Vista herkent m'n externe schijf niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Indigo1971

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2007
Berichten
7
Mijn PC is gecrasht, dus heb ik me een laptop gekocht met Vista op.
Mijn backup staat op een externe schijf, maar Vista herkent die niet. Vind ze wel terug in schijfbeheer, maar daar kan ik er niets mee doen. Bij eigenschappen 'dit apparaat werkt correct'. Kan iemand mij aub helpen ? Ben hier al uren en dagen aan het zoeken en ik vind maar geen oplossing.

Alvast bedankt,
Caroline
 
Hoi Caroline,

Via wat voor aansluiting is die externe harde schijf aangesloten?

Als dat firewire of USB is (erg waarschijnlijk) start dan eens de computer op en sluit hem daarna pas aan.
Met een beetje geluk gaat dan de "auto-play" werken.
Je krijgt dan een prompt met een aantal mogelijkheden. Eén daarvan is "openen met explorer" o.i.d.

Groetjes,

Pieter
 
Hoe wordt de schijf aangegeven in schijfbeheer?

Kun je ook op het grijze deel gaan staan, waar schijfX staat, en met de rechtemuisklik kijken welke opties je daar krijgt?
 
heropstarten haalt niets uit : ik krijg alleen het icoontje 'veilig hardware verwijderen'..
 
In schijfbeheer : rechtermuisklik haalt niets uit : eigenschappen en help
Schijf 1 : niet-toegewezen
 
Als je nog weet, in welk bestandssyteem er was geformateerd, kun je met PTEDIT32 de partitietype aanpassen, 07 voor een NTFS partitie, en een 0C voor een FAT32 partitie.
 
Geformateerd ? Heb niets geformateerd.. Of is dit Chinees voor mij ?

Groeten,
Caroline
 
Zo te zien wel.:eek:

Elke schijf heeft één of meerdere partities die zijn ( moeten worden) geformateerd, alvorens je er gebruik van kunnen maken.

Zet eens een screendump hier neer, als je die schijf hebt geselecteerd in dat progje, of maak er een fat32 partitie van, een 0C dus.
 
Het is een stand alone exe file, ingepakt in een zip, dus uitpakken, en die exe dubbelklikken.
 
Het programmatje is uitgepakt, maar ik krijg de volgende foutmelding :
Error #5 starting the PowerQuest Engine

Groetjes
 

Bijlagen

  • Nieuw - Microsoft Word-document.doc
    23,5 KB · Weergaven: 17
Hier kan ik hem gewoon gebruiken in Vista, probeer het eens met de compatibiliteitsmodus, die op XP SP2 zetten.

Of probeer het met TestDisk, is ook een zip, deze uitpakken in een gekozen of gemaakt map, in de win map testdisk_win.exe dubbelklikken, No Log kiezen, schijf kiezen, Intel kiezen, analyze kiezen, en de resultaten, of een screenshot hier even plaatsen.
 
Dat programma werkt ook, alleen bij jou niet, dat is toch wel een wezelijk verschil, een herstel/repairinstall van Vista een optie?

Want er is meer fout, dan alleen die schijf.

En een screenshot maken, dat staat gewoon in de faq.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan