Vista herstart de computer elke 15 seconden!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Macz2k

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2008
Berichten
12
Ik heb gister alcohol 120% willen instaleren. Op een gegeven moment kreeg ik een vraag of ik de besturingsprogramma ook wilde instaleren. Vanaf het moment dat ik op "ja" drukt was het tabbé.
De computer start nu op, gaat verder met stuurprogramma instaleren. Ik krijg een blauw beeld met volgende tekst;

"A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer" verder op staat ;

"Technical information: """STOP: 0x0000007E (0x0000005, 0x828908A2, 0x9A847A68,0x9A847764)

Dit alles is in 15 seconden gebeurd en het blijft een eindeloze circel. Ik heb te weinig tijd om wat te proberen omdat de comp zelf in opstartfase is. Hetzelfde krijg ik ook in veilige modus. Ik heb geen rescue disk of iets. Van BIOS heb ik zelf niet heel veel verstand, als dit er iets mee te maken zou kunne hebben.

Het stuurprogramma was "extended BIOSdrive" of iets dergelijks. Dat weet ik niet meer.

Heeft iemand suggesties?

Met vriendelijke groet Wesley
 
Je kunt hem via F8 in veilige modus
krijgen voor verdere sugesties moet ik eventjes je post opnieuw lezen


is het een laptop of een desktop pc? en is het een complete set met oem software of heb je alles zelf gebouwd?
 
Laatst bewerkt:
Veilige modus

Ik heb een desktop. Niet zelf gebouwd.

Packard Bell
Intel Core 2 Duo CPU 4400 @ 2.00Ghz
FSB 800 Mhz
BIOS: PBBERKMD.0400
Vista voorgeïnstalleerd


Ook in veilige modus blijft hij dit doen...
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Opstarten van de Vista-DVD en kiezen voor repareren, of terugzetten naar een datum voordat het probleem optrad !

Greetz,

Harry.
 
Hoi,

als je niet meer kan herstellen via veilig modus (systeem herstel) dan bij opstart Del indrukken om in de BIOS te komen. Hier je CD-ROM als "firts boot device" instellen.
Met de bv. de Vista recovery CD een systeem herstelpunt aanspreken.

Suc6.
 
Ja ik heb hem met IMGBURN gebrand.
Hij draait nu op de recovery cd. Ik heb alleen geen backaup gemaakt en hij zite mijn laatste herstelpunt (20-02) niet. Ben nu de memory diagnostic tool aan het draaien. Hopen dat dat verschil uit kan gaan maken? Maar dat weet ik binnen een paar minuten...
 
Ja ik heb hem met IMGBURN gebrand.
Hij draait nu op de recovery cd. Ik heb alleen geen backaup gemaakt en hij zite mijn laatste herstelpunt (20-02) niet. Ben nu de memory diagnostic tool aan het draaien. Hopen dat dat verschil uit kan gaan maken? Maar dat weet ik binnen een paar minuten...

Ok,....moet even off-line.....staks weer terug.....je wordt vast wel verder geholpen!

Grtz.
 
Ok,....moet even off-line.....staks weer terug.....je wordt vast wel verder geholpen!

Grtz.


Ok is goed. Iig bedankt voor de moeite!

Ik heb de recovery cd gedraaid.
Optie Backup vervalyt
Optie herstelpunt vervalt
Geen fouten in memory

Ik neem aan dat de optie windows opnieuw instaleren overblijft?
 
Kun je bij Start---->uitvoeren komen?
Zo ja, probeer:

Start | Run | (type in) rstrui.exe | [OK]

Select an available Restore Point predating the attempted installation of the updates.

Grtz.
 
is het een laptop of een desktop pc? en is het een complete set met oem software of heb je alles zelf gebouwd?

zou je voor dat je hem her installeerd eventjes deze vragen kunnen beantwoorden?

het kan misschien wat werk schelen
 
Ik kan er niet bij komen. Onder start staat bij mij zowiezo geen uitvoeren of run erbij. Windows opnieuw installen is ook al geen optie want krijg een melding dat hij een bestand op de recovery cd mist. Install.win....

Dit is niet zomaar ff gedaan krijg ik het idee

Ik zag net dat hij het stuurprogramma voor "Plug and Play BiosExtension" probeerd te instaleren waarna hij steeds uitvalt...
 
zou je voor dat je hem her installeerd eventjes deze vragen kunnen beantwoorden?

het kan misschien wat werk schelen


Ik heb een Packard Bell desktop.
Intel Core 2 Duo.
Geen zelfbouw. Complete set

Wat wil je er nog maar van weten?

Grtz
 
Oke dan is er als het goed is een recofery schijf (partitie) op je p aan wezig.
je kan (ik weet niet de toetsen combo) met een toetsen combenatie die partitie aan spreken envanaf daar kan je dan je oude vista weer terug zetten naar de fabrieks installatie.

voor je dit wilt doen zet alle data dat bewaard moet blijven voor de zekerheid eventjes op een andere computer of zo.

als je een andere vista cd zou gaan gebruiken dan werkt waarschijnljik je key niet want deze is speciaal gegegistreed voor dit systeem.
 
Oke dan is er als het goed is een recofery schijf (partitie) op je p aan wezig.
je kan (ik weet niet de toetsen combo) met een toetsen combenatie die partitie aan spreken envanaf daar kan je dan je oude vista weer terug zetten naar de fabrieks installatie.

voor je dit wilt doen zet alle data dat bewaard moet blijven voor de zekerheid eventjes op een andere computer of zo.

als je een andere vista cd zou gaan gebruiken dan werkt waarschijnljik je key niet want deze is speciaal gegegistreed voor dit systeem.

Ok, moe ik ff achter die toetsencombinatie komen dan.
Mijn data op een andere schijf zetten gaat niet want hij blijft constant opnieuw opstarten. Dit gaat, niet overdreven, echt om de 10 a 15 seconden.

Ik ga ff op zoek naar die toetsen combinatie

Thnx.
 
Kun je bij Start---->uitvoeren komen?
Zo ja, probeer:

Start | Run | (type in) rstrui.exe | [OK]

Select an available Restore Point predating the attempted installation of the updates.

Grtz.

Dit werkte niet. Hij zag geneen herstelpunt. Ik kon niet verder kijken want hij sloeg weer af....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan