Vista herinstalleren na een Java Drive By attack

Status
Niet open voor verdere reacties.

helixdragon

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2009
Berichten
29
Ben dus denk ik het slachtoffer geworden van een FUD JDB attack.

Echter zijn er een aantal dingen die mij doen twijfelen of ik wel echt geinfecteerd ben:
- mijn java plugin in chrome is niet actief, maw ik moest er eerst toestemming voor geven, heb ik niet gedaan. gelijk site weggeklikt (too late :confused:). (maakt het wat uit?)
- op de link geklikt toen ik verbonden was via een VPN (hidemyass)
- MBAM heeft niks kunnen vinden, mja als het een FUD is zegt dat ook niks.
- geen rare dingen op mijn pc tegengekomen. (ja dat is juist de bedoeling van een FUD, weet het maar ww)

Ik weet dat als ik geinfecteerd ben herinstalleren de enige optie is.

Daarom een aantal vragen:
- Overwegen 7 erop te doen? in tegenstelling tot anderen ben ik best tevreden over een geupdatete vista, vind 7 maar niks. Alleen als het een significant snelheidsverschil oplevert wil ik het wel doen. Misschien dat jullie hier meer ervaring mee hebben?
- Werkt system recovery of behoudt die de files?

Ter informatie indien nodig:
Intel core 2 Quad Q6600 @2.4Ghz
4,00 GB RAM
64-bit bestuuringsysteem


Bij voorbaat dank!!
 
Hoi,

Om je eerste vraag te beantwoorden; Ik heb zelf heel lang windows vista gehad, omdat ik dat ook fijner vond werken. Toen ik na zoveelste herinstallatie de kans kreeg windows 7 te installeren ( schone installatie ), heb ik die kans aangepakt. Ik werk nu sinds december vorig jaar met 7, en ik moet toch wel toegeven dat 7 wat sneller, maar ook beter werkt. Zowiezo opstarten gaat vlugger, en programma's openen gaat een stuk sneller. Het enige waar je even aan moet wennen is de taakbalk, die werkt ietsje anders.

En om je 2e vraag te beantwoorden; als je via systeemherstel een herstelpunt kan vinden met de datum voordat je slachtoffer werd van die attack, kan je dat proberen. Stel ( een voorbeeld ) dat je een herstelpunt van 2 dagen terug zou nemen, toen je die attack nog niet kreeg, zou je die kunnen kiezen. Mocht je belangrijke files hebben opgeslagen op de 29e of de 30e, zou ik die voor de zekerheid back uppen.
 
Ik wil ook wel een schone her-installatie met Vista, maar heb geen officiele Vista schijf van, alleen een zelf gemaakte recovery DVD set met alle instellingen. De PC is met Vista geinstalleerd geleverd.

Hoe nu verder? Schoonmaken met format c: ????
 
Laatst bewerkt:
@bmwpiet
Maak a.u.b. zelf een topic aan, je breekt in andermans vraag in en ook nog eens in een oud topic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan