Vista hangt ineens bij opstarten...

Status
Niet open voor verdere reacties.

bagheera

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2004
Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar vond niets wat bruikbaar was.

Het volgende is het geval. Ik was bezig met groot onderhoud van Vista SP1 (defrag, hitmanpro en Auslogics Registry Defrag ) toen ineens de laptop niet meer reageerde. Ik moest hem hard rebooten waarna hij gek ging doen. Na het inlogscherm krijg ik een zwart beeld met werkende muis maar verder niets meer. CTRL-ALT-DEL en CTRL-SHIFT-ESC werken ook niet. Na een poos kreeg ik de foutmelding

Het maken van het dialoogvenster voor beveiligingsopties door het proces van aan... (Verder gaat hij niet, taakbalk is niet lang genoeg)

Fout - Beveiligingsopties

Op ok drukken heeft dan weinig zin want het scherm wordt weer zwart en er gebeurd verder niets meer.

Tig keren opnieuw opstarten hebben elke keer hetzelfde resultaat.

Ik kan hem wel in veilige modus opstarten maar zoeken naar een herstelpunt bracht weinig aan het licht: er was geen herstelpunt.

wat nu? Heeft er iemand enig idee?

Ik denk persoonlijk dat het aan Hitmanpro ligt!!
Verwijder deze in veilige modus en vertel of er verschil is.

Als het is veroorzaakt door regdefrag is een systeemherstel de enige snelle redding; ik geloof niet dat auslogics regdefrag zelf backups opslaat.

Wat mij zo te binnen schiet als mogelijke oplossing:

-Veilige modus->start->uitvoeren->sfc /scannow (intypen). Sys-files worden dan gecheckt en ev. hersteld. Soms vraagt hij om de Windows-DVD en soms doet hij het zonder.

-Wat ook kan: Windows-DVD booten en kiezen voor repair.

Heb je geen Win-DVD, dan kan er een Vista-repairDVD worden geladen (torrent; kies de x86).
Branden als iso, ermee booten en kiezen voor repair.

Ik denk persoonlijk dat het aan Hitmanpro ligt!!
Verwijder deze in veilige modus en vertel of er verschil is.

ik ben het hier ook mee eens!
ik zou nooit meer hitmanpro gebruiken wat deze ziet teveel als spyware aan :evil:

hoe je het dan zou kunnen oplossen heeft lexaldo al goed vermeld.
Ik zou gewoon in eerste instantie systeemherstel gaan uitvoeren.

waarschijnlijk is het dan al opgelost :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan