Vista, helpen met het geluid aub

Status
Niet open voor verdere reacties.

roberti1

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2007
Ik heb daarnet me pc opnieuw geinstalleerd, alles is goed gegaan gelukkig. Ik zat met wat problemen en ik werd het zat dus vandaar maar 1 van die problemen was dat ik geen geluid had, nu is ie op dit moment zoals ik hem aan het begin altijd al heb gehad. Hij geeft aan dat er geluid aan komt door het balkje dat op en neer gaat alleen er komt geen geluid uit.

Wie zou mij kunnen helpen, met behulp van links naar de juiste driver en alles? Het is iig een Realtek HD Audio Driver en de geluidskaart is onboard. Hij geeft aan dat via Realtek Digital Output er geluid uitkomt maar ik hoor dus niks.

Als je nog extra info nodig hebt, dan hoor ik het graag!
Iig alvast voor de moeite!:thumb:

Je hebt tijdens het opnieuw opstarten nergens aan gezeten, dus gewoon maar laten liggen? Al een andere uitgang geprobeerd?

Wat het probleem ook kan verhelpen is de nieuwste drivers downloaden, zoals je aangeeft. Alleen weet ik niet precies waar ik die kan vinden.

ja ik heb nu net nieuwe driver geinstalleerd van HD de nieuwste en het installeren is gelukt. Hij geeft nu ook aan dat het geluid via de luidspreker naar buiten komt ipv de digital output alleen het enigste probleem is het komt er niet en ik heb ze allemaal geprobeerd, tot headset-aansluiting toe. Enig idee waar het aan zou kunnen liggen?

ps hij zegt wel soms bij HD audio configuratie dat de stekker er niet in zit, terwijl het stekkertje van mijn speakers er wel in zit. Beetje raar maar nu heb ik dat al eventjes niet meer dus ik denk is verholpen maar weet niet zeker. Want als ik bij HD audio configuratie dan zijn de aansluitingen aan de rechterkant ook niet gekleurd alleen die van de headset+microfoon input(weet niet of je dan weet wat ik bedoel?)

Jaja, ik snap het wel een beetje hoor.

Apparaatbeheer, valt daar toevallig nog wat ''interessants'' te zien? Zoals uitroep of vraagtekens?

Probeer anders systeemherstel. Vergeet niet alles op te slaan!

oke gelukkig maar haha

bij apparaatbeheer, als ik hem open staat er voor geluid, 2 dingen:
1. high definition audio-apparaat
2. realtek high definition audio

geen uitroeptekens niks, dus je word er niet echt wijzer van. maar omdat ik al tijdje hiervoor er ook last van had keek ik wel is bij vrienden en hun hadden meestal meer dan 2 dingen er staan, kan daar aan liggen? dat ik iets mis of iets

Nee, dit zal echt het probleem dan niet zijn.

Als er software is bijgeleverd, moet je die software herinstalleren.
Dit kan gewoon via de CD maar volgens mij ook via apparaatbeheer , via Stuurprogramma opnieuw installeren.

Als dit alles niet werkt systeemherstel.

hmm ja de rest is goed of n.v.t.
dus hoe gaat systeemherstel in zijn werk? daar ben ik niet bekend mee namelijk

Als je op ''start'' drukt en dan systeem intypt, krijg je automatisch systeemherstel.

De computer gaat waarschijnlijk een herstelpunt zoeken of maken ; kies voor zoeken. ( In sommige gevallen is het de computer terugzetten naar oorspronkelijke gegevens )

Daarin kun je herstelpunten zoeken, etc. Als er geen punten zijn komt het omdat de computer opnieuw is geïnstalleerd.

Ik zit te denken aan dat je de computer mogelijk hebt geïnstalleerd terwijl de speakers er nog in zaten?

Ik heb je vraag verplaatst naar XP omdat ik denk dat je dat gebruikt maar als ik de eerste vraag lees dan zou het ook nog verplaatst kunnen worden naar je moederbord.

Je zegt opnieuw geinstalleerd en toen geen geluid meer.
Gebruik je moederbord cd voor het installeren van je drivers voor je onboard geluidskaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan