeem te formatteren en opnieuw te installeren.
De eerste dagen na de frisse installatie van Vista leek dit inderdaad de oplossing, maar al snel ging het weer fout. Na wat zoekwerk kwam ik erachter dat IPv6 vaak de oorzaak van dergelijke problemen is, dus ik het IPv6 uitgeschakeld. Zowel in het netwerkcentrum als in het register. Het probleem is echter nog steeds niet opgelost, het is nog steeds een spelletje roulette zodra ik mijn pc aanzet. Zou het werken of niet?

Ik dacht dat het misschien veroorzaakt zou worden door allerlei slack in het register, of instellingen van geinstalleerde programma’s. Ik heb dus mijn systeem voorlopig echt minimaal ingericht. Enige wat tot op heden is geinstalleerd:

Vista Home Premium SP1
Adobe Photoshop CS 3
Nero 7
Office 2003 Professional
Newsleecher
FTD
WinRAR
QuickPar
Goodsync (sync software voor externe HDD)

De internetverbinding (ziggo) is helemaal in orde. Heb Ziggo meerdere malen benaderd, en zij hebben diverse tests uitgevoerd. Modem en verbinding (als die er is) lijken perfect te werken.

Wie heeft er nog een helder idee wat het probleem zou kunnen zijn?:confused:

Hey, ik heb precies hetzelfde probleem (gehad). Ik heb de router gereset naar de fabrieksinstellingen en toen alles weer op nieuw ingesteld, ik heb de usb ontvanger eraf gegooid en weer opnieuw geinstalleerd maar niets hielp echt goed. Tot dat ik de usb verlengkabel die erbij zat verving door een ander en toen ging het opeens wel goed.

Misschien heb je er wat aan..

p.s. Als hij het bij mij niet deed ging ik altijd naar Netwerverbindingen Beheren en dan schakelde ik het netwerk uit en weer in, en dan deed die het altijd weer :rolleyes:

Heb ook een dergelijk probleem gehad. Bij mij werd af en toe de verbinding heel traag of viel weg. Wat bij mij altijd de oplossing was, via het netwerkcentrum naar netwerk beheer en dan de verbinding even uitschakelen en weer opstarten. De problemen waren dan voor een tijdje weer opgelost. Echte verklaring heb ik er nnoit voor kunnen vinden.

nog even ter aanvulling: ik gebruik geen router, mijn pc zit direct (bedraad) aangesloten op het Motorola modem dat destijds door Casema geleverd is.

Rommelen in netwerkcentrum helpt niets...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan