Vista (her)kent http://localhost:8080/ niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sabn
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sabn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 dec 2010
Ik heb op een USB stick UsbWebserver geinstalleerd.
Op mijn (recent opnieuw geinstalleerde) oude windows XP laptop (Fujitsu Lifebook) werkt dat prima:).

Echter op mijn relatief nieuwe Dell XPS met windows Vista werkt http://localhost:8080/ niet:(. Terwijl UsbWebserver aangeeft dat Apache en mySQL goed functioneren!

Ik heb ervoor gezorgd (via computer - beheer-opslag) dat de Usb stick in beide laptops als G: drive wordt gezien. UsbWebserver ziet er op beide schermen (XP en Vista) hetzelfde uit; werkend

Dacht dat wellicht de Vista Firewall het probleem zou zijn.
Heb die dus uitgeschakeld => werkte evengoed niet.
Vervolgens de firewall helemaal open gezet voor de Apache-server op de Usb stick (G: drive) => hielp (natuurlijk) ook niets.

Het lijkt erop dat Vista geen contact kan maken met de localhost activiteit van Apache?
Wat kan ik doen om dit probleem te verhelpen zodat Vista net als XP wel de LocalHost gaat zien?:rolleyes:?

Alvast mijn dank,

Sab

@Maarten2001,

Jou bericht verwijderd. Geen onzinnige berichten plaatsen. Je hebt reeds een OW via de chat te pakken, dus denk daar aan.

kent vista geen compatibiliteitsmodes
Dan zou je het programma kunnen laten uitvoeren als ware het XP.

Compatibiliteitsmodus Vista

Puppie,

Bij mijn weten kent Windows 7 dat wel maar Vista niet.
Los daarvan; Vista zou het ook moeten doen vlgs de mensen van UsbWebServer.

Heb vannacht eens goed geslapen en toen bedacht dat er ergens in Vista een aansturing / omzetting moet zijn van localhost naar een IP nr.
Googelde vanmorgen zowaar een forum waarop een file genoemd die dat regelt: C:\windows\system32\drivers\etc\hosts

Vlgs de experts kijkt de browser daar eerst even in of hij een IP adres kan vinden voor een naam waar je naar toe wilt. Als die naam erin staat dan springt de browser naar het IP adres toe dat voor die naam staat (en gaat dus niet meer vragen bij een DNS)!

De file bekijkend in kladblok bleek dat localhost niet verwees naar het IPnr 127.0.0.1 (wat zou moeten).

Na localhost met IPnr te hebben ingevoerd, bleek dat ik de file niet kon saven...
Saven naar elders (met ook andere naam) bleek wel te gaan.
Vervolgens de oorspronkelijke hostfile verplaatst (zodat ik nog altijd een oude copie heb; hoewel er weinig instond; veel commentaar).
De gewijzigde host file weer terug renamed naar 'hosts' en terug verplaatst naar de goede map (.....\etc).

En toen bleek 'localhost' te werken:p!.

Overigens, zei men dat je die hosts file ook kunt benutten om tracking cookies (die je surfgedrag registreren en die je van allerlei WEBsites krijgt) onschadelijk te maken.
Als je die aan de hosts file toevoegt (wel zorgen dat de regel:"127.0.0.1 localhost" bovenaan staat) met ook het IPnr 127.0.0.1 dan gaan die cookies rapporteren aan dat IPnr, en krijgen de betrokken 'spy-ing' WEBsites geen rapportage meer...
Deleten van tracking cookies kan ook. Echter dat moet je dan regelmatig herhalen omdat WEBsites elke keer kijken of je die tracking cookie hebt en als je hem niet hebt dan gaan ze hem weer laden. Dus dat helpt niet definitief...

Anyway bedankt,
Bas

ps
Overigens ik begreep dat er hier mensen zijn die zeer tegen Vista zijn.
Ik ben er wel tevreden mee.
Belangrijke vooruitgang (vooral qua veiligheid) t.o.v. XP.
Heb gekeken naar Windows7. Vind het verschil niet de moeite waard om te upgraden.
De Vista performance problemen, etc. zijn verleden tijd sinds allerlei updates.
Heb het idee dat Microsoft middels die updates Vista in de praktijk al heel dicht naar Wndows7 heeft gebracht.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan