Vista HD IDE ontkoppeld, daarna: geen startup meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

MacShag

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2002
Heej vrienden.

Ik heb Vista 32 Home Edition lopen op mijn pc. Tenminste, "liep" zullen we maar zeggen.

Ik heb niks meer gedaan dan een IDE kabel van een cd-rom speler los getrokken om een nieuwe harde schijf te installeren. Die harde (extra) schijf heeft er niet eens aan gehangen maar nu ik de IDE kabel (goed) terug heb gestopt zegt Vista:

NO GO!

Hij loopt vast bij de crcdisk.sys

Kan ook niet via de originele Vista DVD opstarten om de repare modus te raadplegen. Telkens blauw scherm. In veilige modus (m.b.v. F8) start de pc telkens opnieuw op, dus in een command mode kom ik ook niet.

Geen IDE kabels veranderd verder, lauter en alleen 1 connector uit de CD-Rom gehaald en exact dezelfde weer terug gestopt.

Iemand een idee?

Mijn dank is alvast groot.

Probeer eens een andere IDE-kabel?

Tijs.

Die link had ik ook al gevonden, maar ik kan niet eens in de command prompt komen. Daarom kan ik dus ook geen drivers hernoemen.

Opstarten met de DVD van Vista (zelfs de XP versie al geprobeerd) werkt ook niet, Halverwege het opstarten crasht de PC en begint weer van voor af aan.

Dan moet je even een Boot cd maken met XP. Je kunt dan via deze CD/DVD een eigen Windows versie starten en dan kun je wel bij je bestanden. Hij start namelijk de hele Windows vanaf de DVD.

Het is even wat werkt om de DVD te maken maar erg handig als je problemen hebt dus je maakt hem niet voor 1x.

http://www.nu2.nu/pebuilder/

Heb de boosdoener gevonden.

Geheugenkaartje was naar zijn moer. Heb ze één voor één verwijderd totdat ik de goede had gevonden.

Loopt weer als een zonnetje nu.

Mooi dat het is oplost en goed dat je de oplossing erbij hebt vermeld.

Hadden wij nooit gevonden natuurlijk aangezien er niet over geheugenkaarten gesproken werdt.:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan